Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i wskutek tego, jak rozwija się stomatologia. Dziś nawet na szkoleniach z kompetencji miękkich mówi się np. o możliwościach skanerów wewnątrzustnych i tego, jak wykorzystać to narzędzie w rozmowie z pacjentem.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...
Z dr. Michałem Nawrockim M.Sc. – wykładowcą I Konferencji Dentonet Online – rozmawia Tomasz Hankiewicz. Panie Doktorze, w których specjalnościach stomatologicznych lasery znajdują obecnie najszersze zastosowanie? Dr Michał Nawrocki: Stomatologia je...
Chociaż liczba chorych na COVID-19 wyraźnie spadła, to ze względu na specyfikę tej choroby potrzebne jest utrzymanie rehabilitacji części ozdrowieńców - powiedział PAP prof. Jan Szczegielniak, krajowy konsultant w dziedzinie fizjoterapii. Profesor J...
W epoce postpandemicznej świadomość znaczenia transmisji zakażeń w populacji i wykrywalność czynników zakaźnych będzie teraz o wiele większa niż wcześniej – ocenił prof. Leszek Szenborn, od środy członek Rady ds. COVID-19. Do głównych zadań powołane...
Stowarzyszenie Twórców Oprogramowania Rynku Medycznego wystąpiło do ministra zdrowia z pismem, w którym twierdzi, że ustalony przez resort termin rozpoczęcia raportowania zdarzeń medycznych i wymiany EDM - zaplanowany oficjalnie na 1 lipca br. - jest...
W ubiegłym miesiącu Światowa Organizacja Zdrowia dodała do "Listy leków podstawowych" (WHO Model Lists of Essential Medicines) cement szkło-jonomerowy i fluorek srebra diaminy, które są stosowane w stomatologii. Tym samym potwierdziła, że profilaktyk...
- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...
Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie. Taki wniosek płynie z seminarium internetowego przedstawionego w dniu 19 stycznia przez Radę na rzecz Wspierania Dos...
Przepisy o RODO, tak często krytykowane przez przedsiębiorców z różnych branż, mogą być w gabinetach stomatologicznych bardzo pomocne. Wiele spraw porządkują, ułatwiają i wyjaśniają. – RODO jest często odbierane negatywnie. Ja jestem po zupełnie dru...
W nowym raporcie kampanii Bite Back 2030, opublikowanym 22 października, wykazano jak wiele dostępnych na brytyjskim rynku produktów spożywczych i napojów nie spełnia aktualnych zaleceń odnośnie zawartości cukru. Dość powiedzieć, że 57% wszystkich ba...
- Doszliśmy do takiej wprawy w stosowaniu łuku twarzowego, że nie wyobrażamy sobie bez niego funkcjonowania - mówi w rozmowie z Dentonetem dr n. med. Piotr Okoński....