Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym
Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym
– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. Natalia Samcik, właścicielka gabinetu stomatologicznego Apex w Warszawie.
Jak w zaprojektowaniu niewielkiego gabinetu może pomóc wyspecjalizowany architekt? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego, w którym inwestorka dzieli się swoimi wrażeniami ze współpracy z arch. Grzegorzem Woronowiczem z firmy Romident.
Firma Romident specjalizuje się w projektowaniu gabinetów i klinik stomatologicznych na terenie całej Polski. Do obsługi klienta podchodzi kompleksowo, zapewniając profesjonalne prace koncepcyjne i projektowe, opracowanie instalacji i architektury oraz pełen nadzór budowy. Inwestycja na każdym etapie realizowana jest w ścisłej współpracy z inwestorem, tak aby gabinet spełniał wszystkie oczekiwania pod kątem designu, ergonomii i funkcjonalności, ale również wygody dla pacjentów.
Szczegóły dotyczące działalności i oferty firmy znaleźć można na stronie https://romident.pl/.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...
Parque Dental to klinika stomatologiczna w Quito – ponad 2-milionowej stolicy Ekwadoru. Jej pacjentami są dzieci, a o to, by czuły się tam dobrze, dba m.in. wyjątkowy „asystent dentystyczny” – labrador retriever o imieniu Aldo. Choć dzięki rozwojow...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...