Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Leczenie zachowawcze i endodoncja
Protetyka i implantologia
Stomatologia estetyczna
Ortodoncja
Periodontologia
Higiena i zdrowie jamy ustnej

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

Publikacja:
NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie – tu cytat – deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. Miało to miejsce podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka”.

NFZ deklaruje, że budowanie pozytywnego wizerunku, staranność językowa, ale również dbałość o wysoką zrozumiałość przekazów to jeden z priorytetów Funduszu. – Upraszczanie języka komunikacji z klientami cieszy się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko w administracji publicznej, ale także wśród firm komercyjnych. Badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie, a nawet potrafi przynieść konkretne oszczędności finansowe – przekonują przedstawiciele płatnika.

W Centrali NFZ powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka, zaczynając od pism kierowanych do pacjentów, przez stronę internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

– Powołamy korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie – zapowiada prezes Niedzielski, p.o. prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Prezes dodaje, że deklaracja to pierwszy, ważny krok na drodze do lepszych relacji z pacjentami, bo „jako organizacja mamy tu sporo pracy do wykonania”. Trudno się z tym nie zgodzić. Miejmy nadzieję, że na deklaracjach się skończy.

Może warto też pomyśleć o lepszej komunikacji ze świadczeniodawcami?


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Sergiusz Szajek 2
Błędy w komunikacji z pacjentem Lekarz

Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować re...

Agnieszka Mielczarek
Wyzwania w komunikacji z pacjentem senioralnym Lekarz

– Pacjent senioralny jest pacjentem specyficznym. Jest to często pacjent z niedosłuchem, do czego nie zawsze się nam przyznaje, niekiedy również z zaburzonymi funkcjami poznawczymi. Komunikacja z nim jest więc wymagająca – mówi prof. dr hab. n. med. ...

leczenie stomatologiczne dzieci
Koalicja Obywatelska obiecuje bon stomatologiczny dla dzieci Lekarz

Podczas sobotniej konwencji wyborczej Koalicji Obywatelskiej szef PO Donald Tusk przedstawił „100 konkretów na 100 dni”, czyli zmiany, które chce wprowadzić w ciągu 100 dni po wygranych wyborach. Jedną z obietnic są bony na profilaktykę i leczenie st...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem
Uczelnie medyczne mają potrzebę szkoleń z komunikacji z pacjentem Lekarz

Uczelnie medyczne w Polsce widzą potrzebę szkoleń w zakresie nowych metod dydaktycznych, etyki medycznej i komunikacji z pacjentem – wynika z analizy ankiet wypełnionych przez 19 uczelni medycznych na potrzeby raportu na temat warunków kształcenia na...

Magdalena Szajnar
Miasto Dentystów: o biznesie, komunikacji z pacjentem i… podróżach Lekarz

– Nas, lekarzy dentystów, kompletnie nie uczy się, jak prowadzić biznes. Nie uczy się nas nawet tego, jakie są wymogi instytucji, które mogłyby zainteresować się gabinetem. Jest tu ogromna luka do wypełnienia, bo szkoli się nas na świetnych specjalis...

jezyk 3
Moksyfloksacyna może wywoływać język czarny włochaty Lekarz

Z opisu przypadku opublikowanego w „American Journal of Case Reports” wynika, że przyjmowanie antybiotyku często przepisywanego w leczeniu infekcji bakteryjnych doprowadziło do rozwoju czarnego włochatego języka (ang. black hairy tongue; BHT) u stars...

Czyszczenie języka - kobieta czyszcząca język skrobaczką
Skrobaczka czy szczoteczka? Czym i jak czyścić język? Pacjent

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że codzienna higiena jamy ustnej to nie tylko szczotkowanie zębów czy nitkowanie przestrzeni międzyzębowych, ale także czyszczenie języka. Na jego powierzchni gromadzą się bowiem bakterie, resztki jedzenia oraz mart...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Pacjenci: kluczowe znaczenie komunikacji z dentystą Lekarz

Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...

Sergiusz Szajek videonews
„Złote zasady” komunikacji z pacjentem Lekarz

Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia...

ortodonta w Sosnowcu
Prosty sposób na piękny uśmiech: ortodonta w Sosnowcu Pacjent

Ortodonta zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem różnych wad zgryzu, które mogą wpływać nie tylko na estetykę uśmiechu, ale również na zdrowie jamy ustnej. Do najczęstszych wad należą zgryz krzyżowy, przodozgryz, tyłozgryz oraz zgryz otwarty. Każda z...

komunikacja
PUM: szkolenia z komunikacji dla przyszłych dentystów Lekarz

Studenci trzeciego roku m.in. kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego odbędą szkolenia z zakresu komunikacji interprofesjonalnej w oparciu o program przygotowany przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie.  Cele...