Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci?
Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci?
Spis treści
Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany dostrzegają także pacjenci i na ich podstawie wyrabiają sobie zdanie, jak powinien działać współczesny gabinet stomatologiczny.
Każdego roku obserwujemy ewolucję standardów i nowe możliwości praktyk dentystycznych, a wraz z nimi zmieniają się oczekiwania pacjentów. Niezależnie od tego, czy oznacza to, że więcej pacjentów liczy na w pełni bezbolesne procedury znieczulenia i leczenia, czy otrzymanie na koniec wizyty bezpłatnej szczoteczki lub nici dentystycznej, ważne jest, aby stomatolodzy byli świadomi tych oczekiwań i – na ile to możliwe – starali się je spełniać.
Czego więc pacjenci oczekują od wizyt u dentysty? Oczekiwania te ujawnia badanie przeprowadzone przez amerykańską firmę Sonendo.
Pacjent dopłaci za leczenia kanałowe przy użyciu nowych technologii
Nie jest zaskoczeniem, że wiele osób obawia się wizyty u dentysty, zwłaszcza gdy wiąże się ona z przeprowadzeniem inwazyjnego zabiegu, takiego jak leczenie kanałowe. Sonendo wykazało, że 67% Amerykanów jest przerażonych perspektywą poddania się tradycyjnej procedurze leczenia endodontycznego. Jak podano w badaniu, 77% respondentów wolałoby spędzić noc na lotnisku niż poddać się preparacji kanału korzeniowego.
Nadzieję pacjenci upatrują w nowych technologiach – z badania wynika, że w przypadku konieczności leczenia kanałowego 93% respondentów wolałoby skorzystać z zaawansowanych technologii, takich jak system GentleWave. Niemal dwóch na trzech badanych (63%) stwierdziło, że mogłoby poszukać nowego dentysty, gdyby ich obecny lekarz oferował tylko tradycyjne leczenie endodontyczne. Ponadto 81% stwierdziło, że byliby skłonni zapłacić co najmniej 250 USD z własnej kieszeni za leczenie kanałowe przy użyciu zaawansowanej technologii, a co piąty jest gotowy zapłacić nawet 1000 USD.
Jak najszybciej i maksymalnie wydajnie
Badanie wykazało też, że pacjenci nie chcą spędzać zbyt dużo czasu w praktyce stomatologicznej – zamierzają przyjść do gabinetu, poddać się niezbędnemu leczeniu i opuścić klinikę tak szybko, jak to możliwe. Oczekują też jak najmniejszej liczby wizyt, natychmiastowej ulgi w bólu i dyskomforcie, a także jak największej liczby zabiegów przeprowadzonych tego samego dnia.
Na szczęście pojawienie się zaawansowanych technologii we współczesnym gabinecie stomatologicznym pozwala w dużym stopniu spełnić oczekiwania wymagających pacjentów, a nawet je przekroczyć. Skrócenie czasu bardziej złożonych procedur oraz nowe usługi, takie jak wirtualne konsultacje oraz możliwość łączenia się z lekarzem drogą cyfrową, zmniejszają czas trwania wizyt, jak i liczbę wizyt, w których pacjent musi uczestniczyć.
Gabinety, które są innowacyjne i dotrzymują kroku rozwojowi stomatologii są także skuteczne w zatrzymywaniu swoich pacjentów. Powód jest prosty – zaspokajają potrzeby pacjentów, rozwiązują ich problemy stomatologiczne w najszybszy i najbardziej bezbolesny sposób, a przy tym zapewniają efektywną interakcję z dentystami.
Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować relację z pacjentem, a od tego, żeby go leczyć. Uważam, że takie założenie to największy błąd, jaki można popełnić w zakresie pozamedycznym – mówi Sergiusz Szajek, trener biznesu i coach, współpracujący m.in. z siecią Medicover Stomatologia.
T.H.
źródła: https://www.drbicuspid.com/
https://www.businesswire.com/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez brytyjską Oral Health Foundation (OHF) wykazało, jakie są największe obawy osób zmagających się z nowotworem jamy ustnej. Wyniki ankiety zostały opublikowane w ramach corocznej, obchodzonej w listopadzie...
Pracujemy z ludźmi, którzy – jak my wszyscy – mają zalety, ale i wady, miewają też lepsze i gorsze dni. A od ich postawy, poczucia odpowiedzialności za wykonywane obowiązki, rzetelności i uczciwości w znacznym stopniu zależy to, jak funkcjonuje gabin...
W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...
W artykule w brytyjskim portalu Dentistry.co.uk, dr Shaadi Manouchehri omawia korzyści płynące z tego, że lekarze stomatolodzy poszerzają ofertę proponowanych usług o zabiegi z zakresu estetyki twarzy. Ogromna popularność mediów społecznościowych i...
Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...
Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...
W czasopiśmie „Journal of the American Dental Association” opublikowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród stomatologów, z którego wynika, że połowa amerykańskich stomatologów nie udziela swoim pacjentom porad ani nie zaleca leczenia p...
Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowi...
Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...
Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...
Lekarze, dentyści i placówki medyczne często muszą mierzyć się z trudnym zadaniem, jakim jest zdobycie wiernych pacjentów. Mogą im w tym pomóc internetowe bazy danych i wyszukiwarki, które są popularne zarówno wśród pacjentów, jak i lekarzy. Lockdow...