Polacy się wybielają, a biznes kwitnie
Polacy się wybielają, a biznes kwitnie
Wybielanie zębów to prawdziwa żyła złota.
W samych tylko Stanach Zjednoczonych rynek produktów wybielających i past do zębów wart jest już 1,6 miliarda dolarów.
Do 2017 roku osiągnie on wartość 2 miliardów. Zdaniem analityków przede wszystkim dzięki popularności produktów do wybielania zębów – podaje iData Research, firma analizująca rynek stomatologiczny.
Biały rynek rośnie także w Polsce, głównie dzięki spadającym cenom drogich do tej pory zabiegów wybielania u dentysty i rosnącej sprzedaży past.
– Od dwóch lat obserwujemy boom na produkty i zabiegi wybielające. Polacy kupują zarówno preparaty do domu, jak również korzystają z zabiegów u dentysty. Z tych drugich coraz chętniej, bo spadają ich ceny. W niektórych miastach nawet o 70 proc. – mówi dr Dariusz Wilisowski, właściciel jednego z krakowskich gabinetów.
Dentyści wybielą Polskę
Zabiegi wybielania zębów stanowią dziś od 20-30 proc. wszystkich zabiegów wykonywanych w polskich gabinetach. W ciągu ostatnich 2 lat zainteresowanie poprawą koloru zębów wzrosło niemal o połowę.
Wzrosły także wydatki Polaków na bielsze zęby. Średnio na zabieg u dentysty musimy dziś wydać przeciętnie od 450 do 1000 zł, jeśli decydujemy się na ekspresowe wybielanie w 30- 45 minut. To i tak niewiele, bo jeszcze 3 lata temu za ten sam zabieg musieliśmy zapłacić ponad 1500 zł.
– W ostatnich dwóch latach liczba zabiegów wybielania wzrosła w gabinecie o ponad 60 proc. Podobna sytuacja panuje w większości prywatnych placówek w Polsce, szczególnie w dużych miastach. Pacjenci przychodzą zarówno na zabiegi do gabinetu i korzystają z ofert ekspresowego wybielania np. Beyond, jak również decydują się na metody nakładkowe. Z jednej strony to zasługa niższych cen zabiegów, te spadły nawet o 50 proc, z drugiej strony to efekt mody na białe zęby, a także pojawienia się w gabinetach stomatologicznych pacjentów w wieku 20-30 lat, mocno zorientowanych na dobry wygląd – mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski z Centrum Stomatologii Luxdentica w Krakowie.
Grupon nakręca wybielanie?
Ale jak twierdzą dentyści, boom na wybielanie w ostatnich 2 latach podyktowany jest w dużej mierze pojawieniem się zabiegów w ofercie zakupów grupowych m.in. w serwisach Grupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl.
Serwisy te oferują wybielanie w gabinetach nawet o 70 proc. taniej, niż znajdujemy w cenniku. Jest z czego wybierać. W gabinetach znajdziemy dziś ponad 20 różnych metod wybielania zębów trybie ekspresowym. Najpopularniejsze z nich to Beyond, za który zapłacimy według cennika od 700 do 1000 zł i ZOOM2 – zabieg kosztuje od 900 – 1500 zł.
– W ofertach zakupów grupowych ceny wybielania spadają od 50 do 70 proc. Im większe miasto, większy gabinet, tym większe można znaleźć zniżki na wybielanie.
Z jednej oferty do gabinetu przychodzi natomiast od 40-70 osób miesięcznie, to dwa razy tyle co przy ofercie cennikowej. Gabinetom się takie rozwiązanie opłaca, bo wielu pacjentów oprócz wybielania decyduje się także na inne zabiegi. Wybielanie stało się więc marketingowym magnesem na pacjenta – mówi dr Wilisowski.
Zjadamy 10 milionów litrów pasty do zębów
Na tym jednak wydatki na wybielanie się nie kończą. Gabinety zarabiają także na preparatach podtrzymujących efekty wybielania, pastach do zębów i szczoteczkach. Na mani wybielania zarabiają także koncerny kosmetyczne.
Do 2015 roku wartość światowego rynku past do zębów ma osiągnąć poziom 12,6 miliarda dolarów – podaje Global Industry Analysts. Jako główny czynnik rozwoju upatruje się wzrost zainteresowania produktami wybielającymi – paskami, pastami i preparatami do płukania ust.
Tylko od stycznia do grudnia 2010 sprzedaż past do zębów w Polsce wyniosła ponad 664 miliona złotych. Polacy zakupili w sumie 10,3 miliona litrów pasty do zębów. Ponad 40,9 proc. past, jakie kupiliśmy, to pasty wybielające zęby. W stosunku do roku 2009 zanotowano 0,8 proc. wzrost – wyliczył Nielsen.
– Pasty wybielające zdominowały rynek, a my chętniej je kupujemy, bo obiecują nam bielszy i ładniejszy uśmiech. Producenci wiedzą co robią. Dziś ponad połowa past na rynku, to tzw. Pasty wybielające. Wiele past spełnia także podwójną rolę np. wybiela i chroni szkliwo, wybiela i przeznaczona jest dla zębów wrażliwych. Pojawiły się także na rynku pasty dla palaczy i seniorów. A Polacy to kupują, jak się okazuje w miliona litrów rocznie – mówi dr Wilisowski.
inf.wł.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Jeśli nie podejmiemy żadnych działań, rosnąca oporność na antybiotyki będzie powodować 10 mln zgonów rocznie – ostrzegają eksperci. Polska jest jednym z krajów, które przodują w stosowaniu antybiotyków. W 2022 r. wykupiono w naszym kraju 45 mln opako...
Ze wszystkich chorób Polacy najbardziej boją się nowotworów złośliwych. Mimo to nie korzystają ze szczepionek przeciw HPV, które chronią przed różnymi rodzajami raka, nie tylko szyjki macicy, ale także głowy i szyi – podkreślają eksperci. Jedynie 5% ...
Polacy najbardziej obawiają się choroby nowotworowej, a najmniej zakażeń, takich jak grypa, COVID-19 czy wirus HIV – wynika z raportu „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Zbyt rzadko jednak podejmujemy działania, by temu zapobiec. Raport powstał we...
W porównaniu do innych krajów jesteśmy bardziej schorowanym społeczeństwem. Bardzo słabo w Polsce rośnie tzw. długość życia w zdrowiu – twierdzi konsultant krajowy w dziedzinie geriatrii prof. Tomasz Targowski. Jego zdaniem sytuację zdrowotną senioró...
Według opublikowanego właśnie raportu Głównego Urzędu Statystycznego, w 2020 r. prywatne wydatki Polaków na ochronę zdrowia wyniosły blisko 30 mld zł. Nawet 40% tej kwoty mogły stanowić wydatki na leczenie stomatologiczne. Z Narodowego Rachunku Zdro...
Z badania „Zdrowie Polaków – opłaty za usługi medyczne” przeprowadzonego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® wynika, że większość Polaków byłaby skłonna dopłacać do świadczeń zdrowotnych na NFZ, ale pod warunkiem poprawy ich jakości oraz skróce...
Specjaliści alarmują, że w Polsce rośnie liczba pacjentów z COVID-19. Tymczasem zainteresowanie szczepieniami jest dramatycznie niskie – w czwartek 23 marca w całym kraju szczepionkę przyjęło zaledwie 1191 osób. Z danych Federacji Porozumienie Zielo...
– Z jednej strony świadomość dotycząca zdrowia jamy ustnej w polskim społeczeństwie zmienia się, ale dotyczy to tylko części pacjentów, która widzi potrzebę leczenia stomatologicznego. U innych świadomość prozdrowotna utknęła i stąd statystyki związa...
Produkty i usługi systemu e-zdrowie, takie jak Internetowe Konto Pacjenta (IKP), e-recepta czy e-skierowanie, są powszechnie znane wśród pacjentów, a większość z nich dostrzega dynamiczny rozwój e-zdrowia w ostatnich latach i oczekuje jego kontynuacj...
Brak przeciwciał przeciw białku nukleokapsydu wirusa SARS-CoV-2 dwukrotnie zwiększał ryzyko wystąpienia tzw. long COVID – ustalił międzyuczelniany zespół polskich naukowców. Odkrycie to, choć wymaga dalszego sprawdzenia, może potencjalnie otworzyć no...
Produkty przeznaczone do higieny jamy ustnej zdrożały w sklepach średnio o 6,5% rok do roku. Najbardziej poszły w górę ceny płynów do płukania, bo o ponad 11%. Na drugim miejscu znalazły się pasty do zębów – wzrost o przeszło 7%. Szczoteczki podrożał...