Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

Asystentka stomatologiczna zajmuje szczególne miejsce w zespole stomatologicznym. Jeżeli stomatolog uwzględnia w swojej praktyce zatrudnienie asysty, to uwzględnia również jej rolę w procesie leczenia pacjentów.

Osoba na tym stanowisku odgrywa zasadniczą rolę w skutecznej realizacji leczenia. Na czym polega ta rola i co sprawia, że jest się idealną asystentką stomatologiczną? Jak oceniać swoje mocne i słabe strony na stanowisku asysty stomatologicznej?

Wydaje się, że nie do przecenienia jest tu zdolność asystentki dentystycznej do przewidywania potrzeb stomatologa w którejkolwiek z procedur. Sprawne i szybkie działania na tym polu są tu kluczowym czynnikiem, który oddziałuje funkcjonowanie gabinetu stomatologicznego.

To co odróżnia dobre gabinety od przeciętnych, czy wręcz złych, to wysokie tempo pracy bez uszczerbku na jakości leczenia pacjentów i skuteczność działania.

A ponieważ stomatologia jest zorientowana na pacjenta to wypada, aby wszyscy członkowie zespołu mieli takie podejście.

Dlatego, niektóre z cech asystentki stomatologicznej są tu bardzo cenione. Na pierwsze miejsce wysuwa się umiejętność dobrej organizacji. To ma znaczenie nawet zanim pacjent pojawi się w gabinecie.

Asystentka stomatologiczna musi być profesjonalistką w swoim fachu. Już podczas rejestracji pacjenta niezbędna jest tu wiedza, która pozwoli zaplanować i przewidzieć czas zabiegu. A gdy coś się przedłuży, to pacjent nie może być pozostawiony samemu sobie. W takiej sytuacji przydaje się wdrażanie własnych procedur. Wśród nich uaktualnianie danych czy pomiar ciśnienia krwi.

A potem już podczas wizyty, miła i empatyczna asystentka stomatologiczna przeistacza się w profesjonalnego partnera stomatologa, który ponadto przypomni lekarzowi o uzupełnieniu dokumentacji medycznej, a pacjentowi o następnym terminie wizyty i przestrzeganiu zaleceń stomatologa.

A gdy po zabiegu asystentka stomatologiczna zadba, aby pacjent po wyjściu z gabinetu wyglądał dobrze podając lusterko, a potem karteczkę z telefonem „na wszelki wypadek”, to jak tu nie cenić takiej asystentki? Takie profesjonalne podejście przekłada się na ocenę gabinetu stomatologicznego przez pacjentów.

 

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Szkolne gabinety - Dentonet.pl
Człuchów: szkolny gabinet stomatologiczny za drogi dla gminy Lekarz

Władze Człuchowa zrezygnowały z urządzenia szkolnego gabinetu stomatologicznego – dla samorządu byłoby to zbyt drogie rozwiązanie. Wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Człuchowie będą jednak mieli dostęp do bezpłatnych usług stomatologicznych....

dane osobowe - Dentonet.pl
ZUS informuje pacjenta, że lekarz miał dostęp do jego danych Lekarz

Jeżeli lekarz lub lekarz dentysta zaloguje się do Platformy Usług Elektronicznych, ale nie wystawi lub nie anuluje elektronicznego zwolnienia, ZUS poinformuje pacjenta, że miał dostęp do jego danych osobowych.Prezes ZUS-u Gertruda Uścińska zwróciła s...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Nasulicz
Jaką rolę w zespole pełni profesjonalna asysta stomatologiczna? Asysta

Jaką rolę w zespole pełni profesjonalna asysta? Co z perspektywy pacjenta jest kluczowe w dobrej pracy asysty?Na te pytania odpowie lek. dent. Damian Nasulicz podczas sobotniego wykładu "Dlaczego moja asystentka nie chce poprowadzić ze mną wykładu?.....

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres