Anulowanie paragonu w gabinecie stomatologicznym
Anulowanie paragonu w gabinecie stomatologicznym
Każdy stomatolog może pomylić się w trakcie rejestrowania usług medycznych na kasie fiskalnej, tymczasem żadne z tego typu urządzeń nie posiada opcji anulowania wydrukowanego wcześniej paragonu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy anulowanie paragonu jest możliwe?
Przypomnijmy – zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów, od 1 marca 2015 r. każdy gabinet stomatologiczny, bez względu na wysokość obrotów, musi być wyposażony w kasę fiskalną. Podczas jej obsługi nietrudno o pomyłkę. Może ona polegać np. na wprowadzeniu nie tej usługi lub wpisaniu nieprawidłowego kodu. Wielu stomatologów zastanawia się więc, co zrobić w takiej sytuacji. Żadna kasa fiskalna nie posiada bowiem opcji anulowania wydrukowanego uprzednio paragonu.
Jeśli nie anulowanie paragonu, to co?
Zasady postępowania w przypadku pomyłki w ewidencji określono w paragrafie 3. ust. 5 rozporządzenia ministra finansów w sprawie kas rejestrujących z 1 kwietnia 2013 r.. Podatnik ma wówczas obowiązek niezwłocznie dokonać jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:
- niewłaściwie zewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego,
- krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenia oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.
Z rozporządzenia wynika więc, że anulowanie paragonu wymaga sporządzenia krótkiego protokołu. Muszą się w nim znaleźć dane firmy, data i miejsce wystawienia paragonu, jego numer, numer kasy fiskalnej, powód anulowania paragonu, jego wartość oraz dane osoby przygotowującej protokół. Należy do niego dołączyć anulowany paragon (a najlepiej – kserokopię lub skan, gdyż paragony dość szybko blakną).
Wartość anulowanego paragonu trzeba odliczyć od obrotu i sprzedaży w poszczególnych stawkach PTU z raportu dobowego z tego dnia oraz w okresowych i miesięcznych rejestrach VAT za okres obejmujący błędny paragon.
AF
Fot. jarmoluk, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...