Śmiech w gabinecie, cz. 10
Śmiech w gabinecie, cz. 10
1. – Ma pani zęby jak perełki – mówi stomatolog do pacjentki.
– Takie bielutkie?
– W każdym dziurka…
2. Dentysta ogląda ząb pacjenta i pyta ze zdziwieniem:
– O, ma pan złotą plombę w tym zębie?
– Nie, złota spinka od rękawa mi tam wpadła…
3. – Ile pan bierze za usunięcie zęba? – pyta pacjent stomatologa.
– Sto złotych za godzinę…
4. Przychodzi pacjentka do stomatologa:
– Chciałabym sobie wyrwać ząb…
– Proszę bardzo, następny proszę…
5. – Musi pan jeść dużo żelaza – radzi lekarz pacjentowi.
– Ale ja mam takie słabe zęby, że nawet chleba nie pogryzę…
6. Przychodzi uczeń do dentysty:
– Zęby mnie bolą – skarży się.
– No tak, jak się nie myje zębów, to bolą.
– Ale mnie bolą i te myte, i te niemyte…
7. Przychodzi pacjentka do dentysty, która bardzo boi się bólu. Dentysta jej radzi, aby poszła do baru obok i napiła się wódki. Dentysta pyta:
– No i pomogło?
– No pewnie, niech mnie pan teraz spróbuje dotknąć…
8. Lekarz do chorego:
– Miał pan dreszcze w nocy?
– Tak, bardzo mna trzęsło.
– Szczękały panu zęby?
– Nie wiem, były cicho.
– Jak to?
– Leżały cały czas w szklance na nocnym stoliku.
B.Z.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...