Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Popularne (i zyskowne) wybielanie

Publikacja:
Popularne (i zyskowne) wybielanie

Popularne (i zyskowne) wybielanie

Wybielanie zębów to prawdziwa żyła złota.

W samych tylko Stanach Zjednoczonych rynek produktów wybielających i past do zębów wart jest już 1,6 miliarda dolarów. Do 2017 roku osiągnie on wartość 2 miliardów.

Do 2015 roku globalny rynek past do zębów ma być wart 12,6 miliarda dolarów.

Zdaniem analityków jest tak przede wszystkim dzięki popularności produktów do wybielania zębów – podaje iData Research, firma analizująca rynek stomatologiczny.

Biały rynek rośnie także w Polsce, głównie dzięki spadającym cenom drogich do tej pory zabiegów wybielania i rosnącej sprzedaży past, w tym wybielających.

Według szacunków Polacy rocznie zużywają ponad 10 milionów litrów pasty.

– Od dwóch lat obserwujemy boom na produkty i zabiegi wybielające. Polacy kupują zarówno preparaty do domu, jak również korzystają z zabiegów u dentysty. Z tych drugich coraz chętniej, bo spadają ich ceny. W niektórych miastach nawet o 70 proc. – mówi dr Dariusz Wilisowski, właściciel jednego z krakowskich gabinetów.

Zabiegi popularne ale ceny spadają

Zabiegi wybielania zębów stanowią dziś od 20-30 proc. wszystkich zabiegów wykonywanych w polskich gabinetach. W ciągu ostatnich 2 lat zainteresowanie poprawą koloru zębów wzrosło niemal o połowę.

Wzrosły także wydatki Polaków na bielsze zęby. Średnio na zabieg u dentysty musimy dziś wydać przeciętnie od 450 do 1000 zł, jeśli decydujemy się na ekspresowe wybielanie w 30- 45 minut. To i tak niewiele, bo jeszcze 3 lata temu za ten sam zabieg musieliśmy zapłacić ponad 1500 zł.

– W ostatnich dwóch latach liczba zabiegów wybielania wzrosła w gabinecie o ponad 60 proc. Podobna sytuacja panuje w większości prywatnych placówek w Polsce, szczególnie w dużych miastach. Pacjenci przychodzą zarówno na zabiegi do gabinetu i korzystają z ofert ekspresowego wybielania np. Beyond, jak również decydują się na metody nakładkowe. Z jednej strony to zasługa niższych cen zabiegów, te spadły nawet o 50 proc, z drugiej strony to efekt mody na białe zęby, a także pojawienia się w gabinetach stomatologicznych pacjentów w wieku 20-30 lat, mocno zorientowanych na dobry wygląd – mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski z Centrum Stomatologii Luxdentica w Krakowie.

Grupon nakręca wybielanie?

Ale jak twierdzą dentyści, boom na wybielanie w ostatnich 2 latach podyktowany jest w dużej mierze pojawieniem się zabiegów w ofercie zakupów grupowych m.in. w serwisach Grupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl. Serwisy te oferują wybielanie w gabinetach nawet o 70 proc. taniej, niż znajdujemy w cenniku. Jest z czego wybierać.

– W ofertach zakupów grupowych ceny wybielania spadają od 50 do 70 proc. Im większe miasto, większy gabinet, tym większe można znaleźć zniżki na wybielanie. Z jednej oferty do gabinetu przychodzi natomiast od 40-70 osób miesięcznie, to dwa razy tyle co przy ofercie cennikowej. Gabinetom się takie rozwiązanie opłaca, bo wielu pacjentów oprócz wybielania decyduje się także na inne zabiegi. Wybielanie stało się więc marketingowym magnesem na pacjenta – mówi dr Wilisowski.

Zużywamy 10 milionów litrów pasty do zębów

Na tym jednak wydatki na wybielanie się nie kończą. Gabinety zarabiają także na preparatach podtrzymujących efekty wybielania, pastach do zębów i szczoteczkach. Na mani wybielania zarabiają także koncerny kosmetyczne. Do 2015 roku wartość światowego rynku past do zębów ma osiągnąć poziom 12,6 miliarda dolarów – podaje Global Industry Analysts.

Jako główny czynnik rozwoju upatruje się wzrost zainteresowania produktami wybielającymi – paskami, pastami i preparatami do płukania ust.

Tylko od stycznia do grudnia 2010 sprzedaż past do zębów w Polsce wyniosła ponad 664 miliona złotych. Polacy zakupili w sumie 10,3 miliona litrów pasty do zębów. Ponad 40,9 proc. past, jakie kupiliśmy, to pasty wybielające zęby. W stosunku do roku 2009 zanotowano 0,8 proc. wzrost – wyliczył Nielsen.

– Pasty wybielające zdominowały rynek, a my chętniej je kupujemy, bo obiecują nam bielszy i ładniejszy uśmiech. Producenci wiedzą co robią. Dziś ponad połowa past na rynku, to tzw. Pasty wybielające. Wiele past spełnia także podwójną rolę np. wybiela i chroni szkliwo, wybiela i przeznaczona jest dla zębów wrażliwych. Pojawiły się także na rynku pasty dla palaczy i seniorów. A Polacy to kupują, jak się okazuje w miliona litrów rocznie – mówi dr Wilisowski.

 

Inf.wł.


Informacja na podstawie danych: CS Luxdentica, Nielsen, iData Research, Guarana Communications.
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wybielanie zebow
Wybielanie zębów Pacjent

Zdrowe zęby nie zawsze są piękne. Czasami, mimo że nic im nie dolega, żółkną lub pojawiają się na nich nieestetyczne przebarwienia. Problem ten dotyczy zwłaszcza osób, które palą papierosy lub często sięgają po bogate w barwniki napoje, takie jak her...

Beata Kawala
Aparaty ortodontyczne – coraz bardziej popularne? Lekarz

–  W latach 70. leczenie ortodontyczne dorosłych pacjentów stanowiło około 30%. Obecnie w gabinetach prywatnych, które prowadzą leczenie poza refundacją, dominują pacjenci dorośli – mówi prof. dr hab. n. med. Beata Kawala, konsultant krajowy w dziedz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
skladki ZUS
Popularne pytanie: na co pójdą wyższe składki członkowskie? Lekarz

Jak informowaliśmy pod koniec października, samorząd lekarski przyjął uchwałę, zgodnie z którą od 1 stycznia 2023 r. składka członkowska lekarza/lekarza dentysty będzie wynosiła w podstawowym wymiarze 120 zł miesięcznie. Zmiana ta wywołała oczywiście...

palenie papierosow 1
WHO: palenie papierosów coraz mniej popularne Lekarz

Według najnowszych szacunków Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), opublikowanych 16 stycznia, na całym świecie jest obecnie 1,25 miliarda dorosłych użytkowników tytoniu. Oznacza to znaczny spadek odsetka palących w ciągu ostatnich dwóch dekad. Dane ...

dieta
Czy popularne diety wywołują problemy stomatologiczne? Asysta

Według ustaleń przedstawionych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Badań Stomatologicznych, Jamy Ustnej i Twarzy (International Association for Dental, Oral and Craniofacial Research; IADR), niektóre cieszące się obecnie dużą popularnością diety mogą...

wybielanie
Wybielanie zębów przyciąga pacjentów i zwiększa zyski Asysta

W Stanach Zjednoczonych popyt na wybielanie zębów jest wciąż ogromny i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Dlatego dentyści, którzy do tej pory nie mieli tej usługi w swoim cenniku, powinni rozważyć wprowadzenie wybi...