Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?
Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?
Podajemy 10 potrzeb, które pojawiają się u pacjentów bardziej, niż stomatolodzy zdają sobie z tego sprawę:
Dobry ekspres do kawy. Czy wiesz, jak irytujące jest, gdy gabinet stomatologiczny posiada to urządzenie, ale nie udostępnia go pacjentom? To byłaby dla nich możliwość spędzenia kilku miłych chwil przed wizytą w gabinecie.
Interesujące czasopisma w poczekalni. Czy nie zdarzyło ci się kiedyś siedzieć w poczekalni, gdzie dostępne były same nudne broszury? I jakie to było zniechęcające? Pacjenci chcieliby zająć czymś ciekawym swoją uwagę ze względu na fakt, że wizyta w gabinecie stomatologicznym nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń, ale często mocno stresujących.
Punktualność. Wielu pacjentów denerwuje się, że musi np. zwalniać się z pracy, by przyjść na wizytę, a na miejscu okazuje się, że tracą mnóstwo czasu na czekanie w kolejce. Mile widziany byłby telefon do pacjenta, że wizyta znacznie się opóźni.
Przyjaźnie nastawiona recepcja. Nie zawsze uznajemy to za ważne, niektórzy uważają, że najważniejsza jest profesjonalna obsługa. Pacjenci mają jednak inne zdanie na ten temat. Nastawienie recepcji do pacjenta nadaje ton całej późniejszej wizycie.
Cierpliwość dla personelu. Być możesz uważasz, że jesteś naprawdę dobry w czytaniu w myślach innych. Jednak asystentki nie zawsze od razu chwytają, czego oczekuje ich szef. Dlatego to ważne, by być opanowanym, gdy komuś z personelu zdarza się wpadka w obecności pacjenta. Jest to dla niego bardzo stresujące, gdy lekarz traci panowanie i np. pokrzykuje na personel.
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. To ważne, by być przyjacielskim wobec pacjentów, potrafić się z nimi odpowiednio komunikować. Czy wiesz, czego naprawdę chcą pacjenci, kiedy przychodzą do ciebie? Na pewno pozbyć się bólu, ale i być ciepło i ze zrozumieniem przyjętymi. Nikt nie chciałby być niemile i chłodno potraktowany, gdy cierpi.
Wytłumaczenie, co zamierzasz zrobić. To ważne, by wytłumaczyć pacjentowi, co będziesz robił i kiedy. Rola pacjenta nie należy do najłatwiejszych. Brak orientacji i lęk przed bólem może być naprawdę dołujące.
To nie zarabianie pieniędzy jest najważniejsze, ale pacjent. Być może brzmi to jak slogan, ale jednak jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy. Oczywiście nie ma nic nagannego w tym, że pacjent płaci za usługi medyczne, szczególnie, gdy wychodzi z gabinetu zadowolony. Jednak to ważne, by plan leczenia był podyktowany dobrem pacjenta, a nie chęcią zarobienia pieniędzy. A już najgorsze, co może się przydarzyć, to pozwolić pacjentowi odczuć, że traktujemy go przedmiotowo.
Telefon do pacjenta. Dobrze jest zadzwonić do pacjenta, gdy ten przeszedł trudny zabieg i zapytać go o samopoczucie – wtedy odczuje on, że naprawdę ci na nim zależy. Na pewno wielu z nich poczuje się mile zaskoczonym. Dobrze jest też wykonać taki telefon, gdy pacjenta spotkało coś przykrego w twoim gabinecie.
Pewność siebie. To ważne, by wyrażać ją naszą postawą. Pacjenci chcą podczas zabiegu czuć się zrelaksowani i mieć przekonanie, że wiesz, co robisz. Ale nie bądź zadufany w sobie – jeśli jakaś czynność czy zabieg nie jest twoją mocną stroną – lepiej odeślij pacjenta do specjalisty. To będzie dla niego bardziej korzystne.
Zachęcamy także do przeczytania:
"Powody, dla jakich pacjenci nie wrócą do twojego gabinetu"
BZ
Źródło: dentistryiq.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Amerykańskie Towarzystwo Higienistek Stomatologicznych (American Dental Hygienists’ Association, ADHA) opublikowało nową wersję „Standardów klinicznej praktyki higieny stomatologicznej” – opartego na dowodach naukowych przewodnika kompleksowej pracy ...
Na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta udostępniono dobre praktyki w zakresie zarządzania kolejką pacjentów i odwoływania wizyt. – To gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb – czytam...
Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez brytyjską Oral Health Foundation (OHF) wykazało, jakie są największe obawy osób zmagających się z nowotworem jamy ustnej. Wyniki ankiety zostały opublikowane w ramach corocznej, obchodzonej w listopadzie...
– W swojej praktyce potrzebowałem systemu, który pozwoli mi na szybkie i mało inwazyjne przygotowanie pacjentów do leczenia ortodontycznego – mówi lek. dent. Michał Jaczewski, absolwent Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, właściciel praktyki stomat...
Na początku maja FBI ostrzegło Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) oraz Amerykańskie Stowarzyszenie Chirurgów Stomatologicznych i Szczękowo-Twarzowych (AAOMS) o prawdopodobnym zagrożeniu cyberbezpieczeństwa praktyk stomatologicznych. Jak ...
Obecność w mediach społecznościowych już od lat jest codziennością wielu z nas. Social media stały się częścią naszego życia prywatnego, ale coraz częściej dostrzegamy ich wartość w naszej pracy zawodowej, ponieważ tam są też nasi obecni i potencjaln...
Nowa inicjatywa zachęca pracowników opieki zdrowotnej do bardziej ekologicznego postępowania w biznesie i wspólnego zaangażowania w zrównoważony rozwój środowiska. Marrodent, firma należąca do grupy Henry Schein, rozpoczyna promowanie programu Prac...
Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany...
Nad bioaktywnym materiałem, z którego możliwe będzie drukowanie implantów kości dopasowanych do indywidualnych potrzeb danego pacjenta – zwłaszcza kości twarzoczaszki – pracują naukowcy z Politechniki Krakowskiej. O implancie przypominającym natural...
Nielegalne praktyki stomatologiczne to zjawisko, które w szybkim tempie rozprzestrzenia się na całym świecie – zagraża zdrowiu pacjentów, podważa zaufanie do zawodu lekarza dentysty i obnaża luki w systemach ochrony zdrowia. Najnowszy raport FDI poka...
Sztuczna inteligencja (SI; ang. artificial inteligence, AI) to dziedzina, która w kilku ostatnich latach rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Powstanie takich platform jak ChatGPT, Perplexity czy Copy.ai otworzyło nowe możliwości, z których może skorzy...