Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

Publikacja:
W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

Utrzymanie rentowności gabinetu to duże wyzwanie zarówno dla lekarzy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, jak również dla tych, którzy ją kontynuują (mają już określoną grupę pacjentów, a jednak czują na sobie presję zmniejszających się dochodów). W związku z tym pracują coraz dłużej – nieraz po 8, 10 a nawet 12 godzin dziennie. Niejednokrotnie jednak zdarza się, że efektywność ich pracy się zmniejsza – zauważa Wojciech Krówczyński (wykładowca, ekspert ds. zarządzania praktyką medyczną) w wywiadzie dla portalu Dentowizja.
Wówczas stomatolodzy zadają sobie pytanie, co się dzieje, zwłaszcza w sytuacji, gdy nadmiar pacjentów wymusza wydłużanie terminów, a efekt ich pracy jest coraz mniejszy.

W tym miejscu warto poruszyć temat pełnego wykorzystania zasobów pracowniczych i rezerw np. w postaci asysty i higienistek stomatologicznych. Podobnie jak podczas zabiegu, gdy lekarz z asystentką pracują na „cztery” ręce – tak może być również w dziedzinie promowania i rozwijania przedsiębiorczości w gabinecie. Asysta stomatologiczna może stać się dla stomatologa swego rodzaju partnerem biznesowym, aby wspólnie przez nich prowadzona praktyka przetrwała na rynku a wpływy z tytułu jej prowadzenia pozwoliły utrzymać zarówno jej funkcjonowanie, jak i zatrudniony personel.

Dla nowych gabinetów ważne jest pozyskanie pacjentów – w tym miejscu bardzo duże możliwości stwarza internet. Za pomocą tego medium nie tylko można przekazywać informację o istnieniu i funkcjonowaniu placówki, ale również kreować wizerunek gabinetu. Zdarza się jednak, że stomatolog zaniedbuje tę możliwość, gdyż po prostu nie ma na to zbyt wiele czasu. Jednakże szansą, aby podjąć tego typu działania marketingowe jest pozostały personel – w tym asysta stomatologiczna, ale i osoby zatrudnione w recepcji.

Osobnym zagadnieniem, które również wpisuje się w ten nurt przedsiębiorczości, jest temat wspierania pacjenta od momentu pierwszej wizyty do kolejnej. Tutaj również się zdarza, że lekarz zaniedbuje tego typu relację. I znów w tym miejscu warto zaangażować w takie działania asystę, która może na tym etapie współpracować z pacjentami i pokazać im, że się o nich faktycznie troszczy. Ponadto odpowiednia profilaktyka sprawia, że pacjenci rzadziej przychodzą do gabinetów w stanach nagłych, a częściej na zabiegi higienizacyjne i kontrolne.

BZ

Zachęcamy również do przeczytania:
Rentowność gabinetu stomatologicznego

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

sukces gabinetu
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego Lekarz

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...

komunikacja z pacjentem3
Rola komunikacji w rozwoju gabinetu stomatologicznego Lekarz

Skuteczna komunikacja w praktyce stomatologicznej to jeden z kluczowych czynników prawidłowego funkcjonowania gabinetu jako przedsiębiorstwa, a zarazem warunek dalszego rozwoju. Temat ten przybliża brytyjski portal Dentistry.co.uk. W świecie stomato...

ROZWIŃ WIĘCEJ
informacja handlowa lekarze
W jaki sposób lekarz może informować o swoich usługach? Lekarz

Lekarzom i lekarzom dentystom nie można zabraniać udzielania informacji handlowych, czyli informacji o udzielanych przez nich usługach, ale stosować należy kryteria zapobiegające nadmiernej komercjalizacji przekazywanych informacji tak, aby lekarz/le...

menedzer gabinetu
Czy warto zatrudnić menedżera gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to działalność zarówno medyczna, jak i biznesowa. Choć pacjent widzi głównie fotel, lampę i lekarza w masce, to za kulisami dzieje się znacznie więcej: zarządzanie zespołem, organizacja pracy rejestracji, kontro...

Romident 2
Lokalizacja gabinetu stomatologicznego – dlaczego jest ważna? Lekarz

Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć lekarz dentysta rozpoczynający pracę na własny rachunek. Lokal przeznaczony na gabinet musi nie tylko spełniać szereg wymogów technicznych, ale również ...

Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

blog gabinetu
Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki? Lekarz

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

bol zeba
W jaki sposób można się pozbyć bólu zęba? Pacjent

Bolący ząb to popularny problem, z którym najczęściej trzeba się zmierzyć w najmniej oczekiwanym momencie. Jednocześnie w wielu przypadkach od razu dochodzi do wystąpienia dużego bólu, który potrafi skutecznie uniemożliwić normalne funkcjonowanie. Si...