Ruszyła akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”
Ruszyła akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”
3 lutego ruszyła akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”, realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, sieć enel-med stomatologia oraz firmę Septodont. W ramach akcji w całym kraju realizowane będą bezpłatne przeglądy i leczenie stomatologiczne dla dzieci w wieku 3-12 lat.
Przypomnijmy – w grudniu 2022 r. firma Septodont przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Dzięki tym funduszom w klinikach sieci enel-med stomatologia w całym kraju do czerwca br. (lub wcześniejszego wyczerpania środków) młodzi pacjenci będą mogli skorzystać z bezpłatnych przeglądów i leczenia stomatologicznego.
– Z polskich statystyk wynika, że aż 60% opiekunów trzylatków nigdy nie zabrało dziecka do stomatologa nawet na wizytę adaptacyjną. Te dane niepokoją z tego względu, że pierwsza wizyta w gabinecie dentystycznym powinna odbyć się w momencie, gdy u dziecka zaczną pojawiać się zęby mleczne, czyli około 8. miesiąca życia, ale nie późnej niż do ukończenia roku. Dzięki wczesnej profilaktyce dzieci zaczynają się kształtować dobre nawyki, które zapobiegają wielu problemom zdrowotnym – powiedziała cytowana w komunikacie prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
Kampanię rozpoczęło zorganizowane 3 lutego śniadanie prasowe w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie. – Patrząc długoterminowo, zdrowe zęby to jeden z największych prezentów, jakie rodzic może dać swojemu dziecku. To bardzo ważne, by ćwiczyć zdrowe nawyki w domu i uczyć najmłodszych jak prawidłowo szczotkować zęby i dbać o higienę jamy ustnej oraz regularnie odbywać wizyty w gabinecie specjalisty. Niestety wśród rodziców wciąż pokutuje mit, że zębów mlecznych się nie leczy, bo i tak wypadną. W rzeczywistości długotrwałe stany zapalne wywołane zmianami próchnicowymi mogą mieć bardzo szerokie konsekwencje dla zdrowia małych pacjentów. Nieleczone ubytki mogą wpływać na zdrowie ogólne dzieci i wywołać szereg niepożądanych i trudnych do wyleczenia w późniejszych latach schorzeń – mówiła dr n. med. Marta Markunina, dyrektor medyczna ds. stomatologii w enel-med.
Organizatorzy liczą, że akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” może stać się przyczynkiem do tego, aby przyzwyczaić dziecko do częstych kontaktów ze stomatologiem, a tym samym zminimalizować lęk przed wizytą w gabinecie. – Wraz z naszymi partnerami zdecydowaliśmy się uruchomić akcję na rzecz dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Chcemy od najmłodszych lat wyrabiać u pacjentów zdrowe nawyki i oswajać z wizytami u stomatologa. To właśnie ten moment jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju zębów. W naszej akcji stawiamy nie tylko na diagnostykę, ale również na realne wsparcie medyczne – podkreśliła Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, Vice President of Sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.
– Wszystkie dziedziny stomatologii znajdą dla siebie miejsce w ramach Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Do współtworzenia tej przestrzeni zapraszamy także młodych lekarzy dentystów – mówi w rozmowie z Dentonetem prof. dr hab. n. med. Tomasz Gedrange z Zarządu Głównego PTS.
Źródło: https://pts.net.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W czwartek 15 lutego rozpoczęła się otwarta sprzedaż biletów na 11. Ogólnopolską Konferencję Asystentek i Higienistek Stomatologicznych ASYSDENT 2024, która odbędzie się 11 maja 2024 r. w Łodzi. ASYSDENT to największe w kraju wydarzenie edukacyjne dl...
W najnowszym raporcie „Cigna Healthcare 2025 Dental Trends” podkreślono, że zdrowie jamy ustnej jest nierozerwalnie związane z kondycją psychiczną i ogólnym dobrostanem pacjentów. W dokumencie wskazano, że największe korzyści zdrowotne można osiągnąć...
Kilka dni temu w Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja inicjująca kampanię społeczną „Zmierz się z osteoporozą”, która ma zwrócić uwagę opinii publicznej na konsekwencje osteoporozy. – Chcemy uwrażliwić środowisko medyczne na potrzebę monitorow...
Jeden z najbardziej poczytnych dzienników na Wyspach Brytyjskich – The Mirror – zaproponował wybór osób (kobiety i mężczyzny) o „najbardziej atrakcyjnym i imponującym uśmiechu na świecie”. O wyborze zwycięzców nie decydowali jednak czytelnicy bulwaró...
Grupa społeczna „Toothless” („Bezzębni”) rozpoczęła na wyspie Wight kampanię pod hasłem „Dentysta NHS dla każdego”. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na sytuację mieszkańców wyspy, którzy są właściwie pozbawieni publicznej opieki stomatologicznej. Pows...
Zjawisko antybiotykooporności zostało uznane przez Światową Organizację Zdrowia za jedno z dziesięciu największych zagrożeń XXI wieku i może być przyczyną kryzysu współczesnej medycyny. W odpowiedzi na wyzwania związane z rosnącym zjawiskiem antybiot...
6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Se...
Na początku marca br. podczas śniadania prasowego zainaugurowana została II edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowanej wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz ene...
16 grudnia br. firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na ...
W Łodzi rozpoczęła się 31. edycja Środkowoeuropejskiej Wystawy Produktów Stomatologicznych CEDE 2023. Części wystawienniczej towarzyszy bogaty program szkoleniowy, przeznaczony dla lekarzy dentystów, techników dentystycznych oraz higienistek i asyste...
Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna, 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawid...