Śmiech w gabinecie, cz. 11
Śmiech w gabinecie, cz. 11
1. Dentysta pyta dentystę:
– Czemu nie zalecasz, aby twoi pacjenci umyli zęby przed wizytą?
– Chcę zobaczyć, co jedli na obiad.
– Po ci to?!
– Aby zorientować się w ich sytuacji materialnej.
2. Pacjentka pyta stomatologa:
– Jak pan ocenia moje zęby?
– Z mojego punktu widzenia doskonałe.
– Co pan powie?
– Połowę z nich trzeba wyrwać, połowę zaplombować…
3. Do gabinetu dentystycznego wchodzi przerażony wizytą pacjent. Recepcjonistka informuje:
– Przykro mi, ale stomatologa już nie ma.
– O, a kiedy znów go nie będzie?
4. Dentysta wstawił pacjentowi nowe zęby, ale ten nie chciał mu za nie zapłacić. Podjął z nim rozmowę w celu wyegzekwowania należności.
– No i jak zareagował? – pyta żona.
– Był na mnie wściekły. Co za bezczelność. W dodatku zgrzytał moimi zębami!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...