Śmiech w gabinecie, cz. 9
Śmiech w gabinecie, cz. 9
Młoda dziewczyna zakochała się w starszym mężczyźnie. Ten, chcąc sprawdzić autentyczność tego uczucia, zaczął wymieniać jej swoje wady:
– Ależ, moja droga, mam sklerozę, jaskrę, reumatyzm, arytmię, chrapię w nocy…
Nieco zbita z tropu dziewczyna:
– Aaaa…. jest coś czego pan nie ma?
– Ależ oczywiście – nie mam zębów…
Pacjent do dentystki w gabinecie:
– Wybiłem sobie przednie zęby. Jak bardzo chciałbym, aby to był tylko zły sen…
– Ależ, proszę pana, to bardzo dobrze, że to nie sen, bo to byłby bardzo zły znak….
Spotykają się dwaj Szkoci, jeden z nich trzyma się za policzek:
– No i co, byłeś u dentysty? – pyta jeden.
– Tak, usunął mi dwa zęby.
– O, a czemu dwa? Przecież bolał cię jeden?
– No tak, ale dentysta nie miał mi wydać reszty…
Do gabinetu przyszła pacjentka z watą w uszach.
– Bolą panią uszy? – pyta dentysta.
– Nie, zatkałam je sobie, żeby nie słyszeć, jak będę krzyczeć…
Kolega radzi koledze:
– Gdyby mnie bolał ząb, poszedłbym do dentysty…
– Gdyby mnie bolał twój ząb, to też bym poszedł…
B.Z.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...