Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Publikacja:
Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Jak zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych pacjentów?

Okres pandemii w niemal każdym zakątku świata odbił się niekorzystnie nie tylko na zdrowiu jamy ustnej pacjentów, ale także na kondycji gabinetów stomatologicznych, które były poddane licznym ograniczeniom i nie mogły działać w dotychczasowym trybie. Kilka rad, jak poprawić tę sytuację, podaje amerykański serwis internetowy Dentistry iQ.

Niewiele spraw jest ważniejszych dla stabilnego funkcjonowania praktyki niż utrzymanie płynności finansowej. Portal stomatologiczny Dentistry iQ podpowiada, jak pozyskać nowych pacjentów, a zarazem zatrzymać dotychczasowych. Sugeruje, by wypróbować kilka poniższych rad i sprawdzić, czy działają one w Twoim gabinecie.

Pozyskiwanie nowych pacjentów jest na szczycie listy priorytetów w niemal każdym gabinecie. Równie ważne jest zatrzymanie tych, którzy już się tam leczą. Sekretem sukcesu w tym zakresie jest …ciężka praca. Poniżej kilka rad, które mogą być pomocne w realizacji tych celów.

Strona internetowa gabinetu – dobre wrażenie robi się tylko raz

W obecnych czasach najbardziej prawdopodobne jest, że pierwsze spotkanie nowego pacjenta z gabinetem nie będzie miało miejsca przy fotelu, ale w internecie. Stąd ogromne, choć wciąż nie zawsze doceniane znaczenie strony www. Czy witryna Twojego gabinetu jest aktualna, przejrzysta, łatwa w nawigacji? Strona, która od lat nie jest aktualizowana lub odznacza się archaicznym layoutem, może sugerować, że równie źle prezentuje się cała Twoje praktyka.

W związku z tym zaleca się, by przynajmniej raz na rok odświeżać stronę www (nowe obrazy i zaktualizowane treści). Warto pomyśleć o tym, by content strony nie był tylko zbiorem suchych, profesjonalnych informacji, ale przez swoją formę dawał szansę na nawiązanie – już na tym etapie – pewnej więzi z potencjalnym nowym pacjentem. Witryna kliniki powinna też potwierdzać, że zależy nam na komforcie pacjenta, jego dobrym samopoczuciu i najwyższej jakości leczenia.

Sugeruje się niepublikowanie zdjęć narzędzi dentystycznych oraz pustych sal zabiegowych, niekoniecznie pomocne będą też inscenizowane ilustracje z banków zdjęć. Lepsze wrażenie na pacjentach robią rzeczywiste fotografie z danej praktyki, istotna jest również prezentacja zespołu gabinetu.

Rozmowa z recepcją gwarantowany sukces lub gwarantowana porażka

Telefon nowego pacjenta do gabinetu oznacza wstępną decyzję, by podjąć w niej leczenie. Czy do niego rzeczywiście dojdzie, w ogromnym stopniu zależy od sposobu prowadzenia rozmowy przez recepcję – recepcjonistka, która jest przyjazna, rzeczowa i udziela fachowych informacji (nie wchodząc jednak w kompetencje lekarza) to znakomita wizytówka kliniki.

Jeśli jednak odpowiedzi będą zdawkowe, nieporadne, chaotyczne, a przy tym zabraknie empatii i zachęty do podjęcia leczenia, szanse na to, że pacjent pojawi się w gabinecie, dramatycznie maleją. W związku z tym ważne jest szkolenie pracowników recepcji, a przy tym właściwy ich dobór – osoby otwarte, o przyjaznym nastawieniu odnajdą się na takim stanowisku najłatwiej.

Poznaj podstawy marketingu cyfrowego

Bez wątpienia chcesz, aby Twoja praktyka pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google na dobrej pozycji, ale nie masz wiedzy, jak to zrobić. Korzystając z profesjonalnej pomocy i/lub zasobów dostępnych w internecie, warto zapoznać się zarówno z zaleceniami, jak i ostrzeżeniami przed błędami marketingu w internecie. Dzięki temu więcej potencjalnych pacjentów będzie miało możliwość zapoznać się z ofertą Twojej praktyki, więcej też ostatecznie podejmie w niej leczenie.

Świadomie kreuj obecność praktyki w mediach społecznościowych

Trudno sobie wyobrazić sukces jakiegokolwiek przedsięwzięcia bez jego aktywnej, regularnej obecności w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter itp.). Bez wątpienia jest to potężne narzędzie w rozwoju także takiej firmy jaką jest gabinet stomatologiczny. Warto przy tym opracować pewną strategię działań – publikowane treści powinny wzmacniać relacje z obecnymi pacjentami, a zarazem zachęcać nowe osoby do podjęcia leczenia właśnie w Twoim gabinecie. Nie zawsze niezbędne jest zatrudnienie do tego celu specjalnego pracownika – taką rolę może pełnić odpowiednio poinstruowana osoba, biegła w social media, np. asystentka lub recepcjonistka.

Zadbaj o wizytówkę gabinetu w Google Moja Firma

Google My Business to kolejna szansa na zaistnienie Twojego gabinetu w internecie. Dzięki tej bezpłatnej platformie można w sieci zamieścić m.in. dane teleadresowe gabinetu, adres strony internetowej, opis, zdjęcia itd. Co istotne, Google Moja Firma daje także szansę na to, by użytkownicy wyszukiwarki wyróżnili Twoją praktykę: dobrze oceniony gabinet (średnia ocena blisko maksymalnych 5 gwiazdek) zwraca uwagę innych potencjalnych pacjentów.

Pandemia COVID-19 nie skończyła się jeszcze

Dopóki trwa pandemia, warto na bieżąco aktualizować informacje o protokołach dotyczących kontroli zakażeń COVID-19. Obecnie, gdy na masową skalę prowadzone są szczepienie i ma miejsce stopniowy powrót do normalności w różnych sferach życia społecznego, coraz więcej pacjentów będzie szukało dentysty – być może innego niż dotychczas. Jasna informacja, że w Twojej placówce przestrzega się zasad kontroli zakażeń, może być dla części pacjentów podstawowym kryterium, by wybrać właśnie Twój gabinet.

Nie lekceważ obaw pacjentów

Nie bez związku z poprzednim punktem jest fakt, że wielu pacjentów może po pandemii odczuwać bardzo wysoki poziom lęku przed wizytą u dentysty. Co więcej, ze względu na wielomiesięczne unikanie dentysty, osoby te mogą wymagać leczenia, którego perspektywa dodatkowo napawa je lękiem. Od stomatologa i całego zespołu wymaga to empatii i zrozumienia dla obaw pacjenta. Nie mniej ważne jest zastosowanie środków premedykacyjnych i stricte medycznych, które pozwolą obniżyć poziom leku i ograniczyć do minimum dolegliwości bólowe.

Lekarz prowadzący i opiekun pacjenta – to nowe stanowiska, które coraz częściej pojawiają się w praktykach stomatologicznych w Polsce. Czym zajmują się osoby na tych stanowiskach? Kim są? Odpowiada w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.

T.H.

źródło: https://www.dentistryiq.com/practice-management/patient-relationships/article/14204119/ways-to-attract-and-keep-new-dental-patients


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wycena świadczeń
Są ostateczne propozycje nowych wycen w stomatologii Lekarz

Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji zakończyła zlecone przez ministra zdrowia prace nad zmianą wyceny świadczeń chirurgicznych i periodontologicznych udzielanych we wszystkich zakresach leczenia stomatologicznego. Pierwsza, przedstawi...

koronawirus - Dentonet.pl
"Nie kontrolujemy już nowych zakażeń SARS-CoV-2" Lekarz

- Nie kontrolujemy już nowych zakażeń - ocenił w rozmowie z PAP wirusolog Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora. Kierownik Zakładu Wirusologii Molekularnej Instytutu Chemii Bioorganicznej (IChB) PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora...

studia
Wkrótce ruszy weryfikacja nowych kierunków lekarskich Lekarz

W najbliższych tygodniach Polska Komisja Akredytacyjna rozpocznie weryfikację niedawno powołanych kierunków lekarskich – zapowiedział w czwartek w rozmowie z PAP szef resortu nauki Dariusz Wieczorek. Podkreślił, że studenci sprawdzanych uczelni nie m...

ROZWIŃ WIĘCEJ
lojalni pacjenci
Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów? Lekarz

Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...

stomatologia NHS
90% dentystów NHS odsyła nowych pacjentów z kwitkiem Lekarz

Uprawiana przez najbardziej zdesperowanych brytyjskich pacjentów stomatologia spod znaku „Zrób to sam” nie tylko nie zanika, ale można się spodziewać jej dalszego rozwoju, biorąc pod uwagę fakt, że aż 90% praktyk Narodowej Służby Zdrowia nie przyjmuj...

Sensodyne miesiac nadwrazliwosci
Obrazowanie 4D w opracowywaniu nowych metod leczenia nadwrażliwości Lekarz

Nadwrażliwość zębów i związane z nią dolegliwości wymagają długofalowego leczenia – kluczowe jest przede wszystkim stosowanie przez pacjentów odpowiedniej pasty do zębów, która nie tylko łagodzi objawy nadwrażliwości, ale także zwalcza ich przyczyny ...

stomatologia
Anglia: tylko 14% gabinetów przyjmuje nowych pacjentów Lekarz

Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez londyński dziennik „The Times” wykazało, że aż 86% praktyk dentystycznych w Anglii, które podają tego typu informacje, nie przyjmuje nowych dorosłych pacjentów bądź przyjmuje ich dopiero po skierowaniu p...

wum13 0
WUM: ślubowanie nowych studentów stomatologii Lekarz

10 października w auli Centrum Dydaktycznego WUM odbyło się uroczyste ślubowanie 520 osób, które zaczynają właśnie studia na nowym Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym, powstałym z połączenia Wydziału Medycznego i Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego. ...

NHS
Walia: obowiązkowy priorytet dla nowych pacjentów NHS Lekarz

Walijski oddział Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) wezwał lokalny rząd do weryfikacji danych, które zdaniem BDA wprowadzają opinię publiczną w błąd. Rządzący przekonują, że dzięki niedawno przeprowadzonym reformom w gabinetach dentysty...

testy na COVID 1
NFZ informuje o nowych zasadach testowania na COVID Lekarz

Od 28 marca 2022 roku nie ma już obowiązku wykonania testu na koronawirusa przed wyjazdem do sanatorium lub przed przyjęciem do szpitala. Natomiast od 1 kwietnia 2022 roku zmieniły się zasady zlecania i wykonywania testów na koronawirusa. O zleceniu ...