Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Publikacja:
„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Wyobraźcie sobie Państwo, że jesteście w posiadaniu magicznej substancji, której siła polega na wyzwoleniu w Waszym słuchaczu nieodpartej chęci słuchania. To siła, która wyzwala interakcję między mówiącym a słuchaczem, nauczycielem a uczniem, lekarzem a pacjentem. Większość zadaje sobie pewnie pytanie: gdzie dostanę tę substancję i za jaką cenę? Ów eliksir jest wart dokładnie tyle, ile jest ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

Niedawno (10-11 stycznia 2015 roku) zupełnie magiczną receptę na ów specyfik podawał dr Bartosz Cerkaski. Brzmiała ona ni mniej, ni więcej tylko: „Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”. Tak właśnie rozpoczęła się inauguracja Akademii DSD, czyli Digital Smile Design. Wydarzenie magiczne i wyjątkowe dzięki atmosferze jaką stworzyli niezwykli goście, dzięki ich emocjom i wspólnej pasji do stomatologii oraz – co za tym idzie – do uśmiechu.

Akademia DSD skupia wokół siebie ludzi, dla których uśmiech to emocja, która istnieje tylko dzięki temu, że można się nią dzielić z innymi. To zaraźliwa moc, której chętnie ulegamy. Indywidualne projektowanie uśmiechu to więcej niż nowoczesne narzędzie stomatologiczne. To idea, dająca gwarancję precyzyjnej komunikacji na linii stomatolog – technik, umożliwiająca organizację pracy we wspólnej cyfrowej przestrzeni. DSD to także możliwość podejmowania decyzji w oparciu o wizualną komunikację z pacjentem.

Koncept Digital Smile Design, zapoczątkowany przez Christiana Coachmana, jest unikalną w świecie stomatologii filozofią, przywracającą znaczenie pacjenta w całym procesie leczenia. Dlatego właśnie DSD tak szybko urzeka… Bo pokazuje efekt końcowy na samym początku. Zachwyca. Inspiruje. Otwiera możliwości.

DSD w postaci kursów teoretyczno-praktycznych przewidziane jest dla grupy specjalistów stomatologii oraz techników dentystycznych, dla których uśmiech zaprojektowany do twarzy ma wielkie znaczenie.

Inauguracja Akademii DSD odbyła się 10-11 stycznia w hotelu Puro w Poznaniu. Pojawiło się wielu znamienitych gości, wśród których jest prof. dr hab. Anna Surdacka, Prodziekan Oddziału Stomatologii Akademii Medycznej w Poznaniu; dr hab. Jan Pietruski, Prezydent Polskiej Akademii Stomatologii Estetycznej wraz Członkami Zarządu PASE: panią Dagmarą Karczewską-Purzycką oraz panem Krisem Chmielewskim.

Podczas dwudniowego kursu inauguracyjnego uczestnicy mieli okazję zobaczyć i nauczyć się projektowania uśmiechu metodą DSD, obserwując na żywo pracę dr. Bartosza Cerkaskiego (V-ce Prezydent PASE) z modelką. Efekt końcowy i emocje z nim związane były zwieńczeniem pierwszego dnia spotkania. Dzień drugi przybrał formę warsztatów, w czasie których każdy z uczestników mówił językiem DSD przy własnym komputerze.

Inauguracyjną kolację, która okazała się nie tylko wyśmienitym spotkaniem towarzyskim, ale i artystycznym, sponsorowała firma Densply Polska.
Niecodzienny efekt merytoryczny w połączeniu ze spektakularnymi wrażeniami estetycznymi i niezwykłą atmosferą, to kwintesencja Akademii DSD.

Następne szkolenia odbędą się w dniach:
7-8 lutego 2015r.
9-10 maja 2015r.

Szczegółowe informacje na stronie www.akademiadsd.pl oraz www.facebook.com/akademiadsd.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Forum dla jakosci
Zainaugurowano Forum dla Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta Lekarz

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie Forum dla Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta, powołanego przez Porozumienie Organizacji Lekarskich. Jego celem jest zaprojektowanie zmian w ochronie zdrowia na korzyść pacjentów i lekarzy. – Stawiamy n...

COVID 191
Wysiękowy rumień wielopostaciowy u pacjenta z COVID-19 Lekarz

COVID-19 to choroba wirusowa z towarzyszącymi objawami wielonarządowymi, która może wpływać również na stan błony śluzowej jamy ustnej. Zakres objawów COVID-19 w jamie ustnej jest szeroki, a dostępne doniesienia opisują przede wszystkim takie symptom...

borelioza 1
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opuszczanie wizyt
Co przekona pacjenta, by nie opuszczał wizyt? Lekarz

Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

smierc pacjenta
USA: śmierć pacjenta po sedacji, dentysta zawieszony Lekarz

Komisja ds. Zapewniania Jakości w Stomatologii Departamentu Zdrowia stanu Waszyngton (Washington State Department of Health, Dental Quality Assurance Commission) 1 listopada zawiesiła licencję lekarza stomatologa po tym, jak jego pacjent zmarł podcza...

jak przygotowac pacjenta do leczenia ortodontycznego
Jak przygotować pacjenta do leczenia ortodontycznego? Asysta

Leczenie ortodontyczne staje się coraz bardziej popularne wśród pacjentów w różnym wieku. Kluczem do jego sukcesu jest odpowiednie przygotowanie pacjenta, które obejmuje nie tylko szczegółową diagnostykę, ale również wyleczenie wszystkich zębów i zmi...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

dezynfekcja
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...

agresja pacjenta
Agresja pacjenta w gabinecie – jak należy reagować? Lekarz

Objawy agresji czy przemocy w miejscu pracy to problem, który nie omija także gabinetów stomatologicznych. Dziesięć wskazówek, jak bezpiecznie i skutecznie reagować na agresywnych, wszczynających kłótnie oraz uciążliwych pacjentów przytacza portal st...