Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Publikacja:
Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Tym razem przedmiotem rozważań będą ponad stuletnie amerykańskie reklamy zachęcające do dbania o zęby.

Rubifoam to nie piana, jak nazwa mogłaby wskazywać, a nawet nie pasta lub proszek. Zwany z francuska „dentifrice” Rubifoam to płyn o nieznanym dzisiaj składzie produkowany przez firmę E. W. Hoyt z Massachusetts, słynącej również z produkcji stylizowanej na niemiecką wody kolońskiej. Reprodukowana tu buteleczka na aukcjach kosztuje dziś około 150 dolarów i to bez zawartości. W 1900 kosztowała 25 centów, a za darmo można było dostać fiolkę na próbę plus książeczkę o zdrowiu zębów jeżeli załączyliśmy znaczek za dwa centy za przesyłkę.

Rubifoam3

Opis zalet płynu nie różni się niczym od tego, co słyszymy dzisiaj o tzw. wiodących pastach: łagodzi nadwrażliwość, powstrzymuje rozwój próchnicy, przywraca naturalną biel zębów, ma unikalny zapach, a co ważniejsze, stanowi pożywkę dla dziąseł, cokolwiek to może oznaczać…

Rubifoam1

Dzisiaj, kiwając głową ze smutkiem, że zapomniany Rubifoam nie stoi w naszych łazienkach i nie ratuje naszych zębów, możemy tylko ucieszyć oczy szatą graficzną jego reklam. Tajemniczy elf ze skrzydełkami oświetla karbidówką flaszkę płynu. Oskard i łopata sugerują, że skarb wydobyto spod ziemi. Dużo ciekawsza piękna szczotka do zębów o stylizowanej rączce. Pani z bukietem kwiatów dzierży buteleczkę niczym Statua Wolności zapewniając, że z jej buzi wydobywają się kwiatowe wonności. Dziewczynka twierdzi, że wszystkie jej zęby to zęby mądrości, bo mądrość nakazuje używania Rubifoamu i przyrównuje je do perełek owiniętych wokół rączki. Z dziewczynki wyrosła pani kryjąca się za gałązkami obsypanymi kwieciem, a perełki zostały te same.

Reprodukowane reklamy pochodzą z lat 1890-1908 z Harper’s Monthly Magazine i The Century Magazine.

Rubifoam4

Źródło: e-Dentico


POWIĄZANE ARTYKUŁY

ciocia Flo1
Porady cioci Flo, czyli zęby w epoce edwardiańskiej Lekarz

Czasopismo „Przyjaciel Rodziny” to sympatyczny angielski miesięcznik odzwierciedlający ducha końca epoki edwardiańskiej. Stałą rubrykę prowadziła niejaka ciocia Flo, której porady często dotyczyły dbania o zdrowie i zęby. Numer z marca 1910, z które...

reklama produktow leczniczych
Będą zmiany w zasadach reklamy produktów leczniczych Lekarz

W projekcie rozporządzenia ministra zdrowia znalazły się propozycje zmian w zasadach reklamy produktów leczniczych. Planuje się m.in. zmianę treści ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa stosowania produktu leczniczego oraz odstąpienie od obowiązku wsk...

mycie rąk - Dentonet.pl
„Ręka rękę myje”, czyli Światowy Dzień Mycia Rąk Lekarz

15 października to Światowy Dzień Mycia Rąk, ustanowiony przez ONZ w 2008 roku. Pewnie niewielu z nas zwróciłoby uwagę na tę datę, gdyby higiena rąk nie stała się – przy braku szczepionki i leczenia celowanego – jednym z najważniejszych sposobów na o...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Fałszywy dentysta - Dentonet.pl
Zęby jak z obrazka, czyli o stomatologii w malarstwie Lekarz

Sądząc po pracach plastycznych sprzed kilkuset lat, zakres ówczesnej stomatologii był mocno zawężony. Prawie nie widać na nich profilaktyki, codziennej higieny jamy ustnej, ówcześnie stosowanych (z rzadka!) metod leczenia. Na obrazach dawnych mistrzó...

blog gabinetu
Skuteczny blog gabinetu – czyli jaki? Lekarz

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...

grafika do artykulu Zeby po wakacjach Listerine 22
Rodzinna profilaktyka, czyli jak dbać o zęby po wakacjach? [webinar] Asysta

Już w najbliższy czwartek 25 sierpnia o godz. 20:00 odbędzie się organizowany przez markę LISTERINE® webinar "Zęby po wakacjach, czyli rodzinna profilaktyka jamy ustnej". Poprowadzi go dypl. hig. stom. Edyta Gronowska-Olesiejuk. Udział w webinarze je...

Kolynos2
Pasta do zębów Kolynos, czyli reklama „na wnuczka” Lekarz

Naiwne staruszki najlepiej okrada się metodą „na wnuczka”. Domniemany „wnuczek” dzwoni do drzwi mieszkania osoby starszej i dezorientuje bajeczką o potrzebującej nagłej pomocy nieistniejącej babci, a następnie wyłudza, co się da. Dawniej metody nie b...

Tu nie boli2
"TU NIE BOLI", czyli w poszukiwaniu idealnego dentysty Lekarz

Jeremy Bentham rozpoczął „Wprowadzenie do zasad moralności i prawodawstwa” (1781) słynnym zdaniem: „Natura oddała rodzaj ludzki we władanie dwóm udzielnym władcom: przykrości i przyjemności”. Uparcie dążąc do intensyfikacji doznań hedonistycznych, uc...

Karas KDO
Nekrodoncja, czyli gdzie są granice naszych pacjentów Lekarz

Tylko do najbliższej niedzieli 26 grudnia w wyjątkowej cenie 99 zł można zakupić dostęp do wykładu "Nekrodoncja, czyli gdzie są granice naszych pacjentów" autorstwa lek. dent. Bartłomieja Karasia. Wykład został zarejestrowany podczas 2 Konferencji De...

Damian Nasulicz - Dentonet.pl
Kreatywna stomatologia, czyli jak modyfikować protokoły leczenia Lekarz

W stomatologii, podobnie jak w innych dziedzinach medycyny, od lat ma miejsce dynamiczny rozwój, który przebiega na różnych płaszczyznach. Pojawia się nowa aparatura, precyzyjne instrumentarium, wprowadzane są nowatorskie, wciąż udoskonalane metody t...