Business Insider: Singapur zakaże reklamy słodzonych napojów
Business Insider: Singapur zakaże reklamy słodzonych napojów
Singapur będzie pierwszym na świecie państwem, które wprowadzi zakaz reklamowania napojów o wysokiej zawartości cukru. Nowe przepisy mają wejść w życie już w przyszłym roku – informuje Business Insider.
Rząd Singapuru zdecydował się na wprowadzenie takiego rozwiązania po konsultacjach społecznych w formie ankiety. Nowe prawo wejdzie w życie w 2020 r. Zakaz reklamy we wszystkich mediach – telewizji, prasie czy Internecie – będzie dotyczył dosładzanych cukrem napojów gazowanych. Będą one również oznaczane etykietami w różnych kolorach, na których będzie zawarta zawartość cukru w produkcie.
Zdaniem urzędników singapurskiego ministerstwa zdrowia, nowe prawo będzie miało wpływ na reklamę soków, napojów jogurtowych oraz kawy rozpuszczalnej.
Co czwarty Polak po sześćdziesiątce choruje na cukrzycę. Leczenie chorych to praktycznie codzienność wielu gabinetów stomatologicznych. Często jednak dentyści boją się leczyć takich pacjentów. – Niesłusznie – odpowiada prof. Leszek Czupryniak.
Oprac. Aleksandra Filipiak-Graczykowska
Fot. Lernestorod, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Nowe badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu stanowego Georgii, w którym poddano analizie paragony z 804 milionów zakupów, wskazuje na to, że wprowadzony lokalnie w Stanach Zjednoczonych podatek od słodzonych napojów bezalkoholowych nie...
Napoje energetyczne stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia zębów, przede wszystkim ze względu na ich właściwości kwasowe. Nie pozostają one bez wpływu na szkliwo, prowadząc do jego demineralizacji. Dlatego u osób spożywających tzw. energetyki tym ba...
Liczący 5,5 milionów mieszkańców Singapur to najzamożniejszy skrawek kontynentu azjatyckiego i trzeci najbogatszy kraj na świecie (po Luksemburgu i Liechtensteinie). Opieka stomatologiczna w tym państwie-mieście działa bez większych problemów, ale – ...
5 grudnia Światowa Organizacja Zdrowia opublikowała nowe dane, z których wynika, że w skali całego świata niekorzystne dla zdrowia produkty takie jak alkohol i napoje słodzone są wciąż nisko opodatkowane. Według ustaleń większość państw nie stosuje p...
Tym razem przedmiotem rozważań będą ponad stuletnie amerykańskie reklamy zachęcające do dbania o zęby. Rubifoam to nie piana, jak nazwa mogłaby wskazywać, a nawet nie pasta lub proszek. Zwany z francuska „dentifrice” Rubifoam to płyn o nieznanym dz...
Od 1 stycznia br. w Polsce zakazana jest sprzedaż napojów energetycznych dzieciom i młodzieży do 18. roku życia. Eksperci ostrzegają, że nadmierne i regularne picie takich napojów może prowadzić do nadciśnienia tętniczego, a w efekcie – do niewydolno...
Do tej pory już ponad 45 państw i regionów wprowadziło podatek od napojów dosładzanych cukrem. Czy są one skuteczne? Aby się o tym przekonać, naukowcy z Uniwersytetu Harvarda poddali metaanalizie dostępne prace naukowe na ten temat, a wyniki swoich b...
Naukowcy z Kanady i USA przeprowadzili badanie, z którego wynika, że picie słodzonych napojów zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych w takim stopniu, że nie jest w stanie go zniwelować nawet aktywność fizyczna. Wyniki badania opublikowano na łam...
W projekcie rozporządzenia ministra zdrowia znalazły się propozycje zmian w zasadach reklamy produktów leczniczych. Planuje się m.in. zmianę treści ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa stosowania produktu leczniczego oraz odstąpienie od obowiązku wsk...