Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Wakacyjny poradnik pacjenta

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Wakacyjny poradnik pacjenta

Wakacyjny poradnik pacjenta

Pandemia koronawirusa zdecydowanie zmieniła plany wakacyjne wielu osób i z pewnością spora część z nich ze względu na utrudnienia podczas wyjazdów zagranicznych swój urlop spędzi w kraju. Dlatego tegoroczna wersja „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” od Rzecznika Praw Pacjenta przygotowana została pod kątem epidemii.

W poradniku umieszczonym na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta znaleźć można praktyczne porady i informacje o koronawirusie, jakich zasad należy przestrzegać, żeby się nie zarazić, jak prawidłowo myć ręce i gdzie się leczyć w czasie epidemii COVID-19. Pacjenci dowiedzą się, co zabrać ze sobą w wakacyjnej apteczce, jak skorzystać z pomocy lekarza poza miejscem zamieszkania oraz w jakich sytuacjach należy korzystać z nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej, a w jakich powinniśmy zgłosić się na szpitalny oddział ratunkowy.

„Wakacyjny Poradnik Pacjenta – Urlop w czasie epidemii” zawiera również informacje na temat praw pacjenta. Nawet podczas wakacji i korzystania ze świadczeń zdrowotnych w przychodni lub szpitalu prawa pacjenta przysługują zawsze. – W poradniku przypominamy, żeby przed wyjazdem zabezpieczyć się w odpowiedną ilość leków, które przyjmujemy na stałe oraz podpowiadamy jak należy postąpić, w sytuacji kiedy nasz lekarz rodzinny przebywa na urlopie. To tylko niektóre ze wskazówek. Zajrzyj do „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta – urlop w czasie epidemii”, a dowiesz się o wiele więcej – czytamy w komunikacie.

„Wakacyjny Poradnik Pacjenta” to broszura wydawana przez Rzecznika Praw Pacjenta, co roku aktualizowana o najważniejsze informacje dotyczące praw przysługujących osobom korzystającym z systemu opieki zdrowotnej podczas wyjazdu.

Jakie świadczenia stomatologiczne są gwarantowane w ramach leczenie przez fundusz oraz gdzie szukać pomocy w trakcie nagłego bólu? Mówi Anna Leder z łódzkiego NFZ-u.

Oprac. AF, źródło: RPP

Fot. Free_Photos, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Covid-19 - Dentonet.pl
II fala epidemii – zalecenia rady ekspertów przy RPP Lekarz

W połowie czerwca br. odbyło się kolejne posiedzenie rady ekspertów przy Rzeczniku Praw Pacjenta poświęcone ochronie zdrowia pacjentów w czasie epidemii COVID-19. Podczas spotkania dyskutowano o obecnej sytuacji dotyczącej koronawirusa oraz o zagroże...

Teleporady medyczne? Tak, ale nie w każdym przypadku Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpływa w ostatnim czasie wiele sygnałów od pacjentów, którzy nie mogą odbyć osobistej wizyty w przychodni ze względu na zagrożenie epidemiczne. Często jedyną proponowaną przez placówki formą konsultacji pozostaje tzw. telep...

maseczki - Dentonet.pl
Biuro RPO odpowiada: wyższe ceny u dentystów zasadne Lekarz

Rzecznik Praw Obywatelski w odpowiedzi na skargę jednej z pacjentek stwierdził, że wyższe ceny wprowadzane przez niektóre gabinety stomatologiczne w związku z pandemią koronawiusa są w pełni zasadne. Jakiś czas temu do Rzecznika Praw Obywatelskich w...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie osób w kryzysie psychicznym - Dentonet.pl
Leczenie stomatologiczne a problemy psychiczne pacjenta Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...

opłata epidemiologiczna - Dentonet.pl
Gabinet współpracujący z NFZ-em bez "opłaty epidemiologicznej" Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta poinformował, że gabinety stomatologiczne współpracujące z NFZ-em nie mogą domagać się od pacjentów tzw. opłaty epidemiologicznej za środki ochrony osobistej czy dezynfekcji. Rzecznik Praw Pacjenta w ostatnich tygodniach na sw...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres