Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

Istnieje grupa pacjentów, którzy nie chcą, aby przy ich wizycie u stomatologa była obecna asystentka. Takie podejście wynika najczęściej z niewiedzy. Jednak bywa i tak, że asystentka swoim zachowaniem zasłuży na taką opinię.

Oto kilka zachowań asystentek, które drażnią pacjentów:

1. Podsłuchiwanie rozmowy pacjenta z lekarzem
Duża część pacjentów nie lubi rozmawiać o stanie swojego uzębienia nawet ze stomatologiem. Często towarzyszą temu uczucia takie jak: wstyd, zażenowanie, strach. Świadomość, że przy rozmowie jest obecna osoba trzecia tylko pogarsza sytuację. Dlatego, kiedy widzisz, że pacjent jest wyjątkowo skrępowany, postaraj się nie zwracać na siebie jego uwagi. Zachowuj się tak, jakby nie było Cię w gabinecie lub jakbyś nie słyszała jego rozmowy ze stomatologiem. Źle widziane jest wtrącanie się w dyskusję. Bądź dyskretna i zadbaj o zachowanie maksymalnie komfortowej atmosfery.

2. Siadanie zbyt blisko pacjenta
Charakter Twojej pracy wymaga czasem bliskości pacjentem na granicy strefy intymności (to ok. 0,5 metra od skóry). W większości przypadków to przestrzeń, do której dopuszczamy jedynie najbliższych. W gabinecie stomatologicznym pacjent musi jednak zaakceptować bliski kontakt z osobą obcą. To niekomfortowa i stresująca dla niego sytuacja, może nawet wywołać wrażenie bycia atakowanym. Dlatego staraj się, jeśli nie jest to konieczne, utrzymywać bezpieczny dystans od pacjenta. A jeśli sytuacja wymaga bardzo bliskiego kontaktu, bądź taktowna i delikatna.

3. Plotkowanie ze stomatologiem w trakcie zabiegu
Pacjenci nie znoszą sytuacji, kiedy stomatolog rozmawia w trakcie wizyty z asystentką o sprawach nie związanych z zabiegiem. Pamiętaj, że pacjent, nawet jeśli się nie odzywa, uważnie śledzi to, co dzieje się dookoła niego. Z pewnością nie interesują go prywatne sprawy stomatologa, Twoje czy kogoś innego. A już całkowicie niedopuszczalne jest rozmawianie podczas wizyty o innych pacjentach! W trakcie zabiegu powinnaś rozmawiać ze stomatologiem wyłącznie na tematy zawodowe – związane z aktualnie wykonywanymi czynnościami.

4. Nie zachowywanie poufności
Tutaj nie ma co tłumaczyć, ani nad czym się zastanawiać. Rozmowa z osobami trzecimi o szczegółach związanych z danym pacjentem jest niedopuszczalna! Takie zachowanie, nie dość, że jest rażąco nieprofesjonalne, to jeszcze krzywdzi pacjenta oraz narusza podstawowe zasady Twojego zawodu.

5. Rozmowa z pacjentem, kiedy sobie tego nie życzy
Czasem rozmowa z pacjentem dobrze na niego wpływa. Kiedy jest bardzo zestresowany, możesz go uspokoić, kiedy coś go boli – możesz odwrócić jego uwagę, mówiąc o czymś neutralnym, żartując, opowiadając zabawną historię. Jednak jeśli zdarzy się, że pacjent nie życzy sobie jakichkolwiek rozmów z nim w trakcie zabiegu – uszanuj jego zdanie.

6. Spoglądanie na zegarek, traktowanie pacjenta jak zło konieczne, wymowne spojrzenia wymieniane z lekarzem itp.
W trakcie zabiegu najważniejszy jest pacjent – jego komfort, poczucie bezpieczeństwa. To jemu jest najbardziej niewygodnie, jego boli, bywa przerażony. Ty jesteś pierwszą osobą, która może mu pomóc przetrwać ten często trudny dla niego czas. Dlatego traktuj pacjentów z szacunkiem, uwagą i zrozumieniem, a z pewnością się odwdzięczą, np. miłym słowem czy zgodną współpracą podczas zabiegu.
 

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dictaphone-1580003_960_720
Potajemne nagrania lekarzy w gabinecie. Czy są legalne? Lekarz

Czy pacjent ma prawo nagrywać (np. z ukrycia) lekarza podczas wizyty w gabinecie? Wielu prawników, zajmujących się ochroną zdrowia i relacjami pacjentów z lekarzami, podkreśla, że to jedno z najczęściej pojawiających się pytań podczas wykładów czy ko...

dane osobowe - Dentonet.pl
ZUS informuje pacjenta, że lekarz miał dostęp do jego danych Lekarz

Jeżeli lekarz lub lekarz dentysta zaloguje się do Platformy Usług Elektronicznych, ale nie wystawi lub nie anuluje elektronicznego zwolnienia, ZUS poinformuje pacjenta, że miał dostęp do jego danych osobowych.Prezes ZUS-u Gertruda Uścińska zwróciła s...

lęk dziecka przed dentystą
Jak można przełamać lęk dziecka przed wizytą u dentysty? Lekarz

Dla wielu dzieci pierwsza wizyta u dentysty może być przyczyną stresu i strachu, które mogą nawet rzutować na stosunek do leczenia stomatologicznego w przyszłości. Dlatego tak ważne jest, by mądrze przełamywać lęk dziecka przed dentystą – konieczna j...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

pacjent_na_fotelu
Zbyt wiele informacji może zdemotywować pacjenta? Lekarz

Nie tylko aspekty czysto medyczne wpływają na to, czy pacjent zdecyduje się na długotrwałe leczenie w danym gabinecie. - Pierwsza wizyta nowego pacjenta w klinice to bardzo ważny moment. Ocenia on kontakt z recepcją, lekarzem. Wpływa na niego atmosfe...

dentist-748154_960_720-850x565
Szkolenia z ratownictwa dla lekarzy. Przypominamy zasady Lekarz

Zgodnie z zapisami ustawy o działalności leczniczej, lekarz powinien posiadać w gabinecie sprzęt niezbędny do udzielania pierwszej pomocy. Dotyczy to oczywiście także gabinetów stomatologicznych. Poza sprzętem, równie ważne (a może nawet ważniejsze) ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres