Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

1 komentarz | Publikacja:
Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

W biznesie od lat znana jest zasada, że zdobycie klienta wcale nie jest trudne – o wiele trudniejsze jest jego utrzymanie. Znajduje ona zastosowanie także w usługach zdrowotnych, a kluczowe jest pierwsze wrażenie pacjenta podczas wizyty w danym gabinecie. Sporo do zrobienia w tej kwestii ma również asystentka stomatologiczna lub recepcjonistka.

Pierwsza wizyta pacjenta w danym gabinecie stomatologicznym jest wydarzeniem, które w praktyce wielokrotnie decyduje o tym, czy kiedykolwiek do niego wróci. Wbrew pozorom, w większości przypadków pierwszego kontaktu z pacjentem nie nawiązuje lekarz, ale recepcjonistka lub asystentka stomatologiczna, do zadań której należy prowadzenie recepcji. To od niej tak naprawdę zależy zaprezentowanie gabinetu w profesjonalny, ale i ciekawy sposób.

Pierwszy kontakt z pacjentem może mieć formę osobistą, telefoniczny i mailowy (więcej informacji na temat zasad mailowego kontaktu z pacjentem można znaleźć tutaj). Szanse na jego pozyskanie i – co ważniejsze – utrzymanie znacznie rosną, jeśli w trakcie pierwszych interakcji zostanie potraktowany z empatią oraz zrozumieniem. Konieczne jest przestrzeganie wszystkich podstawowych formuł grzecznościowych. Z pewnością pacjent sam poinformuje o tym, jakiej konkretnie pomocy szuka u dentysty, ale warto zapytać go o to, skąd dowiedział się o istnieniu placówki – po pierwsze jest to okazanie mu zainteresowania, a z drugiej – pomaga dowiedzieć się, jakie są najbardziej efektywne drogi dystrybucji informacji o gabinecie.

Nowy pacjent gabinetu stomatologicznego oczekuje od asystentki/recepcjonistki przede wszystkim odpowiedzi na nurtujące go pytania, dotyczące np. możliwego terminu wizyty, zakresu oferowanych usług czy obowiązującego cennika. Dlatego zarówno terminarz, jak i cennik powinny znajdować się na przysłowiowe wyciągnięcie ręki – wówczas będzie można sprawdzić, czy istnieje szansa na spotkanie z lekarzem w oczekiwanym terminie lub na jakie wydatki związane z leczeniem musi przygotować się pacjent. Wszystko to wpływa na odbiór gabinetu jako miejsca profesjonalnego.

Równie ważna jest estetyka recepcji w gabinecie stomatologicznym. Choć oczywiście wystrój miejsca, jego umeblowanie czy wyposażenie zależą od właściciela placówki, to jednak także asystentka/recepcjonistka może zadbać o szczegóły, które zbudują pozytywny obraz gabinetu. Recepcja powinna być czysta i uporządkowana, na widoku lepiej nie też zostawiać rzeczy prywatnych. Nie wolno również zapominać o schludnym stroju oraz ogólnie zadbanym wyglądzie.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

Oral B1
Sfrustrowana higienistka, niezmotywowany pacjent? Asysta

O metodach na skuteczny instruktaż higieny jamy ustnej rozmawiamy z Magdaleną Michałowską. Frustracja związana z brakiem stosowania przez pacjenta zaleceń indywidualnej higieny jamy ustnej – skąd się bierze? Misją naszego zawodu jest możliwie najle...

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - Dentonet.pl
NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą kor...

ROZWIŃ WIĘCEJ
finansowanie świadczeń NFZ - Dentonet.pl
PTS: pacjent powinien móc dopłacić do wizyty na NFZ Lekarz

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne wydało specjalne stanowisko prawno-medyczne, w którym podkreśla, że pacjent powinien mieć możliwość otrzymania dodatkowego świadczenia zdrowotnego (nierefundowanego) podczas wizyty, która jest przeprowadzana przez ...

dentysta rozpoznanie cukrzycy
Pacjent z cukrzycą u dentysty - opracowano wytyczne Lekarz

Dla stomatologów, pacjentów, lekarzy medycyny - opracowane i opublikowane zostały wytyczne dla trzech grup, dotyczące związków zapalenia przyzębia i cukrzycy. Jak informowaliśmy, przygotowania tych zaleceń podjęła się prof. dr hab. n. med. Renata Gór...

waiting room 548136 960 720
Jeden pacjent na godzinę - wytyczne ekspertów PTS-u Lekarz

Taki czas przyjmowania pacjentów sprawi, że nie będzie tłoku w poczekalni, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie. Pozwoli też na przygotowanie gabinetu po wizycie na przyjęcie kolejnego pacjenta. To wytyczne przedstawione przez Prezydium Polski...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

Przemyslaw Marcinowski Kopia
Leczenie interdyscyplinarne - tutaj korzysta pacjent Lekarz

Korzyścią dla pacjenta w leczeniu interdyscyplinarnym jest fakt, że będzie on leczony według najlepszej wiedzy wielu specjalistów. To gwarancja, że zostaną wykorzystane w jego leczeniu wszelkie dostępne rozwiązania. Największą trudnością w planowaniu...

pacjent niesłyszący - Dentonet.pl
Pacjent niesłyszący i niedosłyszący u lekarza dentysty Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do lekarzy i lekarzy dentystów o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację oraz problemy osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących oraz niedosłyszących w czasie trwania epidemii koronawirusa i udzi...

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
Oceń komentarz:     1: : 0 Odpowiedz