Terminal obowiązkowo w każdym gabinecie stomatologicznym?
Terminal obowiązkowo w każdym gabinecie stomatologicznym?
Naczelna Rada Lekarska uważa, że obowiązek posiadania co najmniej jednego powszechnie akceptowanego instrumentu płatniczego w formie elektronicznej w lokalu przedsiębiorstwa nie powinien dotyczyć wszystkich lekarzy oraz lekarzy dentystów prowadzących własne gabinety.
Przygotowany przez ministerstwo rozwoju projekt ustawy o rozpowszechnieniu płatności elektronicznych zakłada, że każdy przedsiębiorca przyjmujący zapłatę w lokalu firmy będzie zobowiązany do zapewnienia możliwości zapłaty przy użyciu co najmniej jednego powszechnie akceptowanego instrumentu płatniczego w formie elektronicznej.
Naczelna Rada Lekarska uważa, że skoro usługi świadczone przez lekarzy i lekarzy dentystów są objęte – niezależnie od wysokości obrotu – obowiązkiem ewidencjonowania przy pomocy kasy fiskalnych, a poza tym często działalność ta jest niewielkich rozmiarów, wskazane byłoby uzależnienie obowiązku wprowadzenia płatności elektronicznych od osiągnięcia pewnego pułapu przychodów. – Projekt ustawy w obecnym kształcie może doprowadzić do sytuacji, w której koszt umożliwienia dokonania płatności za pomocą instrumentów płatniczych może być nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do przychodu, jaki osiąga praktyka lekarska – podkreślono.
Jakie są możliwości wykorzystania płatności ratalnych w marketingu praktyki stomatologicznej? Jakie korzyści płyną z tego dla pacjentów i gabinetu?
AF
Fot. AhmadArdity, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Terminal w gabinecie dentystycznym to niezbędne narzędzie, które rewolucjonizuje sposób funkcjonowania branży stomatologicznej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, terminale umożliwiają szybką i bezproblemową obsługę pacjentów. W niniejsz...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
W ocenie ministerstwa sprawiedliwości lekarz dentysta prowadzący praktykę zawodową w pełni samodzielnie – czyli bez personelu pomocniczego – nie ma obowiązku wprowadzania tzw. standardów ochrony małoletnich – informuje Naczelna Izba Lekarska. Pozosta...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...