Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Proteza to nie wszystko! O perspektywie pacjenta protetycznego

Brak komentarzy | Publikacja:
Proteza to nie wszystko! O perspektywie pacjenta protetycznego

Proteza to nie wszystko! O perspektywie pacjenta protetycznego

Większość Polaków uważa, że zagadnienie utraty zębów, a co za tym idzie – protez zębowych – jest tematem tabu. To niestety budzi w osobach zmagających się z tym problemem poczucie wstydu i negatywnie wpływa na ich samopoczucie. To szokujące, biorąc pod uwagę, że ta grupa liczy w naszym kraju 9 mln osób! Tymczasem nosząc protezę zębową można przecież wciąż cieszyć się pełnią życia.

Kampania społeczno-edukacyjna „9 milionów powodów”, której pomysłodawcą jest firma GlaxoSmithKline, właściciel marki Corega, będąca liderem w segmencie produktów do mocowania i higieny protez zębowych oraz firma społecznie odpowiedzialna – podjęła się edukacji społeczeństwa w tym temacie. Głównym celem kampanii jest zwalczanie poczucia wstydu wśród osób noszących protezy zębowe oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz.

Ambasadorem kampanii został Robert Janowski. Jak wyznaje, do zaangażowania się w projekt skłoniła go szokująca dla niego liczba osób korzystających z protez zębowych. – Nie miałem pojęcia, że tak ogromna część społeczeństwa jest w pewnym sensie marginalizowana i zmaga się z tak wieloma problemami. Osobom noszącym protezę zębową bardzo często towarzyszy bowiem lęk przed jej wypadnięciem podczas śmiania, jedzenia czy kichania, a także obawa przed tym, że ktoś ją zauważy, a nawet publicznie wyśmieje. Społeczeństwo bez wątpienia potrzebuje więc edukacji w tym obszarze – komentuje swoje zaangażowanie w kampanię Robert Janowski.

Potrzeba edukacji w tym zakresie jest bardzo duża, a kluczową rolę odgrywa cały personel stomatologiczny. Nowa proteza to dla pacjenta protetycznego nowe życie – nowy uśmiech. Pamiętajmy, by rozmawiać o tym z pacjentem – tłumaczyć, w jaki sposób pielęgnować protezę, jak się z nią obchodzić, w jaki sposób ją czyścić i przechowywać. Samo wykonanie protezy może być niewystarczające – ważna jest edukacja. Perspektywa pacjenta protetycznego będzie omawiana podczas organizowanego przez GSK panelu eksperckiego w formie wykładu online, który odbędzie się w czwartek 24.10.2019 r. o godz. 19:00. W panelu wezmą udział: Robert Janowski, ambasador kampanii „9 milionów powodów” oraz specjalista protetyk ppłk. lek. stom. Remigiusz Budziłło, który omówi wytyczne stosowania produktów do higieny i mocowania protez zębowych.

Wykład będzie dostępny na platformie http://gsklive.pl/pages/video/corega, a w czasie jego trwania będzie możliwość zadawania pytań na żywo. W imieniu firmy GSK – producenta produktów do higieny i pielęgnacji marki Corega – serdecznie zapraszamy cały personel stomatologiczny!

webinar2

 

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Corega kremy webinar
Jak kremy mocujące wpływają na sukces leczenia protetycznego? Lekarz

Zachęcamy do obejrzenia webinaru "Kremy mocujące od podszewki – odkryj tajemnice formulacji oraz wpływ na organizm pacjenta", zorganizowanego przez firmę GSK, markę Corega oraz portal Dentonet.pl. To kompendium wiedzy dotyczącej kremów mocujących do ...

Konferencja Mistrzów 15
Jak odkryć potrzebę pacjenta, o której on sam nie wie? Lekarz

- Rolą stomatologa jest ukazanie pacjentowi dostępnych rezultatów terapii, których on sam nie jest w stanie sam sobie wyobrazić - przekonuje dr Magdalena Żywicka, lekarz stomatolog, jeden z wykładowców 1 Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 paźdz...

IMG 2234
Polski kongres Europejskiego Towarzystwa Protetycznego Lekarz

Konferencja naukowa Europejskiego Towarzystwa Protetycznego w 2023 roku odbędzie się w Białymstoku. Taką decyzję podjął zarząd EPA, a poinformowano o niej podczas 43. edycji tej międzynarodowej konferencji, która w tym roku odbyła się w Amsterdamie.-...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Karaś - Dentonet.pl
"W endodoncji zmieniło się wszystko, oprócz anatomii" [wywiad] Lekarz

Z dr. Bartłomiejem Karasiem – wykładowcą I Konferencji Dentonet Online – rozmawia Tomasz Hankiewicz. Leczenie kanałowe wiąże się z generowaniem aerozolu w trakcie wykonywanych procedur. Czy przy nowych zasadach funkcjonowania gabinetów, wynikających...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

proteza - Dentonet.pl
Aplikacja podpowie, czy pacjentowi przysługuje proteza na NFZ Lekarz

1 września Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ-u uruchomił dla lekarzy stomatologów z województwa aplikację, która podpowie, czy pacjentowi przysługuje refundowana proteza zębowa i inne świadczenia limitowane z zakresu stomatologii.Jak poinformował pomor...

Tomasz Dzieniakowski
Higienistka najlepiej zna pacjenta - mówi dr Dzieniakowski Asysta

W krajach wyżej rozwiniętych standardem jest, że wszystkie zabiegi zaczynają się profesjonalną higienizacją. Rola higienistki stomatologicznej w gabinecie jest ogromna. - Higienistka znacznie precyzyjniej ocenia stan jamy ustnej niż lekarz, bo podcza...

Hempoil 850x400 2
Olej CBD - wszystko, co musisz o nim wiedzieć! Pacjent

W ostatnim czasie preparat, który jest niezwykle popularny szczególnie u osób młodych, świadomych, które doskonale znają jego zalety i właściwości. Chodzi oczywiście o olej CBD! Chcesz wiedzieć o nim więcej? Czym jest, jak powstaje, czym się różni su...

Konferencja Mistrzów Stomatologii
Nieuświadomione potrzeby pacjenta stomatologicznego Lekarz

- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...

quino al 8gWEAAXJjtI unsplash
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u Pacjent

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 800 190 590 to dotychczasowy numer b...

leczenie osób w kryzysie psychicznym - Dentonet.pl
Leczenie stomatologiczne a problemy psychiczne pacjenta Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji