Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Kozłowska odwołana ze stanowiska
Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Kozłowska odwołana ze stanowiska
Premier Beata Szydło odwołała wczoraj ze stanowiska Rzecznika Praw Pacjenta Krystynę Kozłowską. Będzie ona pełniła swoje obowiązki do czasu powołania następcy.
Krystyna Kozłowska pełniła funkcję Rzecznika Praw Pacjenta od 2009 r. W komunikacie nie podano przyczyn jej odwołania, przy czym PiS chciał zmiany na tym stanowisku jeszcze jako partia opozycyjna w 2011 r.
W ostatnim czasie Krystyna Kozłowska interweniowała m.in. w sprawie przestrzegania przez szpitale standardów okołoporodowych, szybszej rehabilitacji dla osób wybudzanych ze śpiączki oraz klauzuli sumienia lekarzy w przypadkach legalnego przerywania ciąży.
O zmiany w funkcjonowaniu instytucji Rzecznika Praw Pacjenta kilka miesięcy temu apelowała Naczelna Rada Lekarska. W specjalnym piśmie prezes NRL Maciej Hamankiewicz stwierdził, że głównym działaniem Rzecznika powinna być ochrona praw pacjenta, a praktyce jego praca sprowadza się do oskarżania lekarzy.
„Lekarz i przedsiębiorca. Zarządzanie w praktyce lekarskiej” – to najnowsza książka Wojciecha Krówczyńskiego, eksperta ds. zarządzania praktyką medyczną, który doradza polskim stomatologom w zakresie działań pozamedycznych.
AF
Fot. Biuro prasowe RPP
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Rzecznik Praw Pacjenta planuje uruchomienie nowego projektu edukacyjnego, w ramach którego będą odbywały się szkolenia dla personelu medycznego z zakresu przestrzegania i ochrony praw pacjentów. Na początek przedstawiciele profesji medycznych są pros...
W siedzibie NIL odbyło się spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski. Dyskutowano m.in. o najważniejszych problemach zgłaszanych do rzeczników przez lekarzy i lekarzy dentystów. – Chcemy, by każdy z nas – rzeczników – miał poczucie zespołowo...
Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...
Zdarzają się chorzy, którzy umierają podczas leczenia onkologicznego przez to, że zaczęli je z zepsutymi zębami, gdyż – na skutek spadku odporności organizmu – mogą wdać się infekcje, do sepsy włącznie – powiedział PAP rzecznik Naczelnej Izby Lekarsk...
Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...
Wielkopolska Izba Lekarska zainaugurowała akcję "Rok praw lekarza". Jest to szeroko zakrojona akcja informacyjno-edukacyjna, w ramach której - m.in. dzięki współpracy z Wielkopolską Izbą Adwokacką - organizowane będą różnego rodzaju aktywności mające...
Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych. Jego pierwsze spotkanie odbyło się 13 sierpnia br. Do zadań zespołu należy przygotowanie propozycji klasyfikacji zdarzeń niepożądanych, analiza i ocena stanu obecnego raportowania oraz ...
Leczenie ortodontyczne staje się coraz bardziej popularne wśród pacjentów w różnym wieku. Kluczem do jego sukcesu jest odpowiednie przygotowanie pacjenta, które obejmuje nie tylko szczegółową diagnostykę, ale również wyleczenie wszystkich zębów i zmi...
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec przedstawił swoje uwagi do projektu rozporządzenia ministra edukacji i nauki ws. standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej...
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i dyrektor Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego prof. Ryszard Gellert podpisali umowę o współpracy obu instytucji. Będzie ona dotyczyła m.in. edukacji personelu medycznego z zakresu praw pacjenta ...
COVID-19 nie zniknął, choć nie zbiera już tak śmiertelnego żniwa jak wcześniej – mówili eksperci w przeddzień 3. rocznicy ogłoszenia przez WHO stanu pandemii. Przypominali, że bronią przed tym patogenem nadal są szczepienia, mycie rąk i dystans, a le...