Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci?

Publikacja:
Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci?

Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci?

Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany dostrzegają także pacjenci i na ich podstawie wyrabiają sobie zdanie, jak powinien działać współczesny gabinet stomatologiczny.

Każdego roku obserwujemy ewolucję standardów i nowe możliwości praktyk dentystycznych, a wraz z nimi zmieniają się oczekiwania pacjentów. Niezależnie od tego, czy oznacza to, że więcej pacjentów liczy na w pełni bezbolesne procedury znieczulenia i leczenia, czy otrzymanie na koniec wizyty bezpłatnej szczoteczki lub nici dentystycznej, ważne jest, aby stomatolodzy byli świadomi tych oczekiwań i – na ile to możliwe – starali się je spełniać.

Czego więc pacjenci oczekują od wizyt u dentysty? Oczekiwania te ujawnia badanie przeprowadzone przez amerykańską firmę Sonendo.

Pacjent dopłaci za leczenia kanałowe przy użyciu nowych technologii

Nie jest zaskoczeniem, że wiele osób obawia się wizyty u dentysty, zwłaszcza gdy wiąże się ona z przeprowadzeniem inwazyjnego zabiegu, takiego jak leczenie kanałowe. Sonendo wykazało, że 67% Amerykanów jest przerażonych perspektywą poddania się tradycyjnej procedurze leczenia endodontycznego. Jak podano w badaniu, 77% respondentów wolałoby spędzić noc na lotnisku niż poddać się preparacji kanału korzeniowego.

Nadzieję pacjenci upatrują w nowych technologiach – z badania wynika, że w przypadku konieczności leczenia kanałowego 93% respondentów wolałoby skorzystać z zaawansowanych technologii, takich jak system GentleWave. Niemal dwóch na trzech badanych (63%) stwierdziło, że mogłoby poszukać nowego dentysty, gdyby ich obecny lekarz oferował tylko tradycyjne leczenie endodontyczne. Ponadto 81% stwierdziło, że byliby skłonni zapłacić co najmniej 250 USD z własnej kieszeni za leczenie kanałowe przy użyciu zaawansowanej technologii, a co piąty jest gotowy zapłacić nawet 1000 USD.

Jak najszybciej i maksymalnie wydajnie

Badanie wykazało też, że pacjenci nie chcą spędzać zbyt dużo czasu w praktyce stomatologicznej – zamierzają przyjść do gabinetu, poddać się niezbędnemu leczeniu i opuścić klinikę tak szybko, jak to możliwe. Oczekują też jak najmniejszej liczby wizyt, natychmiastowej ulgi w bólu i dyskomforcie, a także jak największej liczby zabiegów przeprowadzonych tego samego dnia.

Na szczęście pojawienie się zaawansowanych technologii we współczesnym gabinecie stomatologicznym pozwala w dużym stopniu spełnić oczekiwania wymagających pacjentów, a nawet je przekroczyć. Skrócenie czasu bardziej złożonych procedur oraz nowe usługi, takie jak wirtualne konsultacje oraz możliwość łączenia się z lekarzem drogą cyfrową, zmniejszają czas trwania wizyt, jak i liczbę wizyt, w których pacjent musi uczestniczyć.

Gabinety, które są innowacyjne i dotrzymują kroku rozwojowi stomatologii są także skuteczne w zatrzymywaniu swoich pacjentów. Powód jest prosty – zaspokajają potrzeby pacjentów, rozwiązują ich problemy stomatologiczne w najszybszy i najbardziej bezbolesny sposób, a przy tym zapewniają efektywną interakcję z dentystami.

Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować relację z pacjentem, a od tego, żeby go leczyć. Uważam, że takie założenie to największy błąd, jaki można popełnić w zakresie pozamedycznym – mówi Sergiusz Szajek, trener biznesu i coach, współpracujący m.in. z siecią Medicover Stomatologia.

T.H.

źródła: https://www.drbicuspid.com/

https://www.businesswire.com/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

rak jamy ustnej2
Czego boją się pacjenci z rakiem jamy ustnej? Lekarz

Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez brytyjską Oral Health Foundation (OHF) wykazało, jakie są największe obawy osób zmagających się z nowotworem jamy ustnej. Wyniki ankiety zostały opublikowane w ramach corocznej, obchodzonej w listopadzie...

zespol stomatologiczny 1
Dentysto, czy ufasz swojemu zespołowi? Lekarz

Pracujemy z ludźmi, którzy – jak my wszyscy – mają zalety, ale i wady, miewają też lepsze i gorsze dni. A od ich postawy, poczucia odpowiedzialności za wykonywane obowiązki, rzetelności i uczciwości w znacznym stopniu zależy to, jak funkcjonuje gabin...

umiejetnosci komunikacyjne
Dentysto, czy komunikacja to twoja mocna strona? Lekarz

W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
medycyna estetyczna
Dentysto, czas na medycynę estetyczną w gabinecie! Lekarz

W artykule w brytyjskim portalu Dentistry.co.uk, dr Shaadi Manouchehri omawia korzyści płynące z tego, że lekarze stomatolodzy poszerzają ofertę proponowanych usług o zabiegi z zakresu estetyki twarzy. Ogromna popularność mediów społecznościowych i...

borelioza 1
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

zespol stomatologiczny
Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie? Lekarz

Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...

papierosy - Dentonet.pl
Dentysto, czy zachęcasz pacjentów, by rzucili palenie? Lekarz

W czasopiśmie „Journal of the American Dental Association” opublikowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród stomatologów, z którego wynika, że połowa amerykańskich stomatologów nie udziela swoim pacjentom porad ani nie zaleca leczenia p...

opinie pacjentow
Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów? Lekarz

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowi...

antybiotyki 1
Dentysto, co musisz wiedzieć o antybiotykooporności? Lekarz

Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...

lojalni pacjenci
Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów? Lekarz

Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...