Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Reklama prawdy ci nie powie

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +

Reklama prawdy ci nie powie

Popularne środki przeciwbólowe zażywane bez konsultacji z lekarzem mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia pacjentów.
 

 

Znaczny odsetek rejestrowanych zgłoszeń o polekowych powikłaniach dotyczy znanych specyfików zawierających ibuprofen i naproxen, które można kupić bez recepty w każdej aptece – pisze "Dziennik Polski".
 

 

Głównym problemem jest niefrasobliwość pacjentów; jednoczesne stosowanie preparatów przeciwbólowych i innych leków prowadzi często do wystąpienia bardzo niebezpiecznych objawów – przestrzega dr Jarosław Woroń z Regionalnego Ośrodka Monitorowania Działań Niepożądanych Leków przy Collegium Medicum UJ w Krakowie.
 

 

Leki wydawane bez recepty mogą stanowić poważne zagrożenie zwłaszcza dla osób starszych. Pacjenci w podeszłym wieku zazwyczaj przyjmują wiele leków jednocześnie, nie informując o tym lekarza dlatego przygotowujemy się teraz do wprowadzenia indywidualnych kart informacyjnych, na których zamieszczane będą informacje o medykamentach stosowanych przez poszczególnych pacjentów – tłumaczy dr Woroń.
 

 

Jak podkreślają specjaliści, winę za niewłaściwe stosowanie leków ponoszą w znacznej mierze agresywne kampanie reklamowe. Hasła marketingowe wywołują u pacjentów fałszywe wyobrażenie na temat danego leku.
 

 

Przykładowo, firmy farmaceutyczne informują w reklamie, że działanie danego leku przeciwbólowego będzie dotyczyć określonych części ciała, choć w rzeczywistości preparaty stosowane doustnie rozkładają się w całym organizmie.

 

 

źródło: Dziennik Polski


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Pasta do zębów Kolynos, czyli reklama „na wnuczka” Lekarz

Naiwne staruszki najlepiej okrada się metodą „na wnuczka”. Domniemany „wnuczek” dzwoni do drzwi mieszkania osoby starszej i dezorientuje bajeczką o potrzebującej nagłej pomocy nieistniejącej babci, a następnie wyłudza, co się da. Dawniej metody nie b...

KER: reklama kropli do zębów mogła wprowadzać w błąd Lekarz

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama telewizyjna barwiących kropli do zębów dla dzieci nie jest zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami etyki reklamowej, zaś użyte w niej sformułowania mogły wprowadzać w błąd.Od pewnego czasu w telewizji emitowa...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres