Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Nietrzeźwy pacjent – to się zdarza

Brak komentarzy | Publikacja:
Nietrzeźwy pacjent – to się zdarza

Nietrzeźwy pacjent – to się zdarza

To sytuacje raczej wyjątkowe, ale czasem zdarza się, że do dentysty przychodzą, niestety, pijani pacjenci. Nie zakładamy od razu, że wszyscy są uzależnieni. To może po prostu oznaczać, że pacjent się boi i „dla kurażu” wypił coś „na odwagę”. Zdarza się to statystycznie częściej mężczyznom niż kobietom, ale nie ma reguły. 

Na początek dowcip:

Przychodzi pijany pacjent do dentysty. Lekarz widzi, że delikwent nie ma siły nawet stać. Nie chcąc zaogniać atmosfery, wraz z asystentką proszą mężczyznę aby usiadł wygodnie na fotelu i otworzył usta. Zdziwiony lekarz mówi: 

 – Panie, pan prawie nie ma zębów! I do tego jest pan kompletnie pijany

 – No, nie mam, nie mam…, ale czy z takiego powodu mam nie pić…?

 

Nie zawsze jest tak śmiesznie. Strach paraliżuje. Jak uniknąć takiego uczucia? Nie wiadomo dlaczego, wciąż w ludziach tkwi przekonanie, że na strach, także ten u stomatologa, jedynym lekarstwem jest alkohol. To nie jest przyjemna sytuacja dla asystentki,  która po przywitaniu pacjenta zaczyna mieć podejrzenia, co do trzeźwości pacjenta. Oczywiście nie ma jednej recepty na to, jak zachować się w gabinecie wobec osoby, która jest pijana lub takiej, od której tylko czuć alkohol. Oto niektóre sugestie:

1.      Zachować spokój, niezależnie od stopnia upojenia pacjentki lub pacjenta.

2.      Grzecznie, ale stanowczo wytłumaczyć, że zabiegu nie będzie. Mniej pijanym, można próbować  wyjaśnić, iż krew nie krzepnie lub coś bardziej „specjalistycznego”.

3.      Nie moralizować o szkodliwości alkoholu.

4.      Cały czas powtarzać, że nie ma co używać takich sposobów na strach, bo teraz wizytyu stomatologa nikomu już nie kojarzą się z bólem.

5.      Jeśli pacjent jest osłabiony, zadbajmy, aby bezpiecznie wrócił do domu.

6.      Podczas kolejnej wizyty już trzeźwego pacjenta, nie wracamy do tematu, chyba, że sytuacja się powtarza kilkakrotnie. Wtedy raczej nie obędzie się bez ratunkowej rozmowy z lekarzem stomatologiem, szefem kliniki. To próba pomocy pacjentowi, ale i własnej załodze.

Oczywiście nie mówimy tu o takiej sytuacji, gdy agresywna osoba demoluje pomieszczenia gabinetu. Wtedy po prostu wzywamy policję.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

finansowanie świadczeń NFZ - Dentonet.pl
PTS: pacjent powinien móc dopłacić do wizyty na NFZ Lekarz

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne wydało specjalne stanowisko prawno-medyczne, w którym podkreśla, że pacjent powinien mieć możliwość otrzymania dodatkowego świadczenia zdrowotnego (nierefundowanego) podczas wizyty, która jest przeprowadzana przez ...

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

ROZWIŃ WIĘCEJ
pacjent niesłyszący - Dentonet.pl
Pacjent niesłyszący i niedosłyszący u lekarza dentysty Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do lekarzy i lekarzy dentystów o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację oraz problemy osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących oraz niedosłyszących w czasie trwania epidemii koronawirusa i udzi...

endodoncja
Leczenie endodontyczne? To zawsze pacjent "godzinny" Lekarz

– Pacjent endodontyczny to zawsze pacjent godzinny. Pośpiech jest złym doradcą, a jego konsekwencją może być m.in. niedokładne płukanie kanałów. Ten błąd zdarza się w gabinetach. Wykładowcy na konferencjach i szkoleniach podkreślają wagę szczegółoweg...

dentysta rozpoznanie cukrzycy
Pacjent z cukrzycą u dentysty - opracowano wytyczne Lekarz

Dla stomatologów, pacjentów, lekarzy medycyny - opracowane i opublikowane zostały wytyczne dla trzech grup, dotyczące związków zapalenia przyzębia i cukrzycy. Jak informowaliśmy, przygotowania tych zaleceń podjęła się prof. dr hab. n. med. Renata Gór...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

dentist 4373290 1920
Hejt w gabinecie stomatologicznym? To zdarza się zbyt często! Lekarz

Ponad połowa polskich lekarzy dentystów miała nieprzyjemne sytuacje w gabinetach, gdzie pacjenci stawali się agresywni czy wulgarni. Na szczęście większość lekarzy mających takie doświadczenia podkreśla, że są to sporadyczne przypadki.  Dane te poch...

Oral B1
Sfrustrowana higienistka, niezmotywowany pacjent? Asysta

O metodach na skuteczny instruktaż higieny jamy ustnej rozmawiamy z Magdaleną Michałowską. Frustracja związana z brakiem stosowania przez pacjenta zaleceń indywidualnej higieny jamy ustnej – skąd się bierze? Misją naszego zawodu jest możliwie najle...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

waiting room 548136 960 720
Jeden pacjent na godzinę - wytyczne ekspertów PTS-u Lekarz

Taki czas przyjmowania pacjentów sprawi, że nie będzie tłoku w poczekalni, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie. Pozwoli też na przygotowanie gabinetu po wizycie na przyjęcie kolejnego pacjenta. To wytyczne przedstawione przez Prezydium Polski...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji