Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć?
Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć?
Spis treści
Praktyki dentystyczne to firmy, a przedsiębiorstwa, które odnoszą sukcesy, charakteryzują się m.in. wysoką wydajnością. W przypadku placówki opieki zdrowotnej czynnik ekonomiczny często nie jest jedynym, jaki bierze się pod uwagę – tym bardziej więc warto zadbać o prawidłowe działanie gabinetu od strony czysto biznesowej.
Niezadowalająca wydajność jest nierzadko kompensowana zatrudnianiem dodatkowych członków zespołu, tworzeniem nowych stanowisk. I chociaż może być to konieczne, nie dość wysoka efektywność praktyki przekłada się na obniżenie (choćby o kilka procent) efektywności pracy zatrudnionych w niej osób.
Aby zadbać o podniesienie efektywności gabinetu, amerykański portal Dentistry Today sugeruje zwrócenie pilniejszej uwagi na trzy poniższe aspekty funkcjonowania praktyk dentystycznych.
1. Weryfikuj i dokumentuj wszystkie systemy i procedury
Łatwo to powiedzieć, a trudniej wykonać, ponieważ wymaga to czasu, wiele uwagi oraz systematyczności. Każda praktyka powinna jednak w miarę regularnie sprawdzać wszystkie swoje systemy i obowiązujące w firmie procedury pod kątem efektywności ich działania. To ważne, ponieważ w każdym systemie stopniowo następuje spadek efektywności, co nieuchronnie przekłada się na stratę czasu, obniżanie poziomu przychodów oraz wyższe koszty ogólne.
Gabinet, który chce co roku zwiększać swoje przychody, będzie musiał skupić się na aktualizacji i modernizacji obowiązujących systemów. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest formalne dokumentowanie – krok po kroku – każdego z systemów wdrożonych w danej praktyce.
2. Nowe technologie tak, ale pod kontrolą
Inwestycje w nowe technologie, które wprowadzasz w swoim gabinecie (przede wszystkim w nową aparaturę), oceniaj w oparciu o cztery kryteria:
1. Czy zakup nowego sprzętu przyspieszy pracę?
2. Czy podniesie jakość opieki o przynajmniej 5%?
3. Czy nowa aparatura zwiększy wydajność personelu, który z niej korzysta?
4. Czy zapewni zwrot z poniesionej inwestycji?
Zaleca się, aby w przypadku każdego nowego urządzenia odpowiedzi na przynajmniej dwa powyższe pytania były twierdzące.
Często zdarza się, że właściciele praktyk są przekonani o tym, że muszą mieć na swoim wyposażeniu bardzo zaawansowane urządzenie najnowszej generacji – nawet jeśli koszt jego zakupu jest bardzo wysoki. Jeżeli jednak zasadność takiej inwestycji nie zostanie wcześniej przeanalizowana, może się okazać, że jakość pracy lub przychody gabinetu będą wyższe np. o zaledwie 1%. A to na pewno zbyt mało, by ponosić koszt zakupu, który bardzo obciąży finanse kliniki.
3. Skoncentruj się na kluczowych wskaźnikach
Z oczywistych względów kluczowych wskaźników nie może być zbyt wiele. Praktyki powinny zwracać pilną uwagę przede wszystkim na takie parametry, jak przychody, pobory, liczba aktywnych pacjentów, liczba nowych pacjentów oraz całkowite koszty prowadzenia firmy jaką jest gabinet stomatologiczny.
W większości praktyk nie zwraca się jednak należytej uwagi na liczby, które są najbardziej wymiernym wskaźnikiem sytuacji w gabinecie. I również nie śledzi się zmian, które pokazują tendencje, w tym rozwój lub regres, a także poziom efektywności. Jest duże prawdopodobieństwo, że praktyki, które nie są świadome znaczenie kluczowych liczb i nie wiedzą jakie działania podjąć, gdy liczby te są poza akceptowalnym zakresem, staną się nieefektywne.
Jeśli chcesz co roku zwiększać przychody z działalności swojej praktyki, niezbędne jest stała kontrola wydajności funkcjonowania gabinetu. Rozpoczyna się to od wdrożenia i udokumentowania głównych systemów oraz okresowej ich aktualizacji. Oznacza to również, że nie każda nowa technologia będzie miała przełożenie na wydajność, a niektóre mogą ją nawet obniżyć. Wreszcie, znajomość kluczowych wskaźników (liczb) ułatwi rozpoznanie obszarów o niskiej efektywności i podjęcie odpowiednich kroków naprawczych.
Rozmawiać, współpracować, wskazać lidera. Rządy twardej ręki raczej się nie sprawdzą. O tym jak zarządzać personelem w gabinecie stomatologicznym mówi Wojciech Krówczyński, specjalista w dziedzinie organizacji pracy w gabinecie stomatologicznym.
T.H.
źródło: https://www.dentistrytoday.com/3-ways-to-increase-efficiency-in-your-practice/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w opiece nad pacjentami jest coraz powszechniejsze. Jednak analiza przeprowadzona przez badaczy ze Szpitala Uniwersyteckiego w Bonn oraz Uniwersytetu w Bonn dowodzi, że sztuczna inteligencja nie musi przyspie...
W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przeni...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
W ostatnich miesiącach Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Zdrowia wspólnie podjęły działania w celu ograniczenia dostępu konsumentów do wyrobów tytoniowych. Za planowaną zmianą przemawiają przede wszystkim względy zdrowotne, utrzymująca się na w...
- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
W środę, 28 września o godzinie 20:00 będą Państwo mogli wziąć udział w kolejnym, czwartym już webinarze przygotowanym przez firmę Align Technology, właściciela marki Invisalign. Uczestnicy tego wydarzenia będą mieli okazję prześledzić przypadki klin...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...