Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

RPP przypomina o pacjentach ze szczególnymi potrzebami

Publikacja:
RPP przypomina o pacjentach ze szczególnymi potrzebami

RPP przypomina o pacjentach ze szczególnymi potrzebami

Rzecznik Praw Pacjenta zaapelował do kierowników podmiotów wykonujących działalność medyczną o realizację praw pacjentów ze szczególnymi potrzebami, m.in. niedowidzących oraz słabosłyszących.

6 września 2021 r. weszła w życie nowelizacja przepisów prawa w zakresie przekazywania pacjentowi informacji. Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla, że zgodnie z nowymi przepisami prawa, informacje m.in. o stanie zdrowia, leczeniu oraz o prawach pacjenta mają być przekazywane pacjentowi w zrozumiały dla niego sposób. Należy w tym celu wykorzystać środki wspierające komunikowanie się.

Proszę zwrócić szczególną uwagę na empatyczne podejście do chorych, co z pewnością ułatwi rozpoznanie ich potrzeb. Jednocześnie proszę o aktualizację wewnętrznych procedur, tak aby były zgodne z wprowadzonymi zmianami w przepisach – powiedział Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Komunikację pacjentów ze szczególnymi potrzebami ułatwia:

– obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się lub zdalny dostęp online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,

– instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, których celem jest wspomaganie słyszenia,

– zapewnienie na stronie internetowej placówki informacji o zakresie jej działalności (powinien to być plik elektroniczny, który zawiera tekst odczytywalny maszynowo, należy także nagrać treści w polskim języku migowym oraz informacje w tekście łatwym do czytania).

Jak często oczekiwania estetyczne pacjentów nie pokrywają się z rozumieniem estetyki lekarza dentysty? Takie pytanie postawiliśmy dr Ewie Chomik, wykładowczyni wielu międzynarodowych kongresów.

Źródło: https://www.gov.pl/web/rpp/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

LDEK - Dentonet.pl
Najbliższy LDEK już 6 lutego, CEM przypomina zasady Lekarz

Centrum Egzaminów Medycznych przypomniało, że najbliższy Lekarsko-Dentystyczny Egzamin Końcowy (LDEK) odbędzie się 6 lutego. Jak poinformowano na stronie CEM, zgłoszenie do LDEK następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia P...

eWUŚ - Dentonet.pl
eWUŚ informuje o pacjentach pozostających w kwarantannie Lekarz

Od 25 marca w systemie eWUŚ udostępniona została informacja o kwarantannie. Dzięki tej zmianie lekarze będą wiedzieć czy pacjent, który zgłosił się na wizytę, nie podlega aktualnie kwarantannie. To zwiększy bezpieczeństwo zarówno personelu medycznego...

zasiłek opiekuńczy - Dentonet.pl
ZUS przypomina: dodatkowy zasiłek opiekuńczy do 24 maja Asysta

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy, który przysługuje rodzicom dzieci do 8. roku życia w związku z zamknięciem żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli czy szkół z powodu zagrożenia koronawirusem, zostaje wydłużony do 24 maja. Tak jak dotąd przysługuje on ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dezynfekcja - Dentonet.pl
GIS przypomina o środkach do dezynfekcji w gabinetach Asysta

Główny Inspektor Sanitarny przypomina, że na stronie internetowej Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych znajduje się Wykaz Produktów Biobójczych, obejmujący m.in. produkty do dezynfekcji. Wykaz ten jest ...

e-skierowanie - Dentonet.pl
NRL przypomina: obowiązkowe e-skierowania od 8 stycznia 2021 r. Lekarz

Naczelna Rada Lekarska przypomina, że za niecałe trzy miesiące – 8 stycznia 2021 r. – wchodzi w życie obowiązek wystawiania skierowań w postaci elektronicznej. Jak czytamy w rozporządzeniu ministra zdrowia z 15 kwietnia 2019 r. w pierwszej kolejnośc...