Kasa fiskalna w gabinecie stomatologicznym bez względu na obroty?
Kasa fiskalna w gabinecie stomatologicznym bez względu na obroty?
NRL negatywnie zaopiniowała projekt rozporządzenia ministra finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. W projekcie nakazuje się bowiem lekarzom i lekarzom dentystom ewidencjonowanie obrotów za pomocą kasy fiskalnej, niezależnie od wysokości osiąganych przez nich obrotów.
W projekcie rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania obrotów na kasie fiskalnej podatników, których roczne obroty nie przekraczają kwoty 20 000 złotych, a jednocześnie wyłącza się możliwość skorzystania z tego uprawnienia przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczących usługi opieki zdrowotnej. W ocenie prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej, brak jest uzasadnienia dla wyłączenia usług świadczonych przez lekarzy i lekarzy dentystów z ogólnego prawa do zwolnienia.
– Należy podkreślić, że każdy lekarz i lekarz dentysta prowadzący praktykę lekarską jest ustawowo zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej, co oznacza, że wszystkie udzielone świadczenia zdrowotne są udokumentowane zarówno co do osoby pacjenta, jak również co do udzielonego świadczenia. Obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej jest wystarczającą gwarancją, że obroty z prowadzonej działalności leczniczej przez lekarzy i lekarzy dentystów będą ujęte w rozliczeniu podatkowym – podkreślono w komunikacie.
NRL uważa, że zasadne jest odstąpienie od obowiązku rejestrowania za pomocą kasy fiskalnej obrotu osiąganego przez lekarzy i lekarzy dentystów z tytułu świadczenia usług w zakresie opieki medycznej lub przywrócenie lekarzom i lekarzom dentystom zwolnienia z obowiązku posiadania kas rejestrujących w razie nieosiągnięcia określonej wysokości obrotów rocznych.
Usługi poprawiające zdrowie nie są opodatkowane VAT-em, natomiast usługi poprawiające urodę już tak. Każdą usługę stomatologiczną należy jednak rozpatrywać indywidualnie.
AF
Fot. jarmoluk, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...