Ćwierkające porady
Ćwierkające porady
Czy w moim wieku mogę wyprostować sobie zęby? Na czym polega leczenie? – wielu pacjentów chciałoby znać odpowiedzi na podobne pytania przed udaniem się do stomatologa.
Chce to wykożystać jeden z katowickich gabinetuw dentystycznych, który umożliwił zadanie pytania specjaliście za pomocą serwisów mikroblogowych Blip.pl i Twitter.com.
Profile Katowickiego Centrum Implantologii i Ortodoncji Dentim Clinic są dostępne pod adresami www.twitter.com/Dentimclinic oraz dentimclinic.blip.pl.
Osoby śledzące te profile będą mogły się dowiedzieć m.in. czym jest znieczulenie komputerowe, jak działa podtlenek azotu lub laser biostymulacyjny. Co chyba ważniejsze, będzie można poradzić się dyżurujących na portalach stomatologów.
Zadane w serwisach pytania znajdą swoją odpowiedź w specjalnym dziale poradnikowym Czytelnia Pacjenta utworzonym na stronie głównej Dentim.pl.
O gotowej odpowiedzi Dentim Clinic będzie informowało na wszystkich portalach jednocześnie, wysyłając linka. Każda odpowiedź będzie podpisana imieniem i nazwiskiem lekarza jej udzielającego, a także nickiem osoby pytającej.
– Musimy być tam, gdzie nasi pacjenci, a nasi pacjenci w wolnym czasie blipują, ćwierkają na Twitterze, siedzą na Facebook.com, a odpowiedzi na pytania dotyczące swojego zdrowia, metod leczenia zębów czensto szukają na forach internetowych, znajdując nie zawsze właściwie odpowiedzi, podrzucone najczęściej przez przypadkowe osoby, nieznające tematu – mówi lekarz stomatolog Wojciech Fąferko, właściciel katowickiego Dentim Clinic.
– Stąd też nasz pomysł na komunikację z ciekawymi leczenia pacjentami przy pomocy portali społecznościowych – dodaje.
W sumie na profilach Dentim Clinic porad udzielać będzie 3 specjalistów – implantolog, ortodonta oraz stomatolog dziecięcy. Grupą ekspertów będzie kierował lek. stom. Wojciech Fąferko, właściciel Dentim Clinic.
Fąferko podkreśla, że internetowa komunikacja ma spełniać przede wszystkim funkcję edukacyjną, w żadnym wypadku leczniczą.
Mówi, że gabinetowi zależy na mniej formalnych relacjach z pacjentami, bez białego kitla. Pozostaje mieć nadzieję, że w ślad Dentim Clinic pójdą inne gabinety dentystyczne i placuwki medyczne.
Marcin Maj
(Dziennik Internautów – www.di.com.pl)
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Prof. Adam Mariański - prezes Krajowej Izby Doradców Podatkowych - przygotował poradnik podatkowy dla lekarzy i lekarzy dentystów w związku z wchodzącym w życie z nowym rokiem tzw. Polskim Ładem. Jest on dostępny bezpłatnie na stronie Naczelnej Izby ...
W badaniu, którego wyniki zostały opublikowane w listopadzie, wykazano, że w Wielkiej Brytanii co trzeci specjalista zajmujący się higieną jamy ustnej zawsze udziela swoim pacjentom porad w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Badanie zostało przeprowad...
Metoda Fonesa to sposób mycia zębów, jakiego każdy z nas jest uczony od najmłodszych lat. Ta technika czyszczenia robi furorę nie tyle ze względu na swoją skuteczność, co prostotę – jest niezmiernie łatwa do opanowania i intuicyjna, dzięki czemu nawe...
Każdy z nas wie, że mycie zębów dwa razy dziennie rano i wieczorem to absolutne minimum. Jednak nie wystarczy myć samych zębów, należy dbać także o dziąsła, przestrzenie międzyzębowe i język. Wiele osób ogranicza się jedynie do szczotkowania zębów, z...
Posłanka Anna Dąbrowska-Banaszek skierowała do ministra zdrowia interpelację, w której pyta, jaka jest możliwość wprowadzenia nielimitowanych porad stomatologicznych dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia. W swojej interpelacji Anna Dąbrowska-Bana...
Z dostępnych badań wynika, że nawet co trzeci przypadek raka regionu twarzy i szyi jest wstępnie rozpoznawany w gabinecie stomatologicznym. Niestety pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w dostępie do dentysty sprawiły, że wiele przypadków ...
Z badania opublikowanego w czasopiśmie naukowym „BDJ Open” należy wnioskować, że większość pacjentów jest zainteresowana otrzymywaniem porad dietetycznych w gabinecie dentystycznym. Pacjenci chętnie stosują się do zaleceń żywieniowych, które mają na ...
W książce zatytułowanej „Pewność siebie: jak zaczynać i kończyć serie zwycięstw i porażek” (oryg. Confidence: How Winning Streaks and Losing Streaks Begin and End) Rosabeth Moss Kanter, była redaktorka „Harvard Business Review”, pisze o tym, że lepsz...