5 sposobów na przyciągnięcie nowych pacjentów
5 sposobów na przyciągnięcie nowych pacjentów
Jak zachęcić do korzystania z naszych usług stomatologicznych nowych pacjentów? To pytanie, które zadaje sobie prawie codziennie każdy dentysta. Dentyści pytają, zatem jak pozyskać klientów, PR-owcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych sposobów. Czy jednak spece od reklamy są aż tak kreatywni, jak sami stomatolodzy? Zdaje się, że nie. Oto 5 sposobów, jak pozyskać nowych klientów według dentysty z Kalifornii. Iman Sadri, chirurg stomatologiczny i dziennikarz branżowy, zapewnia, że prezentowane przez niego sposoby przetestował w swojej własnej praktyce dentystycznej.
Według Imana Sadri kluczem do sukcesu jest budowanie szczególnych racji z pacjentami – takich, jakich nie mają inni dentyści. Jak to zrobić? Oto 5 sposobów.
1. Zorganizuj imprezę – „Happy Hour with dr Smith”, czyli po prostu zaproś swoich pacjentów na wino i ser. Według Imana Sadri to świetny sposób, aby pacjenci poczuli z nami więź, podczas takich eventów lepiej także nawiązuje się relacje niż na fotelu dentystycznym. Wyślij zatem do swoich stałych klientów zaproszenie na „Happy Hour” i zaproś ich z osobami towarzyszącymi, podaj wino i ser i zrelaksuj się. Możesz także obdarować swoich pacjentów podczas takiej imprezy śmiesznymi prezentami oraz broszurami swojej oferty dentystycznej dla tych, którzy zawitali w twoim gabinecie na przyjęciu po raz pierwszy.
2. Zorganizuj tematyczne eventy – w swojej praktyce dentystycznej udekoruj specjalnie każdy gabinet tematycznie, zaproś pacjentów i przedstaw im swoją ofertę w ten sposób. Może to zatem być gabinet dla dzieci, w którym będzie czekał stomatolog oraz klaun bawiący maluchy w trakcie przeglądu zębów – w ten sposób zaprezentujesz swoją ofertę dla dzieci. Może to być gabinet sportowy, w którym zaprezentujesz swoją ofertę dla sportowców, którzy doznali urazów zębów i szczęki.
3. Premiuj pacjentów, którzy polecili Twoją praktykę innym – zastanów się nad systemem nagród i premii dla stałych klientów oraz dla tych, którzy polecili Twoją praktykę i dzięki którym zyskałeś nowych klientów. Może to być bezpłatne leczenie zęba, skalling, czy przegląd stanu zdrowia jamy ustnej dla pacjentów, którzy polecili Twój gabinet.
4. Rób zdjęcia uśmiechniętym pacjentom – można wygospodarować do tego specjalne miejsce, gdzie wstawiamy aparat fotograficzny na statywie. Zadowolony z usług pacjent może wejść do pokoju i zrobić sobie sam uśmiechnięte zdjęcie. Takie zdjęcia za zgodą pacjentów można użyć na Facebooku lub powiesić na tablicy korkowej w praktyce. Można zrobić także zdjęcia „przed” i „po” np. wybielaniu, z którego pacjent jest zadowolony i ofiarować mu je jako podkreślenie waszego wspólnego sukcesu.
5. Rozdaj ulotki swojego gabinetu w okolicy, w której mieszkasz. Spraw, by Twoi sąsiedzi leczyli się u Ciebie.
KL
źródło: dentaleconomics.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...
- Nie kontrolujemy już nowych zakażeń - ocenił w rozmowie z PAP wirusolog Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora. Kierownik Zakładu Wirusologii Molekularnej Instytutu Chemii Bioorganicznej (IChB) PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora...
10 października w auli Centrum Dydaktycznego WUM odbyło się uroczyste ślubowanie 520 osób, które zaczynają właśnie studia na nowym Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym, powstałym z połączenia Wydziału Medycznego i Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego. ...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Nieświeży oddech to przypadłość, która jest kłopotliwa zarówno dla osoby, której ten problem dotyczy, jak i tych, którzy mają z nią do czynienia. Niezależnie od kwestii stricte medycznych, w tym wyleczenia zębów i stanów zapalnych w gabinecie stomato...
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie stomatologii liczba zatrudnionych w Wielkiej Brytanii dentystów wzrasta średnio o 20% w ciągu nieco ponad dekady. Nie może więc dziwić, że wielu praktyków podejmuje kroki, by przyciągnąć nowych pacjentów, a zar...
Uprawiana przez najbardziej zdesperowanych brytyjskich pacjentów stomatologia spod znaku „Zrób to sam” nie tylko nie zanika, ale można się spodziewać jej dalszego rozwoju, biorąc pod uwagę fakt, że aż 90% praktyk Narodowej Służby Zdrowia nie przyjmuj...
Wydawać by się mogło, że mycie zębów nie wymaga od nikogo posiadania specjalistycznej wiedzy. A jednak, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że robią to zdecydowanie za krótko i nieprecyzyjnie. Co więc możesz zrobić, aby lepiej zadbać o higienę ...
Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez londyński dziennik „The Times” wykazało, że aż 86% praktyk dentystycznych w Anglii, które podają tego typu informacje, nie przyjmuje nowych dorosłych pacjentów bądź przyjmuje ich dopiero po skierowaniu p...
Okres pandemii w niemal każdym zakątku świata odbił się niekorzystnie nie tylko na zdrowiu jamy ustnej pacjentów, ale także na kondycji gabinetów stomatologicznych, które były poddane licznym ograniczeniom i nie mogły działać w dotychczasowym trybie....
Walijski oddział Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) wezwał lokalny rząd do weryfikacji danych, które zdaniem BDA wprowadzają opinię publiczną w błąd. Rządzący przekonują, że dzięki niedawno przeprowadzonym reformom w gabinetach dentysty...