Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

Asysta stomatologiczna – rola w procesie leczenia

Asystentka stomatologiczna zajmuje szczególne miejsce w zespole stomatologicznym. Jeżeli stomatolog uwzględnia w swojej praktyce zatrudnienie asysty, to uwzględnia również jej rolę w procesie leczenia pacjentów.

Osoba na tym stanowisku odgrywa zasadniczą rolę w skutecznej realizacji leczenia. Na czym polega ta rola i co sprawia, że jest się idealną asystentką stomatologiczną? Jak oceniać swoje mocne i słabe strony na stanowisku asysty stomatologicznej?

Wydaje się, że nie do przecenienia jest tu zdolność asystentki dentystycznej do przewidywania potrzeb stomatologa w którejkolwiek z procedur. Sprawne i szybkie działania na tym polu są tu kluczowym czynnikiem, który oddziałuje funkcjonowanie gabinetu stomatologicznego.

To co odróżnia dobre gabinety od przeciętnych, czy wręcz złych, to wysokie tempo pracy bez uszczerbku na jakości leczenia pacjentów i skuteczność działania.

A ponieważ stomatologia jest zorientowana na pacjenta to wypada, aby wszyscy członkowie zespołu mieli takie podejście.

Dlatego, niektóre z cech asystentki stomatologicznej są tu bardzo cenione. Na pierwsze miejsce wysuwa się umiejętność dobrej organizacji. To ma znaczenie nawet zanim pacjent pojawi się w gabinecie.

Asystentka stomatologiczna musi być profesjonalistką w swoim fachu. Już podczas rejestracji pacjenta niezbędna jest tu wiedza, która pozwoli zaplanować i przewidzieć czas zabiegu. A gdy coś się przedłuży, to pacjent nie może być pozostawiony samemu sobie. W takiej sytuacji przydaje się wdrażanie własnych procedur. Wśród nich uaktualnianie danych czy pomiar ciśnienia krwi.

A potem już podczas wizyty, miła i empatyczna asystentka stomatologiczna przeistacza się w profesjonalnego partnera stomatologa, który ponadto przypomni lekarzowi o uzupełnieniu dokumentacji medycznej, a pacjentowi o następnym terminie wizyty i przestrzeganiu zaleceń stomatologa.

A gdy po zabiegu asystentka stomatologiczna zadba, aby pacjent po wyjściu z gabinetu wyglądał dobrze podając lusterko, a potem karteczkę z telefonem „na wszelki wypadek”, to jak tu nie cenić takiej asystentki? Takie profesjonalne podejście przekłada się na ocenę gabinetu stomatologicznego przez pacjentów.

 

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

asystentka - Dentonet.pl
Ryzyka w pracy higienistki i asystentki a ochrona ubezpieczeniowa Asysta

Pracując bezpośrednio z pacjentem i wykonując czynności medyczne, higienistki i asystentki stomatologiczne są narażone na wiele zagrożeń – ryzyko błędu popełnionego podczas zabiegu i związane z nim roszczenia finansowe ze strony pacjenta, zniszczenie...

telestomatologia - Dentonet.pl
Telestomatologia – zalety wizyty online Lekarz

Diagnoza pacjenta w gabinecie stomatologicznym niekiedy wymaga – zwłaszcza w bardziej złożonych przypadkach – uzyskania opinii innego lekarza. Może być to jednak trudne: trzeba ponownie umówić się na wizytę, co wymaga czasu i generuje dodatkowe koszt...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Nowe stanowisko w praktyce. Kim jest opiekun pacjenta? [WYWIAD] Lekarz

Opiekun zna plan leczenia pacjenta i pomaga mu przejść przez kolejne etapy terapii - z Mariuszem Obodą, wykładowcą I Konferencji Dentonet Online, rozmawia Tomasz Hankiewicz Od ponad dwóch dekad podpowiada Pan, w jaki sposób dobrą komunikację w gabin...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres