Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

Publikacja:
Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieść marketing w swoim gabinecie na wyższy poziom.

W branży stomatologicznej wygląda to najczęściej tak: sprawy marketingu giną gdzieś w chaosie bieżących spraw, przegrywając z tym, co jest pilne lub (uważane za) ważniejsze. Na dalszy plan schodzą więc takie kwestie, jak tworzenie strategii marketingowych i sprzedażowych. Aby przełamać ten schemat, można zastosować kilka pomysłów, które dotyczą całej branży. Niekoniecznie są one łatwe w realizacji, ale mogą przynieść duże zyski.

Skonsoliduj swoje działania marketingowe w sieci

Obecność praktyki stomatologicznej w mediach zwykle wygląda w ten sposób, że jedna osoba ma pod opieką stronę internetową kliniki, ktoś inny zarządza mediami społecznościowymi, a kolejna osoba zajmuje się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) i tak dalej. Ten model zazwyczaj rodzi chaos, ponieważ masz pracowników, którzy konkurują o budżet, a ich działania nie zawsze są spójne. Sens ma natomiast to, by zintegrować działania marketingowe we wszystkich tych obszarach.

Pomocne w tym może być wsparcie wykwalifikowanych specjalistów – we własnym zespole lub z agencji mającej doświadczenie w marketingu stomatologicznym. Niezależnie od tego, jaki masz stosunek do mediów społecznościowych, twoje media muszą działać jako całość, wzajemnie się wspierając i uzupełniając. Konsolidacja marketingu cyfrowego sprawi, że będzie łatwiej nim zarządzać, a to przełoży się na większy zwrot z inwestycji i generalnie niższe koszty, jakie poniesiesz.

Posłuż się marketingowym dashboardem

Media cyfrowe to podstawowy budulec dla całego marketingu. Ich zaletą jest to, że można je łatwo mierzyć. Jednak uzyskanie tych danych i podejmowanie – na ich podstawie – mądrych decyzji nie zawsze jest łatwe. Pojedynczy gabinet dentystyczny będzie miał dziesiątki różnych analiz dotyczących SEO, ruchu na stronie internetowej, danych nt. opinii pacjentów i mediów społecznościowych. Natomiast jeżeli jesteś częścią sieci klinik stomatologicznych, tę liczbę można będzie pomnożyć przez kilka placówek działających w różnych miejscach. A to zapewnia masę danych.

Digital marketing dashboard, czyli „cyfrowy pulpit nawigacyjny” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują danych w czasie rzeczywistym – dostarcza on informacji, które są istotne i pomocne w podejmowaniu dalszych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie jednego „cyfrowego pulpitu”, który skupia wszystkie istotne analizy w jednym miejscu. Istnieje kilka platform, z których można skorzystać, np. Google Data Studio.

Jeszcze większy nacisk na marketing?

Tak zwany Guerilla marketing (inaczej marketing partyzancki; strategia reklamowa, która skupia się na tanich, niekonwencjonalnych taktykach marketingowych zapewniających maksymalne wyniki – przypis red.) to skuteczna metoda, jednak zwykle nie jest ona stosowana w branży stomatologicznej. Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby twoja kampania zadziałała. Bardzo dobre wyniki – na gruncie amerykańskim – przynosi np. zostawianie ulotek w firmach znajdujących w sąsiedztwie gabinetu, wewnętrzne promocje, sponsorowanie amatorskiej drużyny sportowej lub  lokalnych wydarzeń społecznych. Ale, nie okłamujmy sie, wymaga to dużo pracy. Wiele rzeczy trzeba będzie skoordynować i jest to działanie w czasie rzeczywistym.

Dla gabinetów, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, „marketing partyzancki” jest jednym ze sposobów na wygranie z konkurencją. Może to jednak oznaczać konieczność zatrudnienia osób do pracy w dodatkowych godzinach lub poszukiwanie profesjonalnej agencji, która zapewni silne wsparcie prowadzonej kampanii. Ale jeśli jesteś gotów pójść o krok dalej w marketingu, prawie pewnym sposobem na budowanie świadomości twojej marki w bliższym czy dalszym sąsiedztwie gabinetu jest sprzedaż osobista przy wsparciu osób, które wiedzą, jak robić to skutecznie.

Miałam sytuacje, że czasami ktoś z followersów, którego nigdy nie widziałam, napisał, że „dzięki pani zacząłem myć zęby” albo „zacząłem stosować odpowiednią szczoteczkę” – mówi o korzyściach i roli, jaką mogą pełnić w pracy lekarza dentysty social media dr n. med. Anna Wasiewicz, ortodontka, która m.in. prowadzi prężnie działające konta na TikToku i Instagramie. – Nie chodzi tylko o reklamę, chodzi o komunikację – dodaje.

T.H.

źródło: https://www.drbicuspid.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

nieodwolywane wizyty
Nieodwoływane wizyty w gabinecie: jak ich unikać? Lekarz

Żyjemy w czasach, gdy klienci (i pacjenci) mają wiele praw i... chętnie z nich korzystają. Bez problemu mogą zwrócić nietrafiony zakup, nie ponosząc dodatkowych kosztów odwołują rezerwację hotelu, jednym kliknięciem rezygnują z umówionej przez aplika...

zespol stomatologiczny
Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie? Lekarz

Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Dzien Zdrowych Dziasel
Dzień Zdrowych Dziąseł: co dziąsła mówią o Twoim zdrowiu? Lekarz

Obchodzony 12 maja Światowy Dzień Zdrowych Dziąseł to dobry moment, żeby pogłębić świadomość na temat higieny jamy ustnej, a także zwrócić uwagę na związek między zdrowiem dziąseł a chorobami ogólnoustrojowymi. Z tej okazji Polskie Towarzystwo Period...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

zmiany w KEL
Zmiany w KEL. „Lekarz nie może propagować postaw antyzdrowotnych” Lekarz

Trwają prace nad nowelizacją Kodeksu Etyki Lekarskiej. Tym razem komisja ds. etyki lekarskiej NRL przygotowała propozycję zmiany art. 71, dotyczącego społecznej roli i oddziaływania lekarza w społeczeństwie. Proponowane jest m.in. wprowadzenie zapisu...

sztuczna inteligencja w stomatologii2
Do czego może się przydać AI w Twoim gabinecie? Lekarz

Sztuczna inteligencja (SI; ang. artificial inteligence, AI) to dziedzina, która w kilku ostatnich latach rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Powstanie takich platform jak ChatGPT, Perplexity czy Copy.ai otworzyło nowe możliwości, z których może skorzy...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

Michal Nawrocki
Inwestycja w cyfryzację w gabinecie? Tak, ale... [video] Lekarz

- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

pacjent z demencja
Pacjent z demencją w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...