Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i wskutek tego, jak rozwija się stomatologia. Dziś nawet na szkoleniach z kompetencji miękkich mówi się np. o możliwościach skanerów wewnątrzustnych i tego, jak wykorzystać to narzędzie w rozmowie z pacjentem.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Jak informuje Dental Tribune, badanie pilotażowe przeprowadzone w Niemczech udowodniło, iż osoby cierpiące na zapalenie przyzębia mogą znacznie poprawić swój stan zdrowia, stosując odpowiednią dietę. Powinna być ona uboga w węglowodany, a bogata w kw...
"Panie doktorze, czy to prawda, że leczenie kanałowe jest groźne dla zdrowia?" – co lekarz dentysta powinien odpowiedzieć pacjentowi na tak postawione pytanie? Tego dowiedzą się uczestnicy sesji "Netflix vs. Evidence Based Dentistry" podczas 3. Kongr...
Z dr. Michałem Nawrockim M.Sc. – wykładowcą I Konferencji Dentonet Online – rozmawia Tomasz Hankiewicz. Panie Doktorze, w których specjalnościach stomatologicznych lasery znajdują obecnie najszersze zastosowanie? Dr Michał Nawrocki: Stomatologia je...
- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...
Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie - tu cytat - deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pa...
Panujące w ostatnich dniach upały mocno dają się we znaki. Co robić, by bezpiecznie je przetrwać, zarówno w domu, jak i w miejscu pracy? – W upały, poza wodą, sięgajmy po soki, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Szczególnie cenne są sok pomido...
Szerokie zastosowanie pilników sonicznych Endostar Spreader Sonic Files sprawia, że są to niezwykle przydatne instrumenty w każdym gabinecie stomatologicznym.Endostar Spreader Sonic Files powstały jako narzędzia służące do poprawy irygacji i dezynfek...
- Do tej pory PTS było organizacją skupiającą lekarzy. Patrząc jednak na rozwój współczesnej stomatologii widać, że teraz zdrowiem pacjenta zajmują się całe zespoły stomatologiczne - mówi prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomat...
Nie tylko aspekty czysto medyczne wpływają na to, czy pacjent zdecyduje się na długotrwałe leczenie w danym gabinecie. - Pierwsza wizyta nowego pacjenta w klinice to bardzo ważny moment. Ocenia on kontakt z recepcją, lekarzem. Wpływa na niego atmosfe...
- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...
- Doszliśmy do takiej wprawy w stosowaniu łuku twarzowego, że nie wyobrażamy sobie bez niego funkcjonowania - mówi w rozmowie z Dentonetem dr n. med. Piotr Okoński....
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji