Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym
– Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to zrozumiał, żebyśmy prostym językiem wytłumaczyli mu, na czym one polegają – mówi lek. dent. Rafał Wojda, który razem z lek. dent. Remigiuszem Budziłło rozmawiają o znaczeniu komunikacji z pacjentem dla skuteczności leczenia implantologicznego.
Rozmowa została zarejestrowana podczas Mazowieckich Spotkań Stomatologicznych. Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
We wtorek 8 listopada o godz. 20:30 odbędzie się webinar „Pacjent implantologiczny w gabinecie higieny jamy ustnej”, który poprowadzi Jarosław Czubak - asystent stomatologiczny, wieloletni współpracownik m.in. specjalistów endodoncji i implantologii....
W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...
Efektywna komunikacja lekarza z pacjentem jest istotnym elementem wysokiej jakości opieki stomatologicznej, bezpośrednio wpływającym na doświadczenia pacjentów i wyniki leczenia. Jednak nawet w znakomicie funkcjonującym gabinecie dentystycznym łatwo ...
- Implantologia jest działem stomatologii, który z założenia jest interdyscyplinarny. Leczenie polega na wszczepieniu implantu, co jest procedurą chirurgiczną, ale służącą bezpośrednio protetyce, czyli odbudowie utraconego uzębienia - mówi o współcze...
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...
American Academy of Implant Dentistry oficjalnie uznała, że antybiotykoterapia nie powinna być standardowym elementem leczenia implantologicznego. To m.in. efekt rosnącego na całym świecie zjawiska antybiotykooporności. Według danych American Academ...
Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego zaprasza lekarzy, lekarzy dentystów oraz inne osoby związane zawodowo z ochroną zdrowia na bezpłatny kurs online z zakresu praktycznej komunikacji medycznej z pacjentem. Odbędzie się on w dniach 25-26 maja. ...
Pacjenci korzystający ze wspomaganego sztuczną inteligencją systemu zdalnego monitorowania DentalMonitoring są bardzo zadowoleni z możliwości, jakie daje to narzędzie. Doceniają m.in. wygodę i oszczędność czasu, zauważają, że pomaga im ono stosować s...
– W trakcie leczenia ortodontycznego pacjentów rosnących warto rozmawiać z nimi nie tylko jak z dziećmi, ale po prostu jak z pacjentami. Należy wytłumaczyć im kwestie ich wady zgryzu, powiedzieć dlaczego ją leczymy i pokazać, co może się stać, gdy ni...
Silna, stabilna więź między lekarzem dentystą a higienistką wywiera pozytywny wpływ na funkcjonowanie całego zespołu, w tym na przepływ pracy oraz wyniki (także finansowe) osiągane przez gabinet. To, jak dobrze ją zacząć lub w jaki sposób naprawić ob...