Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

Zaniedbanie badania poziomu satysfakcji pacjenta z usług stomatologicznych może dużo kosztować. Statystyka pokazuje, że nawet połowa pacjentów rezygnuje z usług gabinetu, jeśli nie jest zadowolona z ich poziomu, najdalej po 3 wizycie.

Dodatkowym kosztem jest zła opinia, która zaczyna krążyć o nas i naszym gabinecie „drogą pantoflową”. W ten sposób tracimy stałych, a nie zyskujemy nowych klientów.

Koszt przeprowadzania ankiety zadowolenia pacjenta z usługi jest zatem znikomy w porównaniu do kosztów, jakie możemy ponieść, jeśli tego nie zrobimy. Pamiętajmy także, że nie wystarczy przeprowadzić ankiety raz na rok, potrzeby pacjentów związane z poziomem usług zmieniają się dynamicznie, podobnie jak rynek usług stomatologicznych, który oferuje coraz nowszy standard zabiegów. Warto się zatem dowiedzieć, czego oczekują nasi pacjenci i jak wykonaną usługę uważają za tzw. wysoki standard.

Odpowiednio skonstruowana ankieta pozwala także dowiedzieć się, jakie nowe usługi oferuje nasza konkurencja. Dowiedz się, co Twoi pacjenci myślą o lokalizacji gabinetu, zagospodarowaniu przestrzennym, poziomie personelu. A co najważniejsze sprawdź, czy zakres oraz poziom oferowanych usług odpowiada Twoim pacjentom. Wyniki ankiety dostarczą ci także informacji co zrobić, aby podnieść poziom gabinetu i ustabilizować jego pozycję na rynku.

Ponieważ coraz dynamicznej rozwija się turystyka dentystyczna Twoi pacjenci mogą być źródłem cennych informacji, jeśli korzystali z usług gabinetów w innych krajach Europy. To może naprowadzić Cię na wiele ciekawych pomysłów jak udoskonalić poziom usług lub zmienić wystrój gabinetu.

Ankieta satysfakcji pacjenta to najtańszy i najszybszy sposób, aby podjąć właściwe decyzje marketingowe i promocyjne. Nierozpoznanie potrzeb pacjentów może wiązać się z dużym kosztem, a nawet bankructwem praktyki.

 

KL

 

 

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

lekarka_z_papierami_pod_pacha.jpg
Jak cię widzą, tak cię piszą... Asysta

Ponoć nie szata zdobi człowieka. Chociaż czasem można odnieść wrażenie, że niektórzy mają w tym względzie całkiem inne przekonanie. Jednak rola ubioru w pracy jest zgoła całkiem inna. Odzież......

exam2.jpg
Krytyczna ocena lekarzy Lekarz

Tylko 33 procent lekarzy słucha pacjentów i pozwala zadawać pytania. Tak surowo oceniają lekarzy pacjenci. Nie wiadomo jednak jaki jest tu procent dentystów. Chociaż z racji wykonywanego......

ROZWIŃ WIĘCEJ
mlotek_sedziowski.jpg
Strona internetowa gabinetu konsultowana z prawnikiem? Lekarz

Zakaz reklamowania usług medycznych obowiązuje nie tylko w krajach Unii Europejskiej, lecz również w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzone w 1977 zapisy prawne uniemożliwiają tworzenie treści, kt&......

check_up1.jpg
Etyka utrudnia życie zawodowe? Asysta

Każdy dzień w pracy higienistki stomatologicznej przynosi nowe wyzwania zawodowe, ciekawe przypadki i także radość, gdy pacjent cieszy się z wyników leczenia i poprawy stanu jamy ustnej. Jed......

zabieg.jpg
Kraków zapleczem stomatologicznym UK? Lekarz

Polska zaraz po Węgrzech jest jednym z najczęściej odwiedzanych krajów na trasie stomatologicznej turystyki Brytyjczyków. I poszukują oni leczenia począwszy od najprostszych zabieg&oa......

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres