Stany nagłe w gabinecie stomatologicznym [video]
Stany nagłe w gabinecie stomatologicznym [video]
– Zapraszam do udziału w konferencji ASYSDENT, podczas której będę prowadził wykład dotyczący profesjonalnych zasad organizacji działań w sytuacjach nagłego zagrożenia życia w gabinecie. Wiele osób twierdzi, że ma w tej dziedzinie wiedzę, posiada certyfikaty, ale w sytuacji krytycznej widzimy w działaniach wiele niedokładności – mówi lek. anestezjolog Ignacy Baumberg, jeden z wykładowców tegorocznej konferencji ASYSDENT.
Poprzez analizę powszechnie nauczanych procedur resuscytacyjnych lek. Ignacy Baumberg omówi znaczenie profesjonalnego podejścia do zagadnień ratowniczych. Analiza ta posłuży również jako przesłanka do określenia wpływu właściwej organizacji działań ratowniczych – w tym procesu kierowania – na efektywność działań zespołowych w najpoważniejszych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
ASYSDENT przez lata stał się prawdziwym świętem asystentek i higienistek stomatologicznych. Niestety, ze względów bezpieczeństwa zamknęliśmy już sprzedaż biletów na konferencję stacjonarną (3 października, Łódź). Dla wszystkich zainteresowanych asystentek i higienistek mamy jednak wyjątkową możliwość wzięcia udziału w WIRTUALNYM ASYSDENCIE – w formie przekazu live z Auli Tysiąc Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego, prowadzonego przy użyciu kilku kamer, w doskonałej jakości obrazu i dźwięku, dzięki czemu uczestniczki będą mogły poczuć wyjątkową atmosferę towarzyszącą konferencji. Bilety na WIRTUALNY ASYSDENT są już w sprzedaży na stronie https://wirtualny.asysdent.pl/. Zapraszamy!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Współcześni lekarze dentyści zdają sobie sprawę, że wysoko wykwalifikowana, kompetentna asystentka stomatologiczna to nieodzowny element sprawnie funkcjonującego gabinetu. To w interesie dentysty leży, by jego asystentka dokształcała się, podnosiła w...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Nawet stosunkowo niewielkie pod względem dostępnej powierzchni lokale da się zaprojektować tak, by powstały w nich nowoczesne, komfortowe i doskonale wyposażone gabinety stomatologiczne. Na przykładzie gabinetu DentaMed na warszawskim Ursusie opowia...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Polskie Towarzystwo Stomatologiczne zachęca do wypełnienia ankiety dotyczącej stanów nagłego zagrożenia życia, które mogą przytrafić się w gabinecie stomatologicznym. Stany nagłe to sytuacje, na które powinien być przygotowany każdy lekarz dentysta....
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...