Abonament radiowo-telewizyjny w gabinecie
Abonament radiowo-telewizyjny w gabinecie
Gabinety stomatologiczne prześcigają się w sposobach na umilenie pacjentom oczekiwania na wizytę. Popularnością cieszy się puszczanie muzyki w tle, a także – coraz częściej – posiadanie w poczekalni telewizorów, ustawionych na odbiór popularnych stacji telewizyjnych. Odbiorniki radiowe spotkać można również w gabinetach – muzyka jest przyjemnym dodatkiem do codziennej pracy stomatologa.
Kontrola
Czasem jednak może się zdarzyć, że gabinet odwiedzi kontroler. Osobą, która może sprawdzać wypełnianie obowiązku płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego może być upoważniony w tym celu pracownik Poczty Polskiej. Powinien wylegitymować się upoważnieniem do wykonywania czynności kontrolnych oraz legitymacją służbową. Ma on również okazać dowód osobisty, jeśli osoba kontrolowana tego zażąda.
Obowiązkiem osoby kontrolowanej jest umożliwienie przeprowadzenia kontroli lub okazanie dokumentów potwierdzających rejestrację odbiorników radiowych i telewizyjnych.
Rejestracja odbiorników
Aby móc opłacać abonament radiowo-telewizyjny, należy najpierw zarejestrować wszystkie odbiorniki radiowe i telewizyjne, które znajdują się w gabinecie. Rejestracji należy dokonać w oddziale Poczty Polskiej w terminie 14 dni od momentu zainstalowania odbiornika w gabinecie.
Rejestracji dokonuje się na firmę, podając dane zgodne z wpisem do CEIDG.
Opłaty
Są dwie wysokości opłat, w zależności od rodzaju zarejestrowanego odbiornika (stan na rok 2015):
– odbiorniki radiowe – 6,50 zł/m-c za każdy 1 odbiornik, co daje 78 zł rocznie,
– odbiorniki telewizyjne lub telewizyjne i radiofoniczne – 21,50 zł/m-c za każdy 1 odbiornik, co daje 258 zł rocznie.
Przy dokonywaniu opłaty abonamentu, kwoty sumuje się.
Można obniżyć kwoty abonamentu, płacąc z góry za kilka miesięcy lub nawet rok. Zniżka obowiązuje jednak tylko w przypadku, gdy abonent wniesie opłatę z góry do 25-go dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego.
WAŻNE
– Pracodawca ponosi odpowiedzialność za rejestrację wszystkich odbiorników znajdujących się na terenie firmy, nawet jeśli należą do pracowników. Może natomiast zakazać używania prywatnych odbiorników w miejscu pracy lub zobowiązać pracownika do zarejestrowania prywatnego odbiornika i uiszczania związanych z tym opłat.
– Opłacanie abonamentu telewizji kablowej, cyfrowej itp. Nie zwalnia z obowiązku płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego.
– Abonament radiowo-telewizyjny musi być opłacany bez względu na to, czy jest używany, czy nie.
– Dokument poświadczający rejestrację odbiorników należy przechowywać w siedzibie firmy.
Kara za brak rejestracji wynosi trzydziestokrotność miesięcznej opłaty i wynosi: 195 zł dla odbiorników radiowych oraz 645 zł dla odbiorników telewizyjnych.
Więcej szczegółów: rtv.poczta-polska.pl
KeL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przeni...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...