Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

6 zachowań asystentek, które denerwują pacjentów

Istnieje grupa pacjentów, którzy nie chcą, aby przy ich wizycie u stomatologa była obecna asystentka. Takie podejście wynika najczęściej z niewiedzy. Jednak bywa i tak, że asystentka swoim zachowaniem zasłuży na taką opinię.

Oto kilka zachowań asystentek, które drażnią pacjentów:

1. Podsłuchiwanie rozmowy pacjenta z lekarzem
Duża część pacjentów nie lubi rozmawiać o stanie swojego uzębienia nawet ze stomatologiem. Często towarzyszą temu uczucia takie jak: wstyd, zażenowanie, strach. Świadomość, że przy rozmowie jest obecna osoba trzecia tylko pogarsza sytuację. Dlatego, kiedy widzisz, że pacjent jest wyjątkowo skrępowany, postaraj się nie zwracać na siebie jego uwagi. Zachowuj się tak, jakby nie było Cię w gabinecie lub jakbyś nie słyszała jego rozmowy ze stomatologiem. Źle widziane jest wtrącanie się w dyskusję. Bądź dyskretna i zadbaj o zachowanie maksymalnie komfortowej atmosfery.

2. Siadanie zbyt blisko pacjenta
Charakter Twojej pracy wymaga czasem bliskości pacjentem na granicy strefy intymności (to ok. 0,5 metra od skóry). W większości przypadków to przestrzeń, do której dopuszczamy jedynie najbliższych. W gabinecie stomatologicznym pacjent musi jednak zaakceptować bliski kontakt z osobą obcą. To niekomfortowa i stresująca dla niego sytuacja, może nawet wywołać wrażenie bycia atakowanym. Dlatego staraj się, jeśli nie jest to konieczne, utrzymywać bezpieczny dystans od pacjenta. A jeśli sytuacja wymaga bardzo bliskiego kontaktu, bądź taktowna i delikatna.

3. Plotkowanie ze stomatologiem w trakcie zabiegu
Pacjenci nie znoszą sytuacji, kiedy stomatolog rozmawia w trakcie wizyty z asystentką o sprawach nie związanych z zabiegiem. Pamiętaj, że pacjent, nawet jeśli się nie odzywa, uważnie śledzi to, co dzieje się dookoła niego. Z pewnością nie interesują go prywatne sprawy stomatologa, Twoje czy kogoś innego. A już całkowicie niedopuszczalne jest rozmawianie podczas wizyty o innych pacjentach! W trakcie zabiegu powinnaś rozmawiać ze stomatologiem wyłącznie na tematy zawodowe – związane z aktualnie wykonywanymi czynnościami.

4. Nie zachowywanie poufności
Tutaj nie ma co tłumaczyć, ani nad czym się zastanawiać. Rozmowa z osobami trzecimi o szczegółach związanych z danym pacjentem jest niedopuszczalna! Takie zachowanie, nie dość, że jest rażąco nieprofesjonalne, to jeszcze krzywdzi pacjenta oraz narusza podstawowe zasady Twojego zawodu.

5. Rozmowa z pacjentem, kiedy sobie tego nie życzy
Czasem rozmowa z pacjentem dobrze na niego wpływa. Kiedy jest bardzo zestresowany, możesz go uspokoić, kiedy coś go boli – możesz odwrócić jego uwagę, mówiąc o czymś neutralnym, żartując, opowiadając zabawną historię. Jednak jeśli zdarzy się, że pacjent nie życzy sobie jakichkolwiek rozmów z nim w trakcie zabiegu – uszanuj jego zdanie.

6. Spoglądanie na zegarek, traktowanie pacjenta jak zło konieczne, wymowne spojrzenia wymieniane z lekarzem itp.
W trakcie zabiegu najważniejszy jest pacjent – jego komfort, poczucie bezpieczeństwa. To jemu jest najbardziej niewygodnie, jego boli, bywa przerażony. Ty jesteś pierwszą osobą, która może mu pomóc przetrwać ten często trudny dla niego czas. Dlatego traktuj pacjentów z szacunkiem, uwagą i zrozumieniem, a z pewnością się odwdzięczą, np. miłym słowem czy zgodną współpracą podczas zabiegu.
 

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

dziecko w gabinecie - Dentonet.pl
Dziecko w twoim gabinecie: 5 porad, które usprawnią wizytę Lekarz

Wielu lekarzy dentystów obawia się przyjmować dzieci. Zakładają, że nie poradzą sobie z płaczem, napadami złości i brakiem współpracy malucha, który nijak nie chce zrozumieć, że leczenie służy jego zdrowiu. Oczywiście wskazane są wizyty adaptacyjne, ...

zgoda pacjenta na leczenie - Dentonet.pl
Zgoda pacjenta na leczenie pomaga w diagnostyce i terapii Lekarz

Wyrażenie przez pacjenta zgody na wykonanie procedury medycznej to nie tylko zwykła formalność, pomaga też w diagnostyce i terapii – przekonuje dr Piotr Lodziński z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.Zgodę pacjenta na przeprowadzenia badania, zabi...

ROZWIŃ WIĘCEJ
powikłania po leczeniu - Dentonet.pl
Powikłania w implantologii? Czasem winny jest pacjent, ale… Lekarz

To prawda, że w pewnych przypadkach za powikłania w leczeniu implantologicznym odpowiada pacjent. - Lekarz dentysta musi zadać sobie jednak pytanie, czy odpowiednio go wyedukował. Jeśli chodzi o powikłania czysto lekarskie, one są z kolei często ... ...

Potajemne nagrania lekarzy w gabinecie. Czy są legalne? Lekarz

Czy pacjent ma prawo nagrywać (np. z ukrycia) lekarza podczas wizyty w gabinecie? Wielu prawników, zajmujących się ochroną zdrowia i relacjami pacjentów z lekarzami, podkreśla, że to jedno z najczęściej pojawiających się pytań podczas wykładów czy ko...

dane osobowe - Dentonet.pl
ZUS informuje pacjenta, że lekarz miał dostęp do jego danych Lekarz

Jeżeli lekarz lub lekarz dentysta zaloguje się do Platformy Usług Elektronicznych, ale nie wystawi lub nie anuluje elektronicznego zwolnienia, ZUS poinformuje pacjenta, że miał dostęp do jego danych osobowych.Prezes ZUS-u Gertruda Uścińska zwróciła s...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres