Wiadomość na FB: gabinet bez kontraktu, pacjenci bez dentysty
Wiadomość na FB: gabinet bez kontraktu, pacjenci bez dentysty
Spis treści
Przychodnia dentystyczna w Fulwell (północny-wschód Anglii) ogłosiła za pośrednictwem Facebooka, że wycofuje się ze współpracy z NHS i przekształca w pełni prywatną praktykę. Na Facebooku Silver & Charlton Dental napisano, że zapewnienie pacjentom opieki stomatologicznej na najwyższym poziomie pozostaje priorytetem gabinetu.
Przedstawiciele Silver & Charlton Dental przypomnieli, że przez więcej niż cztery dekady leczyli pacjentów w ramach kontraktów z Narodową Służbą Zdrowia. Ale brak inwestycji w stomatologię NHS i rosnące koszty sprawiły, że nie mogą już oferować takiego poziomu leczenia stomatologicznego, jakiego pacjenci od nich oczekują. Na Facebooku gabinetu napisano: – Od dnia 14 czerwca praktyka w Fulwell będzie oferować dorosłym pacjentom wyłącznie prywatne leczenie stomatologiczne.
Chcesz się leczyć? Musisz zapłacić
W rozmowie z lokalną gazetą „Sunderland Echo” pacjent przychodni, Tim Harding, powiedział: – Nie martwię się o siebie, ale o osoby starsze lub bezbronne, których nie stać na opłacenie prywatnego leczenia dentystycznego. Praktyka poinformowała pacjentów o tej zmianie z zaledwie trzytygodniowym wyprzedzeniem i nie pomyślano o tym, że w okolicy nie ma innych dostępnych dentystów – nie ma alternatyw. Większość dentystów NHS albo nie ma wolnych miejsc, albo jest długa lista oczekujących na przyjęcie. Rozumiem, że firmy muszą zarabiać pieniądze, jednak sposób, w jaki załatwiono to za pośrednictwem mediów społecznościowych, jest haniebny.
Silver & Charlton Dental ma też inną praktykę, zlokalizowaną w sąsiednim, większym mieście – Sunderland, która ma wciąż przyjmować pacjentów NHS. Jednak dotychczasowi pacjenci gabinetu w Fulwell nie będą mogli tam się leczyć. Przedstawiciele Silver & Charlton Dental napisali na Facebooku: – Niestety nie możesz przenieść się do gabinetu na John Street jako że nie ma on możliwości przyjęcia kolejnych pacjentów NHS.
Poprzez wpisy na Facebooku gabinet potwierdził jednak, że wymagający leczenia pacjenci niepełnosprawni, którzy byli leczeni w tej praktyce w ciągu ostatnich czterech lat lub dłużej, nadal będą mieli dostęp do leczenia NHS w Fulwell, choć nie ma pewności, czy u dotychczasowego stomatologa.
Pacjenci reagują na nową sytuację
Pod postem na Facebooku pojawiło się ponad 300 komentarzy. Jeden z pacjentów nową sytuację skomentował w następujący sposób: – Nie chodzi o to, że gabinet wycofuje się z leczenia w ramach NHS – to ich prawo. Ale chodzi o to, że w zasadzie nie poinformowano o alternatywnych rozwiązaniach, a ludzie, którzy nie mają mediów społecznościowych (osoby starsze), nadal będą nieświadomi nowej sytuacji.
W innym komentarzu napisano: – Nie było żadnego zawiadomienia. Kilka dni temu myślałem, że mam dentystę, ale wczoraj odkryłem, że już nie. Gabinet nie zapewnia już rutynowych wizyt, a dzieje się tak jeszcze przed wysłaniem informacji w tej sprawie. Ludzie dowiadują się o tym pocztą pantoflową i poprzez media społecznościowe. Pula dentystów NHS znacznie się zmniejszyła, więc wiele osób, które potrzebują leczenia w ramach NHS, jest teraz w trudnym położeniu.
Z kolei inny pacjent napisał: – Jestem pewien, że nie jest to łatwa decyzja, ale problem czeka na interwencję rządu centralnego, który przez dziesięciolecia nie inwestował odpowiednich środków w stomatologię NHS. Wytyczne CQC (agencji rządowej Care Quality Commission, która kontroluje jakość opieki medycznej i socjalnej – przyp. red.) uniemożliwiły prowadzenie biznesu bez ponoszenia strat. Powodzenia chłopaki!
O swoje dobre imię w internecie warto zadbać – przekonują specjaliści od marketingu internetowego. Zwłaszcza w branży stomatologicznej, gdzie pacjenci kierują się opinią innych.
T.H.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Pacjenci brytyjskich gabinetów stomatologicznych wywodzący się z mniejszości etnicznych podają znacząco niższy poziom satysfakcji z przeprowadzonego leczenia niż osoby rasy białej. Takie wnioski płyną z opublikowanego w tym miesiącu raportu przygotow...
Strajki i protesty nie są niczym zaskakującym ani wyjątkowym w państwach demokratycznych. Na ulice wychodzą zwykle ci, którym nie udało się znaleźć innych metod rozwiązania zaistniałych problemów. Do nietypowego protestu doszło w ostatnią niedzielę n...
Po ponad dwóch latach ograniczeń w funkcjonowaniu praktyk dentystycznych w Stanach Zjednoczonych z powodu pandemii COVID-19, sytuacja – przynajmniej teoretycznie – wróciła do normy. Gabinety stomatologiczne są ponownie otwarte, ale jak wskazują dostę...
Już co drugi stomatolog w Stanach Zjednoczonych zgłasza, że na jego fotel trafiają pacjenci znajdujący się pod wpływem substancji psychoaktywnych – od marihuany po „twarde” narkotyki. Jak podaje Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA), nie bra...
W artykule opublikowanym na początku października na stronie internetowej telewizji BBC przybliżono sytuację, z jaką muszą mierzyć się zarówno pacjenci, jak i praktyki stomatologiczne działające w regionach Suffolk i Norfolk na wschodzie Anglii. Syt...
Pacjenci potrzebujący uzupełnień cenią sobie skrócenie czasu oczekiwania na leczenie, brak dolegliwości bólowych po przeprowadzonej terapii, są przy tym skłonni zapłacić więcej, jeżeli uwzględni się ich oczekiwania. To wnioski płynące z badania, któr...
Krytyka ze strony lekarza stomatologa oraz zbyt wysokie koszty podejmowanego leczenia - to tylko niektóre z przyczyn, dla których pacjenci zmieniają dentystów. Przeprowadzona w USA latem tego roku ankieta dowodzi, że ponad połowa tamtejszych pacjentó...
- Nie jest to dla nikogo dobra wiadomość, aczkolwiek obserwując nie malejącą falę pandemii, zrozumiała z punktu widzenia dobra społecznego - mówi o odwołaniu targów stomatologicznych KRAKDENT 2021 Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie. Wczoraj...
13 października br. jedyny udzielający doraźnej pomocy stomatologicznej gabinet w Turku zaprzestał realizacji świadczeń. Najbliższa tego typu placówka znajduje się w Poznaniu. Jak poinformował wielkopolski oddział wojewódzki NFZ-u, 13 października w...
Ponad 22 tys. zgłoszeń na Telefoniczną Informację Pacjenta w okresie od 1 stycznia do 15 września dotyczyło podstawowej opieki zdrowotnej. – Mamy do czynienia z kontynuacją odwrócenia trendu – przed pandemią najwięcej skarg pojawiało się w zakresie s...
Rzecznik Praw Pacjenta opublikował raport dotyczący skarg pacjentów oraz prowadzonych w związku z tym postępowań w latach 2019-2021. We wszystkich obszarach ochrony zdrowia odnotowano znaczny wzrost zgłoszeń naruszeń praw pacjenta. W zakresie stomato...