Cała Polska mówi aaa! Kampania wspierająca obchody ŚDZJU
Cała Polska mówi aaa! Kampania wspierająca obchody ŚDZJU
Już jutro rozpoczyna się ogólnopolska kampania „Polska mówi aaa!”, wspierająca obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca).
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to święto ustanowione w 2007 r. przez Światową Federację Dentystyczną FDI. Jego głównym celem jest uświadomienie globalnemu społeczeństwu znaczenia zdrowia jamy ustnej, promowanie profilaktyki oraz leczenia stomatologicznego. W ramach obchodów na całym świecie przygotowywane są rozmaite akcje oraz inicjatywy.
W Polsce już jutro (20 lutego) zainaugurowana zostanie akcja „Polska mówi aaa!”, której celem jest wsparcie odchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Zaangażowało się w nią m.in. Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Naczelna Rada Lekarska, ale do akcji dołączyć może każda organizacja: gabinety stomatologiczne, szkoły, media, władze samorządowe itp. Wystarczy zaplanować inicjatywę wspierającą promocję zdrowia jamy ustnej, wejść na stronę www.polskamowiaaa.pl i dodać ją do specjalnej mapy (będzie ona dostępna od 20 lutego). W zamian można pobrać bezpłatne materiały edukacyjne czy grafiki. Po zakończeniu inicjatywy należy zaktualizować informacje na mapie, dodać filmy oraz zdjęcia. W ten sposób powstanie unikatowe zestawienie akcji, które odbyły się w ramach Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej.
Studenci stomatologii z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zorganizowali w jednej z galerii handlowych akcję profilaktyczną z okazji Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Dla klientów galerii była to okazja na sprawdzenie swojego stanu zdrowia, a dla studentów – na zdobycie bezcennego doświadczenia w pracy z pacjentem. Partnerem medialnym akcji była Dentowizja.
AF
Fot. Materiały prasowe
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Europejska Federacja Periodontologii (EFP) i firma badawcza Dentaid ogłosiły inaugurację kampanii „Zdrowie jamy ustnej przez całe życie”. Jej głównym celem ma być edukowanie społeczeństwa i zwiększanie świadomości dotyczącej zdrowia dziąseł i zębów n...
Od trzydziestu lat Targi KRAKDENT® wspólnie z wystawcami i odwiedzającymi piszą historię polskiej branży stomatologicznej. Dlatego jubileuszowa edycja wydarzenia, która odbyła się w dniach 11-13 kwietnia w EXPO Kraków, musiała być huczna! 3 dni, 10 ...
Brytyjska Narodowa Służba Zdrowia (NHS) nawiązała współpracę z popularną siecią supermarketów i stacji paliw Asda. Jej efektem jest zamieszczanie na produktach własnych partnera (pastach do zębów i płukankach) informacji na temat możliwych objawów no...
Kilka dni temu w Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja inicjująca kampanię społeczną „Zmierz się z osteoporozą”, która ma zwrócić uwagę opinii publicznej na konsekwencje osteoporozy. – Chcemy uwrażliwić środowisko medyczne na potrzebę monitorow...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
19 maja 2023 r. w Librarii Muzeum UJ Collegium Maius odbyła się konferencja jubileuszowa z okazji 120. rocznicy utworzenia Instytutu Stomatologicznego na Wydziale Lekarskim UJ CM. W konferencji wzięły udział osoby związane z Instytutem: profesorowie ...
Europejska Federacja Periodontologii (European Federation of Periodontology, EFP) i Europejski Oddział Światowej Organizacji Lekarzy Rodzinnych (World Organization of Family Doctors, WONCA Europe) ruszają z kampanią Perio & Family Doctors, która ...
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...
W związku z trwającym od 16 do 21 września Europejskim Tygodniem Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi na całym kontynencie podejmowane były inicjatywy mające na celu podnoszenie świadomości społeczeństwa oraz zachęcające do działań profilaktycznych, ...
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...
Zjawisko antybiotykooporności zostało uznane przez Światową Organizację Zdrowia za jedno z dziesięciu największych zagrożeń XXI wieku i może być przyczyną kryzysu współczesnej medycyny. W odpowiedzi na wyzwania związane z rosnącym zjawiskiem antybiot...