Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Leczenie zachowawcze i endodoncja
Protetyka i implantologia
Stomatologia estetyczna
Ortodoncja
Periodontologia
Higiena i zdrowie jamy ustnej

Co Polacy robią w centrach handlowych?

Publikacja:
Co Polacy robią w centrach handlowych?

Co Polacy robią w centrach handlowych?

Ponad 1/3 centrów handlowych w ciągu ostatnich lat przeszła modernizację, kolejne 100 czeka na lifting – podaje firma doradcza JonesLang La Salle.

Centra handlowe zmieniają się, bo oczekujemy od nich czegoś więcej niż sklepu spożywczego i standardowej oferty marek odzieżowych.

Polacy coraz częściej w centrach handlowych chcą się leczyć, chodzić na siłownię i do restauracji.

Już dziś podczas jednej wizyty w centrum wydajemy średnio 79 zł na zdrowie i urodę. Do korzystania z oferty zdrowotnej centrum handlowego przyznaje się dziś aż 17 proc. Polaków. 16 proc. odwiedza galerie dla restauracji, 1 proc. wpada załatwić sprawy w banku – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

Ale na tym nie koniec. Aż 44 proc. z nas chętnie widziałoby w centrum handlowym przedszkole, a 17 proc. chciałoby załatwić przy okazji zakupów sprawy urzędowe – wynika z sondy Silesia City Center.

Badamy oczy, gramy w kręgle

Polskie centra handlowe przechodzą totalną metamorfozę. Polacy oprócz sklepów odzieżowych i hipermarketów coraz częściej oczekują od centrum handlowego rozbudowanej oferty rozrywkowej, restauracyjnej i zdrowotnej.

Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych jak grzyby po deszczu wyrastają kręgielnie, kina, szkoły tańca, studia fitness, siłownie, salony kosmetyczne i SPA, a także NZOZ-y oferujące usługi stomatologiczne i medycyny estetycznej. Nowy model centrów handlowych podoba się Polakom.

Aż 76 proc. jest zdania, że pojawienie się w centrach handlowych usług zdrowotnych to pozytywne zjawisko. I chociaż dentysta w galerii może wydawać się dziwny, to dla 56 proc. Polaków fakt, że przyjmuje on w centrum handlowym nie ma znaczenia. Przywykliśmy także do kin w centrum handlowym.

Aż 89 proc. osób, które w ciągu ostatniego roku odwiedziło kino, wybrało to w galerii handlowej. Z siłowni znajdującej się w galerii korzysta 27 proc. – wynika z sondy Silesia City Center. Ale lista oczekiwań rośnie.

– W centrach handlowych chcemy nie tylko jeść, bawić się i leczyć, ale także uczyć. Coraz częściej w nich spotkać szkoły tańca i szkoły językowe. Pojawiają się także specjalne parki zabaw i edukacji dla dzieci, w których rodzice mogą pozostawić dziecko pod opieką animatorów np. podczas zakupów lub wizyty u fryzjera. Takie parki zapewniają dziecku zabawę, ale także naukę. Wiele z nich prowadzi zajęcia językowe i plastyczne. Hitem centrów handlowych są także siłownie i studia fitness, a także rosnący sektor zdrowia i urody, w którym obok gabinetów kosmetycznych i stomatologicznych, pojawią się gabinety diagnostyczne, ginekologiczne i optyczne – tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Nowy trend potwierdzają analizy JonesLang La Salle. Dla Polaków bardziej zaczęło się liczyć to, co oferuje pasaż handlowy, a nie dotychczasowy wabik – sklep spożywczy. Dziś w aż 74 proc. centrów handlowych magnesem jest oferta galerii handlowej, nie hipermarketu. Do 2014 ta liczba ma wzrosnąć do 78 proc. – prognozują analitycy.

Większa oferta, większe obroty

Poszerzenie oferty oznacza dla centrum handlowego wzrost obrotów i odwiedzin. Przykładem jest katowicka Silesia City Center, która po rozbudowie w 2011 notuje ponad 25 proc. wzrost liczby klientów. Od stycznia do sierpnia 2012 galerię odwiedziło ponad 9 milionów osób. I chociaż aż 39 proc. osób odwiedza centrum dla sklepów z ubraniami, to magnesem stały się usługi.

– Najpopularniejsze w Polsce są dziś centra handlowe, które maja rozbudowaną ofertę, zarówno ofertę sklepów odzieżowych, jak również usług. Od centrum handlowego oczekujemy znacznie więcej niż jeszcze 4-5 lat temu. Stąd prawdziwy boom oferty usługowej sięgającej od turystyki, poprzez kosmetologię i medycynę, skończywszy na wynajmie samochodów. Pod tym względem centra handlowe zaczęły skutecznie konkurować nawet z centrami miast – mówi Drzewiecka.

 

inf.wł.


*Sondę Silesia City Center przeprowadzono na grupie 500 os. W wieku 18-55 lat w dniach 3-10 września 2012.

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

ekologia w stomatologii
Stomatologia w zgodzie z naturą? Tak to robią w Australii! Lekarz

Wśród lekarzy stomatologów, podobnie jak i przedstawicieli innych grup zawodowych, z każdym rokiem wzrasta świadomość ekologiczna. Z tego powodu coraz liczniejsza grupa dentystów chce praktykować tzw. „zieloną stomatologię”. A dostępna jest ona dla k...

HPV
Polacy boją się nowotworów, ale nie szczepią się przeciw HPV Lekarz

Ze wszystkich chorób Polacy najbardziej boją się nowotworów złośliwych. Mimo to nie korzystają ze szczepionek przeciw HPV, które chronią przed różnymi rodzajami raka, nie tylko szyjki macicy, ale także głowy i szyi – podkreślają eksperci. Jedynie 5% ...

wydatki na zdrowie
Polacy wydali w 2020 r. prawie 30 mld zł na ochronę zdrowia Lekarz

Według opublikowanego właśnie raportu Głównego Urzędu Statystycznego, w 2020 r. prywatne wydatki Polaków na ochronę zdrowia wyniosły blisko 30 mld zł. Nawet 40% tej kwoty mogły stanowić wydatki na leczenie stomatologiczne. Z Narodowego Rachunku Zdro...

ROZWIŃ WIĘCEJ
oplaty za leczenie
Polacy skłonni dopłacać do świadczeń zdrowotnych na NFZ Lekarz

Z badania „Zdrowie Polaków – opłaty za usługi medyczne” przeprowadzonego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® wynika, że większość Polaków byłaby skłonna dopłacać do świadczeń zdrowotnych na NFZ, ale pod warunkiem poprawy ich jakości oraz skróce...

long COVID
Polacy na tropie możliwych przyczyn long COVID Lekarz

Brak przeciwciał przeciw białku nukleokapsydu wirusa SARS-CoV-2 dwukrotnie zwiększał ryzyko wystąpienia tzw. long COVID – ustalił międzyuczelniany zespół polskich naukowców. Odkrycie to, choć wymaga dalszego sprawdzenia, może potencjalnie otworzyć no...

Marzena Dominiak 2
Polacy a zdrowie jamy ustnej. „Świadomość utknęła” Lekarz

– Z jednej strony świadomość dotycząca zdrowia jamy ustnej w polskim społeczeństwie zmienia się, ale dotyczy to tylko części pacjentów, która widzi potrzebę leczenia stomatologicznego. U innych świadomość prozdrowotna utknęła i stąd statystyki związa...

profilaktyka prochnicy Francja
Profilaktyka i nauka higieny – tak to robią we Francji Asysta

Francuska Narodowa Służba Zdrowia (Assurance Maladie) rozpoczęła ogólnokrajową kampanię profilaktyczną, której celem jest kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków dotyczących higieny jamy ustnej. W ramach kampanii we francuskich przedszkolach i sz...

antybiotyki 1
Polacy kupili w 2022 r. 45 mln opakowań antybiotyków Lekarz

Jeśli nie podejmiemy żadnych działań, rosnąca oporność na antybiotyki będzie powodować 10 mln zgonów rocznie – ostrzegają eksperci. Polska jest jednym z krajów, które przodują w stosowaniu antybiotyków. W 2022 r. wykupiono w naszym kraju 45 mln opako...

e-zdrowie - Dentonet.pl
Polacy znają usługi systemu e-zdrowie i chcą ich rozwoju Lekarz

Produkty i usługi systemu e-zdrowie, takie jak Internetowe Konto Pacjenta (IKP), e-recepta czy e-skierowanie, są powszechnie znane wśród pacjentów, a większość z nich dostrzega dynamiczny rozwój e-zdrowia w ostatnich latach i oczekuje jego kontynuacj...

szczepionka przeciw COVID - Dentonet.pl
Specjaliści alarmują: Polacy nie szczepią się przeciw COVID Lekarz

Specjaliści alarmują, że w Polsce rośnie liczba pacjentów z COVID-19. Tymczasem zainteresowanie szczepieniami jest dramatycznie niskie – w czwartek 23 marca w całym kraju szczepionkę przyjęło zaledwie 1191 osób. Z danych Federacji Porozumienie Zielo...