Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Jak wykorzystać bajkę o Kopciuszku do promocji gabinetu?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Jak wykorzystać bajkę o Kopciuszku do promocji gabinetu?

Jak wykorzystać bajkę o Kopciuszku do promocji gabinetu?

Amerykańscy ortodonci znaleźli na to sposób – należy wykorzystać formułę programu „Chcę być piękna" (lub innego reality show opartego na metamorfozie wizerunku), nakręcić krótki reportaż z „uroczystości” zdjęcia aparatu, a następnie wrzucić na YouTube'a profesjonalnie zmontowany filmik. Efekt? Setki tysięcy wejść, zachwycone komentarze internautów i… opinia profesjonalnego, a przy tym empatycznego ortodonty. Dentysty, który potrafi nie tylko „wyprostować zęby”, lecz również zadbać o emocjonalne potrzeby pacjentów.


Wszystkich przyjaciół Amy zapraszamy na małą uroczystość…
Niemal wszystkie zamieszczone na YouTubie filmy, które tworzą serię „Zmieniłam się nie do poznania dzięki świetnej robocie mojego ortodonty”, są zbudowane według podobnego schematu. To dowodzi, iż raczej nie są to filmiki kręcone przez amatorów, a profesjonalne produkcje agencji PR-owych.
Najczęściej film rozpoczyna się od sceny, w której podekscytowana pacjentka (w twarzowej sukience i starannie wykonanym makijażu) po raz ostatni zasiada na fotelu i poddaje się kontroli ortodontycznej. Następnie oglądamy kolejne etapy usuwania aparatu: odklejanie poszczególnych elementów, oczyszczanie i polerowanie zębów, pobranie wycisku na aparat retencyjny, wręczenie pacjentce lusterka, okrzyki radości i zachwytu, łzy i serdeczne podziękowania…


Warto zwrócić uwagę na fakt, iż w omawianych filmach zabieg zdejmowania aparatu ortodontycznego staje się czymś więcej niż zabiegiem dentystycznym. Przypomina raczej małą uroczystość, w której biorą udział zaproszeni wcześniej goście (krewni oraz przyjaciele pacjentki), a także personel kliniki stomatologicznej. Kolorowe balony, plakaty z napisem „Congratulations”, oklaski, chóralnie odśpiewana przez personel okolicznościowa piosenka, wręczane przez najbliższych drobne prezenciki – te wszystkie elementy powodują, że pożegnanie z aparatem ortodontycznym staje się dla pacjentki wyjątkowo radosnym i wzruszającym przeżyciem.


Przemiana niepozornego kopciuszka w królową balu ma w sobie olbrzymi potencjał marketingowy, o czym świadczą różne amerykańskie (i nie tylko amerykańskie) programy. Ich twórcy chętnie odwołują się do schematu tej tak lubianej przez wszystkich bajki i pokazują, jak można w cudowny i błyskawiczny sposób zmienić swoje życie na lepsze. Najczęściej dzięki pomocy telewizyjnej gwiazdy, która niczym dobra wróżka spełnia ukryte marzenia bohaterów programu.
Rzecz jasna, w filmach promujących gabinety stomatologiczne rolę dobrej wróżki odgrywa ortodonta.


Zobacz: https://www.youtube.com/watch?v=st0bLX9pn2A
lub https://www.youtube.com/watch?v=T6U3nMhFdSg
lub https://www.youtube.com/watch?v=2BUX6WKhLrM

B.Sz.
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

APOLLO_MIS_2.jpg
Autoryzowane Centrum Frezowania MIS Lekarz

Dobra wiadomość dla polskich implantologów. Będą mieli do dyspozycji najnowsze technologie. W odpowiedzi na zapotrzebowanie lekarzy implantologów i w związku z nieustannym rozwojem marki......

science-1029385_960_720.jpg
Bakteriobójczy ząb 3D Lekarz

Naukowcy z uniwersytetu w Groningen w Holandii opracowali sztuczny ząb, który ma właściwości niszczenia drobnoustrojów już na poziomie molekularnym – poinformował prestiżowy magazy......

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentonet.pl_indiustriadent_2016.jpg
"INDUSTRIADENT" 22-24 stycznia 2016 Lekarz

Około 1300 uczestników spodziewają się organizatorzy Ogólnopolskiej Konferencji „INDUSTRIADENT"czyli Polskie Towarzystwo Studentów Stomatologii Oddział w Zabrzu. W dnia......

paragony_434x248.jpg
Cenny paragon od dentysty Lekarz

Przynajmniej do marca dentyści prowadzący prywatną praktykę mogą spodziewać się większego zainteresowania pacjentów paragonami fiskalnymi. A to za sprawą tzw. loterii paragonowej. A ponieważ w ......

dr_Grochowina.jpg
Mistrzowski rok „e-Dentico” Lekarz

Redakcja „e-Dentico” zamknęła właśnie „mistrzowski” rok 2015. „Mistrzowski” nie dlatego, że wydawca wyrobił sobie nazbyt pochlebne zdanie na temat własnego periodyk......

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres