Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Publikacja:
Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Okres pandemii w niemal każdym zakątku świata odbił się niekorzystnie nie tylko na zdrowiu jamy ustnej pacjentów, ale także na kondycji gabinetów stomatologicznych, które były poddane licznym ograniczeniom i nie mogły działać w dotychczasowym trybie. Kilka rad, jak poprawić tę sytuację, podaje amerykański serwis internetowy Dentistry iQ.

Niewiele spraw jest ważniejszych dla stabilnego funkcjonowania praktyki niż utrzymanie płynności finansowej. Portal stomatologiczny Dentistry iQ podpowiada, jak pozyskać nowych pacjentów, a zarazem zatrzymać dotychczasowych. Sugeruje, by wypróbować kilka poniższych rad i sprawdzić, czy działają one w Twoim gabinecie.

Pozyskiwanie nowych pacjentów jest na szczycie listy priorytetów w niemal każdym gabinecie. Równie ważne jest zatrzymanie tych, którzy już się tam leczą. Sekretem sukcesu w tym zakresie jest …ciężka praca. Poniżej kilka rad, które mogą być pomocne w realizacji tych celów.

Strona internetowa gabinetu – dobre wrażenie robi się tylko raz

W obecnych czasach najbardziej prawdopodobne jest, że pierwsze spotkanie nowego pacjenta z gabinetem nie będzie miało miejsca przy fotelu, ale w internecie. Stąd ogromne, choć wciąż nie zawsze doceniane znaczenie strony www. Czy witryna Twojego gabinetu jest aktualna, przejrzysta, łatwa w nawigacji? Strona, która od lat nie jest aktualizowana lub odznacza się archaicznym layoutem, może sugerować, że równie źle prezentuje się cała Twoje praktyka.

W związku z tym zaleca się, by przynajmniej raz na rok odświeżać stronę www (nowe obrazy i zaktualizowane treści). Warto pomyśleć o tym, by content strony nie był tylko zbiorem suchych, profesjonalnych informacji, ale przez swoją formę dawał szansę na nawiązanie – już na tym etapie – pewnej więzi z potencjalnym nowym pacjentem. Witryna kliniki powinna też potwierdzać, że zależy nam na komforcie pacjenta, jego dobrym samopoczuciu i najwyższej jakości leczenia.

Sugeruje się niepublikowanie zdjęć narzędzi dentystycznych oraz pustych sal zabiegowych, niekoniecznie pomocne będą też inscenizowane ilustracje z banków zdjęć. Lepsze wrażenie na pacjentach robią rzeczywiste fotografie z danej praktyki, istotna jest również prezentacja zespołu gabinetu.

Rozmowa z recepcją gwarantowany sukces lub gwarantowana porażka

Telefon nowego pacjenta do gabinetu oznacza wstępną decyzję, by podjąć w niej leczenie. Czy do niego rzeczywiście dojdzie, w ogromnym stopniu zależy od sposobu prowadzenia rozmowy przez recepcję – recepcjonistka, która jest przyjazna, rzeczowa i udziela fachowych informacji (nie wchodząc jednak w kompetencje lekarza) to znakomita wizytówka kliniki.

Jeśli jednak odpowiedzi będą zdawkowe, nieporadne, chaotyczne, a przy tym zabraknie empatii i zachęty do podjęcia leczenia, szanse na to, że pacjent pojawi się w gabinecie, dramatycznie maleją. W związku z tym ważne jest szkolenie pracowników recepcji, a przy tym właściwy ich dobór – osoby otwarte, o przyjaznym nastawieniu odnajdą się na takim stanowisku najłatwiej.

Poznaj podstawy marketingu cyfrowego

Bez wątpienia chcesz, aby Twoja praktyka pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google na dobrej pozycji, ale nie masz wiedzy, jak to zrobić. Korzystając z profesjonalnej pomocy i/lub zasobów dostępnych w internecie, warto zapoznać się zarówno z zaleceniami, jak i ostrzeżeniami przed błędami marketingu w internecie. Dzięki temu więcej potencjalnych pacjentów będzie miało możliwość zapoznać się z ofertą Twojej praktyki, więcej też ostatecznie podejmie w niej leczenie.

Świadomie kreuj obecność praktyki w mediach społecznościowych

Trudno sobie wyobrazić sukces jakiegokolwiek przedsięwzięcia bez jego aktywnej, regularnej obecności w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter itp.). Bez wątpienia jest to potężne narzędzie w rozwoju także takiej firmy jaką jest gabinet stomatologiczny. Warto przy tym opracować pewną strategię działań – publikowane treści powinny wzmacniać relacje z obecnymi pacjentami, a zarazem zachęcać nowe osoby do podjęcia leczenia właśnie w Twoim gabinecie. Nie zawsze niezbędne jest zatrudnienie do tego celu specjalnego pracownika – taką rolę może pełnić odpowiednio poinstruowana osoba, biegła w social media, np. asystentka lub recepcjonistka.

Zadbaj o wizytówkę gabinetu w Google Moja Firma

Google My Business to kolejna szansa na zaistnienie Twojego gabinetu w internecie. Dzięki tej bezpłatnej platformie można w sieci zamieścić m.in. dane teleadresowe gabinetu, adres strony internetowej, opis, zdjęcia itd. Co istotne, Google Moja Firma daje także szansę na to, by użytkownicy wyszukiwarki wyróżnili Twoją praktykę: dobrze oceniony gabinet (średnia ocena blisko maksymalnych 5 gwiazdek) zwraca uwagę innych potencjalnych pacjentów.

Pandemia COVID-19 nie skończyła się jeszcze

Dopóki trwa pandemia, warto na bieżąco aktualizować informacje o protokołach dotyczących kontroli zakażeń COVID-19. Obecnie, gdy na masową skalę prowadzone są szczepienie i ma miejsce stopniowy powrót do normalności w różnych sferach życia społecznego, coraz więcej pacjentów będzie szukało dentysty – być może innego niż dotychczas. Jasna informacja, że w Twojej placówce przestrzega się zasad kontroli zakażeń, może być dla części pacjentów podstawowym kryterium, by wybrać właśnie Twój gabinet.

Nie lekceważ obaw pacjentów

Nie bez związku z poprzednim punktem jest fakt, że wielu pacjentów może po pandemii odczuwać bardzo wysoki poziom lęku przed wizytą u dentysty. Co więcej, ze względu na wielomiesięczne unikanie dentysty, osoby te mogą wymagać leczenia, którego perspektywa dodatkowo napawa je lękiem. Od stomatologa i całego zespołu wymaga to empatii i zrozumienia dla obaw pacjenta. Nie mniej ważne jest zastosowanie środków premedykacyjnych i stricte medycznych, które pozwolą obniżyć poziom leku i ograniczyć do minimum dolegliwości bólowe.

Lekarz prowadzący i opiekun pacjenta – to nowe stanowiska, które coraz częściej pojawiają się w praktykach stomatologicznych w Polsce. Czym zajmują się osoby na tych stanowiskach? Kim są? Odpowiada w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.

T.H.

źródło: https://www.dentistryiq.com/practice-management/patient-relationships/article/14204119/ways-to-attract-and-keep-new-dental-patients


POWIĄZANE ARTYKUŁY

regeneracja zębiny - Dentonet.pl
USA: odkryto gen pobudzający tworzenie nowych tkanek zębiny Lekarz

Grupa naukowców z University of Plymouth's Peninsula Dental School odkryli gen wspomagający aktywację komórek macierzystych i regenerację zębiny.Badacze pod przewodnictwem dr. Binga Hu odkryli gen odpowiadający za tworzenie tkanek w stale rosnącym si...

dentysta w masce
Kanada: od początku czerwca do dentysty na nowych zasadach Lekarz

Od pierwszych dni czerwca większość gabinetów stomatologicznych w kanadyjskiej prowincji Ontario ponownie przyjmuje wszystkich pacjentów. W związku z tym Royal College of Dental Surgeons of Ontario (RCDSO) wprowadziło nowe zasady i protokoły, których...

odpady medyczne - Dentonet.pl
NRL o nowych zasadach ewidencji odpadów medycznych Lekarz

Naczelna Rada Lekarska zaapelowała o podjęcie działań, które umożliwią podmiotom medycznym sprawne przekazywanie odpadów po 1 stycznia 2020 r. Chodzi przede wszystkim o uchylenie obowiązku sporządzania karty przekazania odpadów wyłącznie elektroniczn...

ROZWIŃ WIĘCEJ
lek na COVID - Dentonet.pl
Coraz bliżej nowych leków dla chorych na COVID-19 Lekarz

Związki, które potencjalnie mogą stać się lekami dla chorych na COVID-19, udało się zidentyfikować naukowcom pod kierunkiem prof. Marcina Drąga z Politechniki Wrocławskiej we współpracy z kolegami z Belgii i Niemiec. Ich odkrycie zostało opublikowane...

Tomasz Dzieciątkowski
Jakie konsekwencje nowych mutacji koronawirusa? Lekarz

Jakie mogą być konsekwencje pojawiania się kolejnych mutacji COVID-19? Czy przy ich specyfice (m.in. większa łatwość zakażenia, wyższa śmiertelność) mogą one „storpedować" proces pokonywania pandemii, związany z akcją szczepień? To pytanie stawiamy d...

dentyści w Wielkiej Brytanii - Dentonet.pl
UK: w kolejce do dentysty... około 8 mln pacjentów NHS Lekarz

Z opublikowanego w listopadzie raportu stowarzyszenia ADG wynika, że w okresie świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii na wizytę u stomatologa w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) nie będzie mógł liczyć co siódmy pacjent. Jeden na siedmiu Bry...

Webinar 1
"Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów" Lekarz

Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz....

marihuana - Dentonet.pl
USA: medyczna marihuana u pacjentów stomatologicznych Lekarz

W ostatnich latach istnieje coraz szersze przyzwolenie dla używania marihuany. Obecnie jest ona legalna w Kanadzie, części stanów USA, w Urugwaju, RPA oraz Gruzji. W innych państwach wciąż pozostaje nielegalna, ale jej stosowanie nie podlega już pena...

COVID 19
COVID-19: hełm dla pacjentów stomatologicznych Lekarz

Naukowcy i konstruktorzy nie ustają w wysiłkach, aby tworzyć urządzenia, które zapewnią nam bezpieczeństwo podczas pandemii COVID-19 oraz podobnych zagrożeń, jakie mogą pojawić się w przyszłości. W ten trend wpisuje się prototyp hełmu dla pacjentów g...

Dentysta Afryka Monika Wieczorek 850x423
Technologia CAD-CAM dla pacjentów skrajnie ubogich... Lekarz

W styczniu przyszłego roku z kolejną misją do Afryki wyleci dr Konrad Rylski, pomysłodawca akcji "Dentysta w Afryce", w ramach której już od kilku lat polscy stomatolodzy leczą pacjentów z różnych krajów Czarnego Lądu. Styczniowa wyprawa będzie jedna...

debata1
To już dziś! Premiera nowych "Spotkań w Dentonecie" Lekarz

Już dziś (piątek 16 października) o godz. 18:00 na Facebooku odbędzie się wyczekiwana premiera dyskusji dr. n med. Łukasza Zadrożnego i dr. hab. n. med. Tomasza Dzieciątkowskiego. Nasi eksperci poruszyli szereg kwestii związanych z drugą falą pandemi...