Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Co trzeci dentysta atakowany słownie przez pacjentów

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Co trzeci dentysta atakowany słownie przez pacjentów

Co trzeci dentysta atakowany słownie przez pacjentów

Pandemia koronawirusa to dla wszystkich nowe doświadczenie, z którym wiele osób nie radzi sobie zbyt dobrze. Blokada, obawa o miejsce pracy lub jego utrata, strach o zdrowie własne i najbliższych oraz nałożone ograniczenia – wszystko to może wyzwalać irytację, frustrację, niekiedy nawet agresję. Efekty tego widać także w gabinetach stomatologicznych.

Pytania na temat zachowań pacjentów w okresie pandemii, ale także samopoczucie lekarzy dentystów, znalazły się w ankiecie przeprowadzonej w ostatnim czasie przez brytyjską firmę Dental Protection.

Agresja pacjentów przekłada się na samopoczucie lekarzy

Z ankiety wynika, że 33% stomatologów doświadczyło werbalnych, a nawet fizycznych ataków ze strony pacjentów bądź ich krewnych. Dzieje się tak najczęściej wtedy, gdy dentysta nie jest w stanie zaproponować leczenia w bliskim terminie. Ponadto, 5% stomatologów było obiektem przemocy werbalnej poza gabinetem. Nie dziwi więc, że prawie połowa ankietowanych (48%) w kontekście tego typu zachowań pacjentów nie patrzy w przyszłość z optymizmem.

Dodatkowo 45% ankietowanych stomatologów oceniło, że ich własne samopoczucie psychiczne pogorszyło się od początku wystąpienia pandemii. Główne źródła niepokoju to: zdrowie rodziny i przyjaciół (60%), obawa o przyszłość w kontekście finansów (58%) oraz przystosowanie się do nowych zaleceń dotyczących pracy w gabinecie (50%).

Wielu ankietowanych dentystów podzieliło się anonimowo swoimi doświadczeniami.

Pacjenci są teraz porywczy i zniecierpliwieni. Brakuje im zrozumienia dla protokołów, których musimy przestrzegać w naszej pracy. To bardzo wyczerpujące.

Rutynowo doświadczam słownych ataków, kiedy nie mogę zaoferować leczenia poza godzinami pracy pacjentom innych praktyk, które nadal nie są otwarte lub pacjentom niezarejestrowanym w żadnej przychodni.

W pobliskich sklepach jestem często narażony na słowne zaczepki ze strony zirytowanych pacjentów.

Trudne wyzwania przed stomatologami

Fakt, że praktycy w czasie pandemii stanęli przed szeregiem nowych wyzwań potwierdza Raj Rattan, dyrektor dentystyczny w firmie Dental Protection.

Wielu stomatologów powróciło do wykonywania zawodu w trudnych okolicznościach, dostosowując się do dodatkowych środków ochrony osobistej, martwiąc się o zdrowie swoje i swoich rodzin, personelu i pacjentów, a także stojąc w obliczu zaległości w leczeniu pacjentów wymagających pomocy z powodu opóźnień w ostatnich miesiącach – powiedział Raj Rattan.

– Takie opóźnienia frustrują i stresują stomatologów, którzy z przyczyn od nich niezależnych nie mogą działać w najlepszym interesie swoich pacjentów. Stanowi to kolejne źródło niepokoju dentystów w czasie, gdy wielu z nich wyraża obawy o swoje samopoczucie psychiczne – dodał dyrektor Dental Protection.

Raj Rattan próbuje jednak również zrozumieć postawę pacjentów, którzy od miesięcy mają trudności z dostępem do leczenia stomatologicznego.

 – Zaczynamy słyszeć o skargach pacjentów. Jak wykazaliśmy w naszej ankiecie, niektórzy pacjenci wyrażają swoją irytację bezpośrednio w stosunku do dentystów i zespołu. Ich próg tolerancji może się oczywiście przesunąć w sytuacji, gdy odczuwają ból lub dyskomfort.

W dyskusji o tym, czy pacjent może oskarżyć lekarza dentystę o to, że zaraził się w gabinecie koronawirusem, niektórzy powołują się na sądowe orzecznictwo, które dotyczy zupełnie innej sytuacji. Takie stanowisko przedstawia mec. Ewa Mazur Pawłowska, podkreślając przy tym, że nie można porównywać ryzyka zakażenia koronawirusem do zakażeń WZW czy innych chorób zakaźnych, przenoszonych w sposób inny niż drogą kropelkową.

T.H., źródło: www.dentistry.co.uk

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

UK: miliony wizyt u dentysty odwołanych przez COVID-19 Lekarz

W połowie czerwca praktyki stomatologiczne w Wielkiej Brytanii mogły wznowić standardowe leczenie pacjentów, dzięki złagodzeniu blokady wprowadzonej wczesną wiosną przez rząd Borisa Johnsona. Według Stowarzyszenia Grup Stomatologicznych (Association ...

maseczki - Dentonet.pl
WHO i UNICEF o noszeniu maseczek ochronnych przez dzieci Asysta

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) poinformowały, że dzieci powyżej 12. roku życia powinny nosić maseczki, aby – tak samo jak dorośli – pomóc w walce z pandemią koronawirusa – podaje PAP. W do...

karta EKUZ - Dentonet.pl
Wniosek o EKUZ złóż przez IKP Pacjent

Od soboty (11 lipca) każdy, kto posiada Internetowe Konto Pacjenta może za jego pośrednictwem złożyć wniosek online o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Wypełniając wniosek przez IKP pacjent otrzymuje informacje o przewidywanym ok...

ROZWIŃ WIĘCEJ
stomatologia - Dentonet.pl
UK: tylko co trzeci gabinet stomatologiczny otwarty od 8 czerwca Lekarz

Po dość niespodziewanej decyzji premiera Borisa Johnsona, praktyki dentystyczne w Wielkiej Brytanii, zamknięte w drugiej połowie marca, mogą od 8 czerwca ponownie prowadzić działalność. Choć stomatolodzy z Wysp bez wątpienia chcą wrócić do pracy, zal...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres