Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i wskutek tego, jak rozwija się stomatologia. Dziś nawet na szkoleniach z kompetencji miękkich mówi się np. o możliwościach skanerów wewnątrzustnych i tego, jak wykorzystać to narzędzie w rozmowie z pacjentem.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W raporcie kampanii Bite Back 2030 wykazano jak wiele dostępnych na brytyjskim rynku produktów spożywczych i napojów nie spełnia aktualnych zaleceń odnośnie zawartości cukru. Dość powiedzieć, że 57% wszystkich badanych produktów ma wysoką zawartość t...
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
Mimo zapowiedzi kolejnych programów naprawczych i przejęcia władzy przez Partię Pracy (postrzeganą jako formacja bliższa problemom zwykłych obywateli), wciąż nie widać radykalnych zmian w dostępie mieszkańców Wielkiej Brytanii do bardziej przystępneg...
U dzieci z wrodzonymi wadami serca i innymi schorzeniami układu sercowo-naczyniowego szczególnie ważna jest właściwa higiena jamy ustnej i opieka stomatologiczna – przekonuje dr n. med. Ewa Krasuska-Sławińska. Specjalistka zaznacza, że stan dziąseł ...
W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...
W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...
Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego zaprasza lekarzy, lekarzy dentystów oraz inne osoby związane zawodowo z ochroną zdrowia na bezpłatny kurs online z zakresu praktycznej komunikacji medycznej z pacjentem. Odbędzie się on w dniach 25-26 maja. ...
Praca lekarza stomatologa nie byłaby możliwa bez odpowiedniej aparatury, instrumentarium i materiałów. Pomijając profesjonalizm każdego praktyka, jego wiedzę i doświadczenie zawodowe, jakość oraz możliwości stosowanej w gabinecie aparatury mają bezpo...
Codzienna, konsekwentna domowa pielęgnacja ma ogromny wpływ na stan zdrowia jamy ustnej. O tym, na ile skutecznie dbają o nią Amerykanie powyżej 18. roku życia, mówi raport informacyjny YouGov Profiles, który został opublikowany w dniu 21 stycznia. ...
Efektywna komunikacja lekarza z pacjentem jest istotnym elementem wysokiej jakości opieki stomatologicznej, bezpośrednio wpływającym na doświadczenia pacjentów i wyniki leczenia. Jednak nawet w znakomicie funkcjonującym gabinecie dentystycznym łatwo ...