Rynek porad medycznych online rośnie
Rynek porad medycznych online rośnie
Rynek porad lekarskich udzielanych online dynamicznie rośnie i ta tendencja będzie się utrzymywać – wynika z badań przeprowadzonych przez Deloitte. Według statystyki Deloitte do rozwoju usługi porady medycznej w sieci przyczyniają się seniorzy, którzy coraz częściej korzystają ze smartfonów. Wzrasta także popularność kursów internetowych dla seniorów.
Szybko rośnie popularność telemedycyny, szczególnie e-wizyt lekarskich – kontaktu z lekarzem za pośrednictwem Internetu. Swój wkład w taki stan rzeczy ma na pewno także zapowiedziana informatyzacja służby zdrowia. Już teraz chcemy wiedzieć, jak to będzie działać, coraz chętniej pacjenci korzystają z systemów informatycznych w służbie zdrowia. Rosnące zainteresowanie technologiami i usługami online obserwuje się wśród osób powyżej 55. roku życia.
Według Deloitte’a w tym roku liczba e-wizyt sięgnie na świecie do 100 milionów. To o 400 proc. więcej niż w roku 2012.
W porównaniu do kosztów tradycyjnych wizyt, e-porady pozwalają na oszczędności rzędu 5 miliardów dolarów. Oszczędzają także czas lekarzy, którzy przyjmują na wizyty pacjenta wymagającego leczenia, a nie tylko porady. Dzięki e-medycynie koszty obniżą się aż o 75 procent. Unia Europejska na razie przyjęła plan w sprawie regulacji prawnych ułatwiających korzystanie z telemedycyny.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Na koniec 2023 r. w ramach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej działalność prowadziło 23,5 tys. przychodni oraz 3,2 tys. praktyk lekarskich i stomatologicznych świadczących usługi w ramach środków publicznych – poinformował Główny Urząd Statystyczny. W ...
Wyspecjalizowane i dostępne ośrodki leczenia, kompleksowe diagnozy, przeciwdziałanie niedożywieniu pacjentów – tylko w ten sposób, zdaniem lekarzy, możemy powstrzymać prawdziwą „epidemię” nowotworów. Każdego roku w Polsce nawet 170 tys. osób dowiaduj...
Według raportu amerykańskiej firmy badawczej Straits Research, globalny rynek nici dentystycznych osiągnie do 2031 r. wartość ponad 955 mln dolarów, notując średnioroczny wzrost na poziomie 4,96%. Amerykańska firma badawcza Straits Research przygoto...
Jak wynika z najnowszego raportu Fortune Business Insights, że globalny rynek past do zębów osiągnie wartość 21,99 mld dolarów do 2027 r. Firma badawcza Fortune Business Insights opublikowała niedawno raport o światowym rynku past do zębów w latach ...
Według raportu amerykańskiej firmy badawczej Technavio, rynek ekologicznych bambusowych szczoteczek do zębów osiągnie do 2026 r. wartość 14,55 mln dolarów, notując wzrost o około 8,9% rocznie. Najważniejszym rynkiem dla producentów bambusowych szczo...
Globalny rynek implantów stomatologicznych rozwija się dynamicznie, a jego wartość ma wzrosnąć z 5,2 mld dolarów w roku bieżącym do 9,6 mld dolarów w 2034 r. Oznacza to roczny skumulowany wskaźnik wzrostu na poziomie 6,9%, a to zwiastuje znaczące zmi...
Liczba zachorowań na czerniaka w Polsce gwałtownie rośnie. W ostatniej dekadzie uległa ona niemal podwojeniu – mówili eksperci na spotkaniu prasowym zorganizowanym w Warszawie w ramach Tygodnia Świadomości Czerniaka. Jest on w tym roku obchodzony po ...
Choć coraz więcej pacjentów korzysta z prywatnych usług medycznych, branża ta zmaga się z zadłużeniem sięgającym 172 mln zł. Mimo że ceny pakietów medycznych rosną, to rośnie też liczba dłużników. Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów BIG SA,...
Według najnowszego raportu MarketsandMarkets, globalny rynek zaopatrzenia ortodontycznego do 2030 r. osiągnie wartość 10,96 mld dolarów, rosnąc o 8,9% rocznie. Ten dynamiczny rozwój będzie napędzany z jednej strony przez zwiększającą się świadomość p...
Amerykańska firma badawcza Technavio opublikowała raport dotyczący rynku tabletek do czyszczenia zębów oraz tabletek do czyszczenia protez. Z prognoz firmy wynika, że będzie on rósł o około 6% rocznie i w 2026 r. osiągnie wartość ponad 385 mln dolaró...
Według raportu Global Market Insights, globalny rynek szczoteczek do zębów do 2032 r. ma rosnąć w tempie 4,5% rocznie, osiągając poziom 17,19 mld dolarów. Wzrost ten wynika głównie z coraz wyższych dochodów oraz zmieniającego się stylu życia konsumen...