Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie?

Publikacja:
Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie?

Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie?

Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego szczebla w swojej praktyce. A ta wiedza przy obecnych niedoborach personelu w amerykańskich gabinetach dentystycznych jest bezcenna.

Asystentki stomatologiczne mają w każdej praktyce stomatologicznej bardzo ważne zadania do wykonania, ponadto w dużym stopniu dbają komfort pacjenta.

Asystentka, która nie szuka nowej pracy

Guinevere B. Juckett jest asystentką stomatologiczną już od 34 lat, a ostatnie 24 lata przepracowała w tej samej praktyce – Middlefield Family Dental na przedmieściu Clevelend w stanie Ohio. Co przy dużej otwartości Amerykanów na zmianę miejsca zamieszkania oraz miejsca pracy sprawia, że Guinevere na tak długo pozostała w tym samym gabinecie?

– Mój pracodawca umożliwia mi udział w szkoleniach i kształceniu ustawicznym. Uczymy się nowych technologii, nowych procedur, jestem również zaangażowana w decyzje dotyczące zakupu technologii i sprzętu. A to buduje zaufanie i pozwala mi rozwijać się zarówno zawodowo, jak i osobiście – wyjaśniła asystentka. Szef Ginewry wspiera jej otwartość na rozwój, pomagając w pokryciu kosztów szkoleń, w tym także tych dotyczących zarządzania gabinetem dentystycznym.

– Różnorodne szkolenia przyczyniły się do tego, że na tak długo pozostałam w jednej praktyce. Poznanie tak wielu aspektów stomatologii, zrozumienie, jak działa firma i jak mogę pomóc w większości sytuacji, sprawiało, że dziś jestem osobą w zasadzie nie do zastąpienia. Pozwoliło mi to też zrozumieć, z czym zmagają się dentyści i pozostali członkowie zespołu. Wszystko to dało mi poczucie celu i pozwoliło wykorzystać moje umiejętności na wiele sposobów – powiedziała Juckett.

Wiele zależy od postawy pracodawcy

Rada Ginewry dla pracodawców, którzy chcieliby na dłużej zatrzymać członków zespołu medycznego, jest prosta: inwestuj w swoich pracowników! Sama nie dokonałaby takiego progresu w swoim zawodzie, gdyby nie zachęty i wsparcie ze strony szefa – pozwoliło jej to zdobyć m.in. cztery ogólnokrajowe certyfikaty oraz dwa stypendia.

Ginewra sugeruje, by pracodawcy dawali swemu personelowi czas, wsparcie finansowe, słowa otuchy i zachęty do ciągłego rozwoju w roli asysty. Zachęca też pracodawców do poszukiwania przekrojowych szkoleń, które pozwolą członkom zespołu dowiedzieć się więcej o pracy innych i rozwijać się jako zespół na zasadzie synergii.

Wyrazy uznania ze strony pracodawcy nic nie kosztują, a sprawiają, że członkowie zespołu medycznego – w tym asystentki i higienistki – są zaangażowane, bardziej otwarte na nowe wyzwania, zdobywanie dalszych kwalifikacji poprzez szkolenia, a także silniej identyfikują się z zespołem i swoim miejscem pracy.

Periodontologia jest dziedziną, która zajmuje się tkankami otaczającymi zęby, ale i implanty. Idealnie jest, jeśli potrafimy utrzymać te tkanki w zdrowiu jak najdłużej, ale wiemy, że w praktyce to mało realne. Dopiero w środowisku zdrowego przyzębia można wykonywać rekonstrukcje, leczenie protetyczne, ortodontyczne czy implantologiczne. W terapii chorób przyzębia współpraca lekarza i higienistki, także na etapie podtrzymującym, jest natomiast kluczowa – mówi dr hab. n. med. Wojciech Bednarz, specjalista periodontologii, członek Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego. W jakich konkretnie działaniach i zakresach leczenia periodontologicznego muszą współpracować lekarz dentysta i higienistka stomatologiczna? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!

T.H.

Źródło: https://www.drbicuspid.com/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

marketing
Postaw na marketing w Twoim gabinecie! Lekarz

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przeni...

dentysta 1
Dentysto, czego oczekują Twoi pacjenci? Lekarz

Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany...

antybiotyki 1
Dentysto, co musisz wiedzieć o antybiotykooporności? Lekarz

Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
sztuczna inteligencja w stomatologii2
Do czego może się przydać AI w Twoim gabinecie? Lekarz

Sztuczna inteligencja (SI; ang. artificial inteligence, AI) to dziedzina, która w kilku ostatnich latach rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Powstanie takich platform jak ChatGPT, Perplexity czy Copy.ai otworzyło nowe możliwości, z których może skorzy...

maseczka
Obowiązkowe maseczki w szpitalach i w aptekach na dłużej Lekarz

Obowiązek noszenia maseczek w szpitalach i w aptekach zostanie przedłużony do końca października 2022 r. W środę 28 września na stronie internetowej rządu zapowiedziano projekt zmienionego rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń...

zespol stomatologiczny
Co przyciągnie do pracy asystę i higienistki stomatologiczne? Lekarz

Połączenie kilku różnych czynników doprowadziło do bezprecedensowego i trwającego już kilka lat niedoboru personelu stomatologicznego w gabinetach dentystycznych w USA. Portal Dentistry IQ podpowiada, w jaki sposób praktyki stomatologiczne mogą przyc...

lojalni pacjenci
Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów? Lekarz

Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...

opinie pacjentow
Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów? Lekarz

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowi...

zespol stomatologiczny 1
Dentysto, czy ufasz swojemu zespołowi? Lekarz

Pracujemy z ludźmi, którzy – jak my wszyscy – mają zalety, ale i wady, miewają też lepsze i gorsze dni. A od ich postawy, poczucia odpowiedzialności za wykonywane obowiązki, rzetelności i uczciwości w znacznym stopniu zależy to, jak funkcjonuje gabin...

medycyna estetyczna
Dentysto, czas na medycynę estetyczną w gabinecie! Lekarz

W artykule w brytyjskim portalu Dentistry.co.uk, dr Shaadi Manouchehri omawia korzyści płynące z tego, że lekarze stomatolodzy poszerzają ofertę proponowanych usług o zabiegi z zakresu estetyki twarzy. Ogromna popularność mediów społecznościowych i...

Dzien Zdrowych Dziasel
Dzień Zdrowych Dziąseł: co dziąsła mówią o Twoim zdrowiu? Lekarz

Obchodzony 12 maja Światowy Dzień Zdrowych Dziąseł to dobry moment, żeby pogłębić świadomość na temat higieny jamy ustnej, a także zwrócić uwagę na związek między zdrowiem dziąseł a chorobami ogólnoustrojowymi. Z tej okazji Polskie Towarzystwo Period...