Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Komunikacja z pacjentami rosnącymi podczas leczenia ortodontycznego [VIDEO]

Publikacja:
Komunikacja z pacjentami rosnącymi podczas leczenia ortodontycznego [VIDEO]

Komunikacja z pacjentami rosnącymi podczas leczenia ortodontycznego [VIDEO]

W trakcie leczenia ortodontycznego pacjentów rosnących warto rozmawiać z nimi nie tylko jak z dziećmi, ale po prostu jak z pacjentami. Należy wytłumaczyć im kwestie ich wady zgryzu, powiedzieć dlaczego ją leczymy i pokazać, co może się stać, gdy nie będą prawidłowo myć zębów – mówi dr n. med. Anna Wasiewicz, ortodontka, nauczyciel akademicki w Zakładzie Ortodoncji WUM, pierwszy w Polsce certyfikowany lekarz metody lingwalnej Incognito. – To bardzo duży czynnik prognostyczny dla powodzenia leczenia – dodaje.

Dr n. med. Anna Wasiewicz jest jedną z wykładowczyń 3. Konferencji Dentonet Online. W ramach konferencji zaprezentuje wykład „Ortodoncja estetyczna dla każdego, czyli jak sprawnie leczyć estetycznymi aparatami przedsionkowymi, techniką językową i nakładkami”.

Pełen program Konferencji, sylwetki wykładowców i formularz zapisów znaleźć można na stronie https://konferencja.dentonet.pl/. Zapraszamy już 22 czerwca!


POWIĄZANE ARTYKUŁY

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...

pacjenci nieslyszacy
Dentyści nie wiedzą, jak pracować z pacjentami niesłyszącymi Lekarz

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Western Australia wynika, że dentyści nie wiedzą, w jaki sposób pracować ze specyficzną i wymagającą grupą pacjentów, jakimi są osoby niedosłyszące i niesłyszące. Według Światowej Organizacji...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem
Dobre relacje personelu medycznego z pacjentami - są rekomendacje Lekarz

Podczas zorganizowanej w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym konferencji przedstawiono założenia strategii "Dobre relacje personelu medycznego z pacjentami". Zakłada ona m.in. obowiązkowe zajęcia z komunikacji dla studentów wszystkich kierunków medyc...

wizyta u ortodonty - Dentonet.pl
Stanowisko ws. prowadzenia leczenia ortodontycznego bez specjalizacji Lekarz

Poniżej publikujemy nadesłane do portalu Dentonet.pl stanowisko prof. Joanny Lis i prof. Beaty Kawali ws. prowadzenia leczenia ortodontycznego przez lekarzy dentystów bez specjalizacji z ortodoncji. Temat ten poruszony został w artykule opublikowanym...

Grafika do artykulu SureSmile
SureSmile® – pięć kroków do innowacyjnego leczenia ortodontycznego Lekarz

Współczesna ortodoncja rozwija się w błyskawicznym tempie – do dyspozycji lekarzy dentystów jest coraz więcej rozwiązań, które ograniczają inwazyjność leczenia, skracają czas jego trwania i sprawiają, że jest ono dla pacjenta bardziej komfortowe. Jed...

Mariusz Lipski videonews
Specyfika leczenia kanałowego seniorów [VIDEO] Lekarz

Węższy kanał korzeniowy, przyjmowane leki, problemy z wysiedzeniem kilku godzin na fotelu – leczenie endodontyczne seniorów może różnić się od terapii pacjentów z młodszych grup wiekowych. – Seniorzy wymagają w tym zakresie innego postępowania – mówi...

aligner
Wielka Brytania: co dalej z pacjentami Smile Direct Club? Lekarz

Smile Direct Club (SDC) – założona w 2014 roku największa z firm oferujących przez internet clear alignery – zaprzestała swojej działalności, także na Wyspach Brytyjskich. Mimo że przed oferowanym przez nią „leczeniem” – bez wsparcia i kontroli ze st...

Anna Skurska
Higienistka i jej rola w procesie leczenia [VIDEO] Asysta

- Obserwujemy - na szczęście - trend włączania higienistek w całościowy proces leczenia pacjenta. Jest to zjawisko przynoszące bardzo dużo korzyści - mówi dr hab. n. med. Anna Skurska o roli higienistek stomatologicznej we współczesnej stomatologii. ...