Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

Publikacja:
8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

Na podstawie wywiadów przeprowadzonych z pacjentami można wskazać na 8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań, z którymi do nas przychodzą. Jeśli na nie nie odpowiemy i nie zaspokoimy ich – może się zdarzyć, że nie przyjdą ponownie. A zatem – o co pacjentom chodzi najbardziej?

1. Abyśmy ich zauważyli i aby w czasie badania znajdowali się w centrum uwagi. A zatem: musimy ich tak potraktować, jakby w tym momencie byli najważniejsi na świecie.
2. O stworzenie relacji z lekarzem, o porozumienie z nim. Nikt z nas nie chce być traktowany przedmiotowo, ale podmiotowo. Pacjent chce podczas badania czuć, że naprawdę się nim zajmujemy i opiekujemy. Nie lubi też odczuwać lęku przed lekarzem.
3. Dla pacjentów bardzo ważne jest przekonanie, że trafili na leczenie do osoby kompetentnej i wykwalifikowanej.
4. Poczucie bezpieczeństwa i spokoju to również wartości wysoko cenione przez pacjentów.
5. Z całą pewnością żywe zaangażowanie lekarza w leczenie jest dobrze widziane – pacjenci lubią widzieć, że autentycznie robimy wszystko, co w naszej mocy, by im pomóc, że najzwyczajniej w świecie – przejmujemy się nimi.
6. Na pewno ważne jest, abyśmy przekonali pacjentów, że korzystamy z nowoczesnych metod leczenia i dobrej jakości sprzętu. Dlatego – jeśli taki sprzęt posiadamy – powinniśmy go właściwie wyeksponować, jak również zareklamować nasze metody leczenia.
7. Pacjenci mają dużą potrzebę bycia dobrze poinformowanymi odnośnie ich stanu zdrowia i perspektyw w leczeniu – a zatem prostym, zrozumiałym językiem należy im wytłumaczyć wszelkie interesujące ich szczegóły leczenia oraz wyczerpująco odpowiedzieć na pytania.
8. Pacjenci nie lubią, gdy zmieniają się ceny leczenia lub też podajemy im za każdym razem inne ceny. Warto mieć to na uwadze, aby informacje o kosztach nie były dla pacjenta przykrym zaskoczeniem.

A zatem – jeśli chcemy odnieść sukces w leczeniu – powinniśmy te sugestie wziąć mocno do serca.


Źródło: M. Oboda „Psychologia komunikacji w gabinecie stomatologicznym”

 



POWIĄZANE ARTYKUŁY

Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym
Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym Asysta

Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...

leczenie stomatologiczne5
Nieoczywiste powody wizyty w gabinecie stomatologicznym Asysta

Pacjenci nie zawsze pamiętają o tym, że w gabinecie dentystycznym dba się nie tylko o stan uzębienia i zdrowie jamy ustnej. Dlatego do gabinetu zgłaszają się zwykle wtedy, gdy odczuwają ból zęba albo pojawia się w nim ubytek. Należy zachęcać naszych ...

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

pacjent z demencja
Pacjent z demencją w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

dezynfekcja
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...