Śmiech w gabinecie, cz.14
Śmiech w gabinecie, cz.14
1. Stomatolog do pacjenta przed zabiegiem, z dziwnym błyskiem w oku:
– A pan to jest kibicem Legii czy Widzewa?
2. Pacjentka do stomatologa po usunięciu zęba:
– Jak to możliwe, że bierze pan tyle pieniędzy za 3 sekundy wysiłku?
– Jak pani chce, kolejny ząb mogę wyrywać przez godzinę i wezmę o połowę taniej…
3. Mama próbuje przekonać syna, że opłaca się iść do dentysty:
– Jasiu, jak pan doktor wyrwie ci ząbek, będziesz miał o jeden mniej do mycia…
4. Stomatolog naprawia swój samochód. W pewnym momencie bierze do ręki obcęgi i mówi:
– A teraz będzie bolało…
5. Pacjent u lekarza perfekcjonisty siedzi na fotelu już drugą godzinę. W pewnym momencie wydusza:
– A może tak przerwę na papierosa?
I stomatolog usunął mu jedynkę…
6. – Panie doktorze, jestem bardzo wrażliwa na ból. Proszę o znieczulenie.
– Ależ to zbyteczne. Moi pacjenci zazwyczaj tracą przytomność już na początku zabiegu…
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...