Śmiech w gabinecie, cz. 1
Śmiech w gabinecie, cz. 1
Co sobota będziemy serwować porcję śmiechu, by żyło i pracowało nam się lepiej. Dziś pierwsza odsłona. Jednocześnie – jeśli w Waszym gabinecie zdarzyło się coś zabawnego, czym chcielibyście podzielić się z innymi, albo znacie fajne „stomatologiczne” dowcipy – zapraszamy do pisania: bzienczyk@dentonet.pl
1. Dwóch znajomych dyskutowało o przydatności społecznej zawodu dentysty. Jeden z nich stwierdził:
– Chodzę do dentysty dość często – w końcu człowiek musi mieć w życiu do kogo gębę otworzyć…
2. Kolega pyta kolegę:
– Czemu jesteś taki uśmiechnięty?
– Wracam właśnie od dentysty.
– Jak to?
– No tak – nie ma go i nie będzie do końca miesiąca.
3. Pacjentka u dentysty:
– Panie doktorze, bolą mnie zęby, które mi pan wstawił.
– A nie mówiłem, że będą jak prawdziwe?!
4. Kowalska żali się sąsiadce:
– W nocy tak mnie bolały zęby, że nawet nie zmrużyłam oka… Ale co ja ci będę opowiadać, pewnie mnie rozumiesz.
– Nie, ja na noc zęby wyjmuję.
5. Znanego w mieście dentystę rozbolał ząb. Radzi się żony:
– I co ja mam teraz zrobić? Do żadnego ze stomatologów nie mam zaufania, a sam jestem za drogi…
B.Z.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...