Terminale płatnicze w gabinecie stomatologicznym
Terminale płatnicze w gabinecie stomatologicznym
Obecnie płacenie za towary i usługi kartą płatniczą staje się coraz popularniejsze, a wręcz nieodzowne – klienci i pacjenci coraz rzadziej chcą płacić gotówką. W Polsce używanych jest już ponad 35 mln kart płatniczych. W zeszłym roku dokonano przy użyciu kart ok. 1,4 mld transakcji o wartości 122 mld złotych. Dlatego firmy, które świadczą usługi bankowości elektronicznej coraz bardziej zainteresowane są działalnością w branży medycznej.
Jaką korzyść ma osoba, która zainstaluje stacjonarne stanowisko sprzedażowe wraz ze zintegrowanym urządzeniem do akceptacji kart płatniczych?
Specjaliści twierdzą, że ok. 60% przedstawicieli branży medycznej zdecyduje się na tego typu rozwiązanie i wprowadzi do swych placówek terminale płatnicze, a przez to umożliwi pacjentom płatności przeprowadzane za pomocą Internetu lub aplikacji mobilnych. Motywacją do tego typu posunięcia z pewnością jest rozporządzenie, w myśl którego od początku 2015 roku wszyscy lekarze i lekarze stomatolodzy będą zobowiązani do korzystania z kas fiskalnych. Dlatego umożliwienie płatności bezgotówkowych wydaje się naturalną koleją rzeczy.
Tego typu rozwiązanie na pewno jest dla lekarza dużym ułatwieniem – nie musi on przechowywać gotówki, czy wydawać reszty. Z kolei pacjenci nie muszą przynosić gotówki do gabinetu i nie jest dla nich problemem, jeśli usługa medyczne okaże się droższa niż się spodziewali, czy też mogą skorzytać z dodatkowej usługi, na którą nie mieli odliczonej gotówki.
Stąd przedstawiciele firm związanych z bankowością elektroniczną zachęcają lekarzy, by wyszli naprzeciw użytkownikom kart płatniczych.
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Pacjenci nie zawsze pamiętają o tym, że w gabinecie dentystycznym dba się nie tylko o stan uzębienia i zdrowie jamy ustnej. Dlatego do gabinetu zgłaszają się zwykle wtedy, gdy odczuwają ból zęba albo pojawia się w nim ubytek. Należy zachęcać naszych ...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...