Nowa sposób reklamy pasty do zębów
Nowa sposób reklamy pasty do zębów
W Stanach Zjednoczonych daje się zauważyć nowa tendencja: rozwój produktów współmarkowych, łączących markę sławnej osoby z istniejącymi i dobrze znanymi markami. Oczywiście, jest to już standardem w branżach związanych z modą. Każda licząca się postać w sporcie czy kulturze pop ma swą markową linię odzieży. Dotychczas jednak prawie nie spotykało się tego wśród tradycyjnych produktów, takich jak na przykład pasta do zębów.
Tymczasem GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare’s Aquafresh ogłosił w zeszłym miesiącu wprowadzenie „pasty marki mary-kateandashley”; nazwa pochodzi od nastoletnich gwiazd, sióstr Mary-Kate i Ashley Olsen. (Być może są one mniej znane w Europie, ale marka mary-kateandashley odnosi właśnie najwięcej sukcesów w Ameryce).
Magazyn „Forbes” nazywa Mary-Kate i Ashley najpotężniejszymi dziecięcymi gwiazdami świata. Wysokość ich wspólnych dochodów szacowana jest na 150 milionów dolarów na osobę. Ostatnio zostały umieszczone na liście magazynu „Najpiękniejsi”).
Zapoczątkowanie marki pasty do zębów mary-kateandashley uważa się za punkt zwrotny w historii marketingu tego produktu: po raz pierwszy pasta dla dzieci będzie współfirmowana przez żywe znakomitości, a nie wymyślone lub animowane postacie jak Pokemon czy Teletubisie. Sprzedawana pod hasłem: „Oto jak się uśmiechasz”, nowa pasta do zębów dostępna jest w handlu detalicznym w całych Stanach Zjednoczonych.
GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, jeden z największych na świecie producentów pasty do zębów przewiduje, że dzieci i rodzice dobrze zareagują na zaangażowanie w produkt Mary-Kate i Ashley oraz że wytworzy to w dzieciach wyjątkowe odczucia i pozytywny wizerunek.
Zdjęcie sławnych dziewczynek, które ma znaleźć się na opakowaniach pasty, ukazuje je w nieco młodszym wieku lat około trzynastu, kierując tym samym produkt do młodszej grupy wiekowej.
Czy podobny sposób reklamy może pojawić sie w Polsce? Czemu nie. Nie mamy nic przeciwko temu aby ten, nie nadużywany przez naszych rodaków produkt, reklamował np. kapitan Kloss lub Ferdynand Kiepski.
na podstawie: ECU Marketing News
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Lekarzy – podobnie jak farmaceutów – obowiązuje zakaz reklamy działalności. Wprawdzie Kodeks Etyki Lekarskiej po styczniowej nowelizacji nieco złagodził to podejście do możliwości podawania informacji o zakresie świadczonych usług, ale ustawa o dział...
Do niedawna obecna także w Polsce brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów wyszła naprzeciw wyzwaniom finansowym, przed jakimi staje część rodzin na Wyspach Brytyjskich. Aby włączyć się do walki z próchnicą u najmłodszych, Tesco obniżyło o 20% ce...
Jak podaje berliński serwis stomatologiczny ZM-online, w przeprowadzonym przed paroma miesiącami teście past do zębów dla najmłodszych oceniono kilkanaście produktów dostępnych m.in. w popularnych sieciach marketów. Co nie bez znaczenia, zmieniły się...
W pobliżu miasta Guelph w prowincji Ontario w Kanadzie skradziono… przyczepę załadowaną pastą do zębów o wartości 250 tys. dolarów. Jak informuje Ontario Provincial Police (OPP) złodzieje najpierw ukradli białą półciężarówkę, podjechali do magazynu ...
Dbanie o higienę jamy ustnej jest nieobce człowiekowi od tysięcy lat. Choć współczesna pasta do zębów kojarzy się z kolorową tubką i odświeżającym smakiem, jej początki były nieoczywiste, a przy tym często zaskakujące. Historia tego produktu to podró...
Wietnamska policja aresztowała 65 osób podejrzanych o zorganizowany przemyt narkotyków w samolotach linii Vietnam Airlines. Udaremniono także przemyt 50 kg narkotyków – kokainy, extasy oraz ketaminy, które miały zostać przewiezione w… tubkach do past...
W mieście Bahraich w stanie Uttar Pradesh w Indiach aresztowano 23-latka, który ukradł z magazynu, w którym pracował, pasty do zębów o wartości około 1 mln rupii (blisko 45 tys. dolarów). 23-latek pracował w magazynie w Lahori Gate - jednej z dzieln...
Firma Matador, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży akcesoriów podróżniczych, wypuściła na rynek podróżne tubki wielokrotnego użytku do pasty do zębów. Są wykonane z bezpiecznego tworzywa sztucznego, można je myć w zmywarce. Na pierwszy rzut o...
Amerykańscy ekonomiści ostrzegają, że obserwowana w ostatnich miesiącach skłonność mieszkańców USA do zakupu coraz tańszych środków higieny osobistej – głównie pasty do zębów i papieru toaletowego – może zwiastować nadchodzącą gospodarczą recesję. W...
Jak wynika z najnowszego raportu Fortune Business Insights, że globalny rynek past do zębów osiągnie wartość 21,99 mld dolarów do 2027 r. Firma badawcza Fortune Business Insights opublikowała niedawno raport o światowym rynku past do zębów w latach ...
Pasta do zębów to podstawowy środek stosowany do codziennej higieny jamy ustnej. Niewiele osób dokładnie analizuje jednak jej skład – mimo że to właśnie od zawartych w niej substancji zależy skuteczność działania oraz bezpieczeństwo stosowania. Spraw...